Jump to content

Грегори Рейнхарт

Грегори Рейнхарт

Грегори Рейнхарт (родился 18 июня 1951 года в Павильоне, Нью -Йорк ) - американская басовая оперная певица. Он отмечен чрезвычайно широкой репертурой, которая варьируется от ранней музыки до мировой премьеры из нескольких современных опер, включая Лоуэлла Либермана , картину «Дориан Грей» , « К. К.» и «Паскаль Дусапин » , Uomo di Фумо .

Его высоко оценили в Руководстве столичной опера по зарегистрированной опере за его выступление в Monteverdi's L'Incoronazione di Poppea как один из лучших Senecas в записи с «великолепным басовым голосом: твердым и ясным на протяжении всего своего широкого диапазона». [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]

Биография

[ редактировать ]

Грегори Рейнхарт вырос в северной части штата Нью -Йорк. В 1971 году он вошел в Бостонскую консерваторию в Новой Англии (NEC), где он изучал голос с Марком Пирсоном и взял мастер -классы с Элеонорой Стебер . Он окончил «с отличием» в 1974 году и получил степень магистра музыки в 1977 году. В 1976 году он получил награду за стипендию, которая также позволила ему тренироваться с Филлис Кертин в музыкальном центре Танглвуд в Массачусетсе. В то время как в NEC он появился в студенческих выступлениях Ravel's L'Ure Espagnole и Donizetti Don Pasquale .

Грегори Рейнхарт в Le Comte oy, Россини, Россини Театро -Комунейл Театро, Италия, 1984.
Comte Ory (Rossini Festival, Pesaro, Italy) 1984
Грегори Рейнхарт в роли Нарбала и Пантеи в Les Troyens в Берлиозе для официального открытия парижского оперного театра Бастилии в 1990 году.
Les Troyens (Opéra de Paris) 1990
Грегори Рейнхарт в Дон Кичотте, Massenet, совместное производство с муниципальным театром в Рио-де-Жанейро, Бразилия, 2016.
Dom Quixote (Teatro Municipal, Rio de Janeiro) 2016

He directed the choir of St. John the Baptist in Quincy, sang with Emmanuel Music, and appeared as a soloist with the Boston Symphony Orchestra in the Monteverdi Vespers, Bach's St. Matthew Passion and Tchaikovsky's opera Eugene Onegin. Another early venture into opera was his performance in Verdi's Giovanna d'Arco with Boston Concert Opera, where according to the Boston Globe critic, Richard Dyer, "he sang the guest-star New York contingent right off the stage".[4]

Reinhart then went on to train as an opera singer at the American Institute of Musical Studies in Graz, where he took further classes with Eleanor Steber and studied with the soprano Patricia Brinton who encouraged him to continue his preparation in Paris. He remained with her there for two years, thanks to a private donor from Quincy, Adelina Chella. During his years in Paris, he received the advice and encouragement of Pierre Bernac and Camille Maurane.

He met the French musicologist Jacques Chuilon in 1980.[5] Their collaboration developed a vocal technique that allowed Reinhart to perform a wide repertory from Bach and Mozart to the dramatic bass roles of Richard Wagner, meeting the vocal demands of modern music, and the subtleties of German Lieder and French Mélodie.

Reinhart made his French operatic debut with the Atelier Lyrique de Tourcoing in 1981, when he sang the title role of Giovanni Paisiello's Le roi Théodore à Venise in its first performance in modern times. In 1984 he appeared at the Théâtre du Châtelet as both Huascar and Bellone in Rameau's Les Indes Galantes. It was the first time that a fully staged Rameau opera was performed in Paris with a full baroque period instrument orchestra. That same year he sang the role of Arnold in the French premiere of Hans Werner Henze's La chatte anglaise at the Opéra-Comique.

Reinhart was guest artist with the Opéra de Paris in more than 200 performances, displaying his versatility there in works by Handel, Cimarosa, Berlioz, Rossini, Strauss, Hindemith, Janacek, Manoury, Henze, Fénelon, and Dusapin. Notably, he was cast as Narbal and Panthée in Berlioz’s Les Troyens for the official opening of Paris’ Bastille Opera Theater in 1990.[6]

Internationally, Reinhart has also been a guest performer in opera, oratorio and recital in many prominent music festivals including the Aix-en-Provence Festival, the Handel Festival, Halle, the Santa Fe Opera Festival, the Rossini Opera Festival in Pesaro, and the Chorégies d'Orange Festival. Amongst the ensembles he worked with are Groupe Vocale de France under John Alldis, Ensemble intercontemporain under Pierre Boulez and Les Arts Florissants which he co-founded with William Christie.

Although he continued to be based in France, Reinhart increasingly appeared in the United States. In 2002 he made his debut at New York City Opera as Claudius in Agrippina, followed by Pooh-Bah in The Mikado. His Washington National Opera debut followed in 2005 as The Old Hebrew in Samson et Dalila, conducted by Plácido Domingo. The following year he made his Metropolitan Opera debut as The Armoured Man in Die Zauberflöte. He continued as Principal Artist at the Met until 2017. Engagements followed in Portland, Pittsburgh, San Diego, San Francisco, and Carnegie Hall in New York.

In 2011, Reinhart made a local debut in São Paulo, Brazil, as Hunding in Die Walküre. He thus embarked upon an important chapter in that country which led to wide-ranging engagements including Hagen in Götterdämmerung, Osmin in Mozart’s Die Entfürung aus dem Serail, and the title role of Don Quichotte by Massenet. That signature role, in a co-production with the Theatro Municipal in Rio de Janeiro, was named Best Production of the Year in 2016.[7][8]

In 2017 Gregory was inducted into the PCS Hall of Fame, in his home town of Pavilion, New York.[1][2]

World premiere performances

[edit]

Repertoire

[edit]

Gregory Reinhart's wide ranging stage repertoire includes:

Selected discography

[edit]

References

[edit]
  1. ^ Jump up to: a b Spicer, Graham. "Gregory Reinhart answers the Gramilano Questionnaire… Singers' Edition". gramilano.com. Retrieved December 16, 2023.
  2. ^ Jump up to: a b "PCS Alumni Hall of Fame Class of 2017". PCS Alumni Hall of Fame. June 2017. Retrieved December 16, 2023.
  3. ^ Gruber (1993) p. 267
  4. ^ Dyer (April 12, 1987)
  5. ^ Jacques Chuilon is the author of Opéra Opinions (1994), Mattia Battistini: Le dernier divo (1996), and La voix qui chante (1998). The title "Mattia Battistini, King of Baritones and Baritone of Kings" was released in English (Scarecrow Press) in April 2009. See: www.chuilon.com
  6. ^ Jump up to: a b "Gregory Reinhart's roles at the Opéra de Paris". memopera.fr (in French). Retrieved December 16, 2023.
  7. ^ "Ópera 'Dom Quixote' lembra os 400 anos sem Miguel de Cervantes". tnonline.uol.com.br (in Portuguese). March 2, 2016. Retrieved December 16, 2023.
  8. ^ Ayache, Ali Hassan (February 25, 2016). "O Cavaleiro de triste figura na terra da garoa". Opera & Ballet (in Portuguese). Retrieved December 16, 2023.
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 2b7be1bd55280fe9394f99be5117e816__1722593340
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/2b/16/2b7be1bd55280fe9394f99be5117e816.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Gregory Reinhart - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)