Jump to content

Средний а именно

(Перенаправлено из Viz Communications, Inc. )

Medium Biscay, LLC
Тип компании Дочерняя компания
Промышленность Развлечение
Жанр
Основан 2 июля 1986 г .; 38 лет назад ( 1986-07-02 ) (As Viz, LLC)
Основатель Сейджи Хорибучи
Штаб -квартира 1355 Market Street, блок 200, ,
Вошник
Районы обслуживаются
Северная Америка , Центральная Америка , Южная Америка , Океания
Ключевые люди
Ken Sasaki (President and CEO)
Хидеми Фукухара ( вице-президент )
Services
ParentShogakukan-Shueisha Productions/ShoPro[1]
DivisionsViz Productions (film and television)
Websitewww.viz.com

Viz Media, LLC является американской развлекательной компанией, со штаб -квартирой в Сан -Франциско , штат Калифорния , сосредоточенной на публикации манги , а также в распределении и лицензировании японского аниме , фильмов и телевидения.

Компания была основана в 1986 году как Viz, LLC . В 2005 году Viz и Shopro Entertainment объединились, чтобы сформировать текущие СМИ, которые принадлежат японским издательским конгломератам Shueisha и Shogakukan , а также японской производственной компании Shogakukan-Shueisha Productions (Shopro) . [ 1 ] В 2017 году Viz Media стала крупнейшим издателем графических романов в Соединенных Штатах на рынке книжных магазинов с 23% доли рынка. [ 2 ]

Основатель

[ редактировать ]
Former Viz Media logo

Seiji Horibuchi, originally from Tokushima Prefecture in Shikoku, Japan, moved to California, United States in 1975. After living in the suburbs for almost two years, he moved to San Francisco, where he started a business exporting American cultural items to Japan, and became a writer of cultural information. He also became interested in publishing Japanese manga in the United States, though he himself was not a fan of Japanese comics until a visit to Japan in 1985 exposed him to Katsuhiro Otomo's single-volume title Domu: A Child's Dream. His idea came to fruition after he met Masahiro Ohga, then managing director of Shogakukan, in 1985 and shared his vision. Shogakukan provided Horibuchi with $200,000 in startup capital, which Horibuichi used in 1986 to found VIZ Communications.[3]

The exterior of Viz Media's former headquarters in San Francisco, California

VIZ Communications released its first titles in 1987, which included Legend of Kamui; however, sales were mediocre due to the specialist comic market being averse to venturing into new territory. To counteract this problem, VIZ expanded into the general publishing business and began publishing various art related books in 1992. Into these titles, Horibuchi began publishing manga, calling them graphic novels so they would be carried by mainstream bookstores. The plan worked, and after several years, leading booksellers began to have dedicated shelves for manga titles. Sales also picked up when VIZ Communications acquired the license for the comedy series Ranma ½, which became an instant hit.[3]

The company continued to see success when it expanded into the anime distribution market, began publishing Shonen Jump, an English adaptation of the popular Japanese magazine Weekly Shōnen Jump. It also acquired another huge selling title, Inuyasha. In the late 1990s, VIZ began making the push to move into the European and South American markets.[3]

Shueisha co-ownership (2000–2005)

[edit]

When Shueisha became a joint owner of Viz in 2002,[4] both Shogakukan and Shueisha began to release manga exclusively through Viz. Shueisha's deal with Viz may have been prompted by competition with Raijin Comics, a rival manga publisher created in 2002 by editors and artists who had split off from Shueisha, taking their properties with them.[citation needed]

Some exceptions to this exclusivity exist, however: Shueisha permitted DC Comics's subsidiary CMX Manga to license Tenjho Tenge (although it was later re-licensed and re-released by Viz Media) and Kamikaze Kaito Jeanne, permitted Dark Horse Comics to license Gantz, Lady Snowblood, Shadow Lady, The Monkey King, and recently Yasuhiro Nightow's Blood Blockade Battlefront and CLAMP's Gate 7.[citation needed]

Shueisha also permitted Udon Entertainment to license The Rose of Versailles, Seven Seas Entertainment to license Hayate X Blade, and will later permit Seven Seas Entertainment to license Yuuna and the Haunted Hot Springs and Super HxEros, and permitted Tokyopop to license Kodocha, Marmalade Boy, and Digimon Next and Manga Planet to license Silver Fang -The Shooting Star Gin- and allowed Kodansha USA to license the Battle Angel Alita manga in America. Shogakukan permitted Tokyopop to license Corrector Yui (even though Viz Media licensed the anime) and Yumi Tsukirino's Stitch! manga (because Tokyopop had the exclusive rights to Disney manga in North America), Seven Seas Entertainment to license Dai Dark and Polar Bear Cafe and Digital Manga to license The Amazing 3 and the Himitsu Sentai Gorenger manga, Udon Entertainment to license the Infini-T Force manga (even though Viz Media licensed the anime), the now-defunct ComicsOne to license Wounded Man - The White Haired Demon, permitted Dark Horse Comics to license Crying Freeman (even though it was previously licensed by Viz), New Lone Wolf and Cub (however, this is because Dark Horse has the original series), The Legend of Zelda: Skyward Sword, and Mob Psycho 100, and permitted Hachette Book Group's subsidiary Yen Press to license Azumanga Daioh, Silver Spoon, Karakai Jōzu no Takagi-san, My Teen Romantic Comedy SNAFU, and Cirque du Freak (however for Cirque du Freak, this is because their sister company publishes the original novels. For Azumanga Daioh, Yen Press's license of the manga was a month before Shogakukan reprinted the manga in May 2009, resulting in a change of license holders from ASCII Media Works (when Yen Press announced the license) to Shogakukan (when Yen Press released it). The Yen Press edition is a newly translated and lettered version of ADV Manga's edition (taken from ASCII Media Works) as opposed to the 3-volume edition by Shogakukan. Yen Press has expressed interest in releasing the 3-volume edition although editor Kurt Hassler said he is not "sure this will be possible.", possibly because Shogakukan owns Viz and that they almost exclusively license their titles to them). In March 2010, Shogakukan began a partnership with Fantagraphics Books to issue a line of manga to be edited by Matt Thorn. In 2003, possibly in response to Shogakukan and Shueisha's co-ownership of Viz, Japanese publisher Kodansha formed a co-venture with Del Rey.[5]

ShoPro merger and Restructuring (2005–2013)

[edit]

In 2005, VIZ Communications merged with ShoPro Entertainment, an American subisidary of Shogakukan and was renamed to Viz Media.[6] Horibuchi became the new company's chairman.[7] During the same year, Horibuchi started a related division, Viz Pictures, for releasing selected live-action films in the US to theaters and DVD.[8]

On December 17, 2008, Viz Media announced that starting on April 1, 2009, Warner Home Video (now Warner Bros. Discovery Home Entertainment) would be handling the distribution of both its new and existing catalog releases. Viz itself is still the licensor and will do all production, while tapping the distribution powerhouse that distributes the works of other major companies such as Disney XD, Adult Swim, and Cartoon Network. Viz president and CEO Hidemi Fukuhara stated that he believes the partnership will help the company grow its anime holdings more effectively.[9] Distribution was then transferred to Studio Distribution Services, LLC, a joint venture between WBDHE and Universal Pictures Home Entertainment.

On February 20, 2009, Viz Media laid off an unknown number of employees in order to help be more streamlined to face the current economic climate.[10] On May 11, 2010, Viz Media again laid off a number of workers, 60 this time, again in order to try to become more streamlined.[11] This time they released a press release claiming that none of their current product lines would be affected.[12]

On April 2, 2012, it was announced that the senior vice-president and general manager of Viz Media Ken Sasaki would be succeeding executive producer Hidemi Fukuhara as president and CEO; Fukuhara will subsequently take up the position of vice-president at the end of the month.[13]

Partnerships and expansion (2013–present)

[edit]

In Fall 2013, Viz began distributing titles to the Philippines. In 2014, it announced it would do the same in India with 75 Shueisha titles being released in that country; Viz titles had been distributed unofficially to that country prior to the announcement.[14]

On July 3, 2019, Viz Media partnered with Crunchyroll to distribute select Crunchyroll licensed titles on home video and electronic sell-through in the United States and Canada.[15]

In 2020, Viz Media saw a 70% growth in the U.S. market, in line with a 43% increase in overall manga sales in the United States the same year.[16][17]

On July 3, 2020, Funimation announced that they would begin streaming the original Naruto series on July 6.[18] More content from Viz Media started to launch in their catalog such as Hunter × Hunter, Sailor Moon R: The Movie, and two Berserk films.[19][20]

On September 9, 2020, Funimation announced that they had reached a distribution partnership with Viz Media, with Viz Media titles being made available to stream on Funimation's website. The deal was made after select Viz titles were previously made available on Funimation.[21][22]

On May 9, 2023, Viz Media launched a digital manga service called "Viz Manga", featuring licenses from Shogakukan and Shueisha that are not published on the digital "Shonen Jump" service, and has simultaneous English releases of ongoing manga.[23]

On July 5, 2024, Viz announced on their social media channels that they had acquired RWBY following the closure of its original parent company, Rooster Teeth, several months prior.[24]

Manga ratings

[edit]

In contrast to similar TV and film ratings, Viz also has set up certain "manga ratings" for their products based on their content.[25]

  • A (ALL AGES) 6+: May be suitable for readers or consumers of any age. For example, may contain mild language and fantasy violence but no swearing or nudity.
  • T (TEEN) 13+: May be suitable for early teens and older. For example, may contain violence, infrequent use of strong language, suggestive themes or situations, crude humor, alcohol and/or tobacco use.
  • T+ (TEEN PLUS) 16+: May be suitable for older teens and adults. For example, may contain intense and/or gory violence, sexual content, frequent strong language, alcohol, tobacco and/or other substance use.
  • M (MATURE) 18+: Suitable for adults only. May contain extreme violence, mature themes and graphic depictions.

Despite its name, Viz's manga ratings were also used on licensed anime titles, though, in the later 2000s, they instead relied on local countries' rating systems.

Reception

[edit]

Viz Media was awarded the Manga Publisher of the Year Gem Award by Diamond Comic Distributors in 2007. VIZ continues to publish many titles, some of the most popular including: Dragon Ball, One Piece, Detective Conan (as Case Closed), Bleach, Inuyasha, and Naruto which results a high success of the company as well as a large amount of the North American readers.

Viz also received an award for Manga Trade Paperback of the Year for its release of the fourteenth volume of the Naruto series.[26]

Publication style

[edit]

By 2002, Viz Communications kept some publications in the original right-to-left format, while in other publications it mirrored pages from Japan's right-to-left reading format to fit the Western left-to-right reading style. During that year Dallas Middaugh, the senior marketing manager of Viz, stated that the left-to-right version of Neon Genesis Evangelion outsold the right-to-left version of Neon Genesis Evangelion on a three to one basis; Middaugh concluded that readers wanted "an easy reading experience." Akira Toriyama, creator of Dragon Ball, requested that his work, which was separated by Viz into Dragon Ball and Dragon Ball Z, be published in the original right-to-left format. Vagabond was printed in right-to-left to preserve historical accuracy. Middaugh said that younger readers of Dragon Ball adapted to the right to left format more easily than their parents.[27]

VIZ has censored some of its titles. Some titles, such as Dragon Ball, were published in both censored and uncensored forms.[28]

Divisions

[edit]

Viz Productions

[edit]

Based in Los Angeles, Viz Productions coordinates the licenses of Japanese material (manga, books, and film) to American film companies. Their goal is to involve the Japanese creators in the production and facilitate communication between all parties in the US and Japan. VIZ Productions' first film is the live action adaptation of All You Need is Kill, Edge of Tomorrow, starring Tom Cruise and Emily Blunt. Their second production was the American live-action adaptation to the supernatural thriller manga series: Death Note, which was directed by Adam Wingard and starred Nat Wolff, as the film's lead.

Viz also has many partnerships with various authors and celebrities, perhaps the most famous being the cosplay film that debuted in the 2013 Tokyo Anime Festival with Kirata Uchiha, played by JadexRoyal. Winning multiple awards for the board including Masashi Kishimoto. Others include Full Moon, and Last Quarter.

Films

[edit]

Television

[edit]

New People

[edit]

In November 2005,[30] New People was officially formed as a sister company for releasing live-action Japanese films as theatrical releases in selected markets called Viz Pictures. According to Horibuchi, the company will focus on films that focus on the "Japanese 'kawaii (cute) and cool' pop culture."[31] In 2007, the division released seven films to theaters, including Train Man: Densha Otoko and Honey and Clover. DVD releases for all VIZ Pictures films are distributed exclusively by its parent, VIZ Media.[31] Viz Pictures renamed themselves to New People and no longer shares office space or employees with Viz Media. Viz Media no longer distributes DVD and Blu-ray releases of their products.

Entertainment complex

[edit]

In August 2009, Viz Pictures (now known as New People and a separate entity from Viz Media) opened a three-story entertainment complex in San Francisco called New People. The center piece of the complex is a 143-seat movie theater that screens anime and Japanese live-action films. The center also has a cafe, a store selling anime and manga related items, and clothing stores offering Japanese clothing items.[8][32]

Neon Alley

[edit]

Neon Alley was a streaming service dedicated to anime and related programming established in October 2012. After moving streaming content from its own platform to Hulu, the branding would be retired in May 2016.

Publications

[edit]

Animerica

[edit]

Animerica is a quarterly anime and manga digest that initially started as a monthly magazine featuring reviews of anime and manga titles, as well as related works. After a preview issue was released in November 1992, the magazine's first issue was released in February 1993 with a March 1993 cover date.[33] The magazine originally featured articles and reviews on manga, anime, and related media, as well as manga preview chapters. In 1998, Animerica Extra was launched as a manga anthology that eventually focused specifically on shōjo titles. It was canceled in 2004.

VIZ changed the magazine's format in April 2005, with the new magazine really being two free publications of the same name. One is advertising-oriented and created specially for distribution at anime and manga conventions while the other is more general in scope and distributed through retail stores. Both versions have fewer and briefer articles and a lower page count.[34] The last monthly issue of the original format Animerica had a cover date of June 2005 (Volume 13, No. 6).[35]

Animurica was one of the first professional anime and manga magazines released in the United States, and one of the most popular in the 1990s. In 2004, it had a circulation of 45,000 readers, but low sales and high competition from Newtype USA resulted in the essential cancellation of the original magazine and its reformatting as a free digest.[36]

Game On! USA

[edit]

Game On! USA was a monthly magazine that focused primarily on Japanese-developed video games, with an emphasis on the import scene. It served as the American counterpart to Shogakukan's Game On! magazine. It was published in May 1996 and ran for 7 monthly issues before being discontinued that same year in November. The magazine had news and reviews and other articles about classic fighting games like Street Fighter, Samurai Shodown and Virtua Fighter. Two video game-based manga series, Super Street Fighter II: Cammy by Masahiko Nakahira, and Samurai Shodown by Kyoichi Nanatsuki and Yuki Miyoshi, were serialized in the magazine. A one shot story based on Battle Arena Toshinden, illustrated by the game's character designer Tsukasa Kotobuki was published in the magazine as well.

Manga Vizion

[edit]

Manga Vizion, sometimes misspelled Manga Vision, is a manga anthology introduced by VIZ in 1995. It is believed to be the first manga anthology published in the United States. The premiere issue was dated March 1995 and featured three series: The Tragedy of P, Samurai Crusader: The Kumomaru Chronicles, and Ogre Slayer. It ran for three and a half years until it was canceled in August 1998.

Pulp

[edit]

Pulp was a monthly manga anthology introduced by Viz in 1997. The magazine featured more mature titles, marketed at adults rather than teenage readers. Some of titles serialized in the magazine included: Uzumaki, Banana Fish, and Dance Till Tomorrow. The magazine was canceled in 2002.[37]

Shonen Jump

[edit]

Shonen Jump is a shōnen manga anthology that debuted in November 2002, with a January 2003 cover date. Based on the popular Japanese anthology Weekly Shōnen Jump, published by Shueisha, Shonen Jump is retooled for English readers and the American audience and is published monthly, instead of weekly. It features serialized chapters from seven manga series, and articles on Japanese language and culture, as well as manga, anime, video games, and figurines. In conjunction with the magazine, Viz launched new imprints for releasing media related to the series presented in the magazine, and other shōnen works. This includes two new manga imprints, an anime DVD imprint, a fiction line for releasing light novels, a label for fan and data books, and a label for the release of art books.

Prior to the magazine's launch, Viz launched an extensive marketing campaign to promote the magazine and help it succeed where other manga anthologies in North America have failed.[38] Shueisha purchased an equity interest in Viz to help fund the venture,[39] and Cartoon Network, Suncoast, and Diamond Distributors became promotional partners in the magazine.[38] The first issue required three printings to meet demand, with over 300,000 copies sold. It was awarded the ICv2 "Comic Product of the Year" award in December 2002, and has continued to enjoy high sales with a monthly circulation of 215,000 in 2008.

Shojo Beat

[edit]

Shojo Beat was a shōjo manga magazine Viz launched in June 2005 as a sister magazine for Shonen Jump.[40][41] It featured serialized chapters from six manga series as well as articles on Japanese culture, manga, anime, fashion and beauty.[41][42] Viz launched related "Shojo Beat" imprints in its manga, light novel, and anime divisions to coordinate with the magazine's contents.[43][44]

Targeted at women ages 16–18, the first issue of Shojo Beat launched with a circulation of 20,000 copies.[41][45] By 2007, average circulation was approximately 38,000 copies. Half of its circulation came from subscriptions rather than store sales.[45] In May 2009, the magazine was discontinued after 49 issues, with the July 2009 issue being the last released.[46] Viz stated the "difficult economic climate" was behind the magazine's cancellation, and that it would continue releasing the magazine's titles, as well as others, using the "Shojo Beat" imprint.[47]

Haikasoru

[edit]

In January 2009, Viz Media announced plans to launch a Japanese science fiction novel line called Haikasoru. The first novels were scheduled to be released in the summer of the same year, with four novels: The Lord of the Sands of Time by Issui Ogawa, ZOO by Otsuichi, All You Need Is Kill by Hiroshi Sakurazaka, and Usurper of the Sun by Hōsuke Nojiri.[48] In addition, the imprint released an expanded edition of Kōshun Takami's Battle Royale. In 2010, the imprint release Project Itoh's novel Harmony, which later won a Special Citation Philip K. Dick Award. The imprint is distributed to trade by Simon & Schuster.

SuBLime

[edit]

In October 2011, Viz Media launched SuBLime as an imprint for yaoi titles. The imprint was formed in collaboration with the Japanese yaoi publisher Libre and its parent company Animate to publish English-language yaoi manga for the print and worldwide digital market.[49][50] Although the first slate of books announced under SuBLime are Libre titles, the imprint will potentially offer titles from other Japanese publishers in the future.[50]

Business partnerships

[edit]

In March 2016, Viz Media announced that they are collaborating with United Talent Agency on their live action projects based on anime series.[51] On July 3, 2019, Viz Media announced that they had partnered with Crunchyroll to distribute select Crunchyroll licensed titles on home video and electronic sell-through in the United States and Canada, as well as stream selected Viz Media titles on Crunchyroll.[15]

Titles

[edit]

Manga

[edit]

Currently licensed

[edit]
Viz Originals
[edit]
Viz Media
[edit]
Shojo Beat
[edit]
Shonen Sunday
[edit]
Studio Ghibli Library
[edit]
Viz Select
[edit]
А именно подпись
[ редактировать ]

† - новые тома в настоящее время выпускаются

†† - серия не опубликована полностью

††† - Yen Press имеет права на цифровой релиз серии из -за того, что он является титулом Square Enix . [ 55 ]

Ранее лицензировано

[ редактировать ]

†† - серия не опубликована полностью

В настоящее время лицензирован

[ редактировать ]

† - в настоящее время не названо или не выпущено за пределами потоковой передачи

†† - только имеется права на домашнее видео

Ранее лицензировано

[ редактировать ]

Живые фильмы

[ редактировать ]

В настоящее время лицензирован

[ редактировать ]

Ранее лицензировано

[ редактировать ]

В настоящее время лицензирован

[ редактировать ]
Хайкасору
[ редактировать ]
Средний а именно
[ редактировать ]
Шоджо бит
[ редактировать ]
Библиотека студии Ghibli
[ редактировать ]

†† - серия не опубликована полностью

Ранее лицензировано

[ редактировать ]

†† - серия не опубликована полностью

Веб -сайт

[ редактировать ]

В течение определенного периода, а именно предложил услугу электронной почты под названием Viz Mail. За первые две недели службы у него было 1000 членов. [ 58 ] Сервис позволил пользователям использовать канцелярские товары и бланки, украшенные персонажами из свойств Media. [ 59 ]

Несмотря на то, что лицензированная территория распределения Viz Media включает в себя Канаду , компания подверглась критике [ 60 ] за то, чтобы не предоставить онлайн -аниме одновременную трансляцию в эту страну. [ 61 ]

Смотрите также

[ редактировать ]
  1. ^ Jump up to: а беременный "О Viz Media" . А именно СМИ. Архивировано с оригинала 4 апреля 2016 года . Получено 9 октября 2016 года .
  2. ^ Магулик, Аарон (8 октября 2017 г.). «Виз продажи манги разрушают DC, Marvel на комиксе» . Гобояно . Архивировано с оригинала 10 октября 2017 года. {{cite news}}: Cs1 maint: непредвзятый URL ( ссылка )
  3. ^ Jump up to: а беременный в Оикава, Томохиро (1 сентября 2007 г.). «В выходные дни: обналичивание в безрецептурной культуре» . Асахи еженедельно . Асахи Шимбун Компания. Архивировано из оригинала 16 марта 2008 года . Получено 12 марта 2008 года .
  4. ^ «Shueisha покупает акционерный интерес к, а именно» . ICV2. 2 августа 2002 г. Архивировано с оригинала 7 мая 2015 года . Получено 30 сентября 2006 года .
  5. ^ «Случайный дом готовит релизы манги» . ICV2. 23 июня 2004 года. Архивировано с оригинала 8 мая 2015 года . Получено 30 сентября 2006 года .
  6. ^ Кристофер Макдональд (25 января 2005 г.). «А именно и магазин слияние» . Аниме -новостная сеть . Получено 15 марта 2024 года .
  7. ^ «Viz/Shopro слияние завершено» (пресс -релиз). Аниме -новостная сеть. 4 апреля 2005 г. Получено 15 марта 2024 года .
  8. ^ Jump up to: а беременный «Японская газета беседовает с основателем Viz Horibuchi» . Аниме -новостная сеть . 22 февраля 2008 года. Архивировано с оригинала 11 марта 2008 года . Получено 12 марта 2008 года .
  9. ^ «WHV, чтобы распространять Viz Media Anime» . ICV2. 17 декабря 2008 года. Архивировано с оригинала 10 февраля 2015 года . Получено 17 декабря 2008 года .
  10. ^ «Новости: а именно реструктурирование СМИ с некоторыми увольнениями сотрудников» . Аниме -новостная сеть. Архивировано из оригинала 26 февраля 2020 года . Получено 26 февраля 2020 года .
  11. ^ «Новости: PW: Viz Media уходит до 60, закрывает филиал Нью -Йорка (обновляется)» . Аниме -новостная сеть. Архивировано из оригинала 26 февраля 2020 года . Получено 26 февраля 2020 года .
  12. ^ «Новости: а именно: никаких отменов продукта или бизнес -линии не запланировано (обновлено)» . Аниме -новостная сеть. Архивировано из оригинала 26 февраля 2020 года . Получено 26 февраля 2020 года .
  13. ^ «Виз на имя СМИ называет Кен Сасаки президент и главный исполнительный директор» . Аниме -новостная сеть. Архивировано с оригинала 3 апреля 2012 года . Получено 2 апреля 2012 года .
  14. ^ «СМИ, чтобы предложить печатную мангу в Индии» . Издатели еженедельно . 20 февраля 2014 года. Архивировано с оригинала 30 октября 2020 года . Получено 10 июня 2020 года .
  15. ^ Jump up to: а беременный Лопес, Мэтт (3 июля 2019 г.). «Crunchyroll и Viz Media Partner на Home Video и EST Distribution (Exclusive)» . TheWrap . Архивировано из оригинала 4 июля 2019 года . Получено 4 июля 2019 года .
  16. ^ Пинеда, Рафаэль Антонио (4 марта 2021 г.). «Вице -президент: Компания увидела рост на 70% на рынке США» . Аниме -новостная сеть . Архивировано из оригинала 2 января 2022 года . Получено 2 января 2022 года .
  17. ^ Грипп, Милтон (3 марта 2021 г.). «Интервью ICV2: Viz Media Vice President Publishing Sales Kevin Hamric» . ICV2 . Архивировано из оригинала 2 января 2022 года . Получено 2 января 2022 года .
  18. ^ «Поверьте! Наруто официально приходит на Funimation» . Funimation . 3 июля 2020 года. Архивировано с оригинала 3 июля 2020 года . Получено 9 июля 2020 года .
  19. ^ Фридман, Николас (27 июля 2020 года). «Первые 75 эпизодов Hunter x Hunter прибывают в Subbed и получили дублирование на Funimation» . Funimation . Архивировано из оригинала 1 августа 2020 года . Получено 5 августа 2020 года .
  20. ^ Фридман, Николас (1 августа 2020 г.). «Sailor Moon R: фильм и два фильма Berserk присоединяются к каталогу Funimation» . Funimation . Архивировано из оригинала 17 сентября 2020 года . Получено 5 августа 2020 года .
  21. ^ Фридман, Николас (9 сентября 2020 г.). «Funimation & Viz Media Partnership приносит легендарный аниме -каталог в Funimation» . Funimation . Архивировано с оригинала 7 ноября 2020 года . Получено 28 сентября 2020 года .
  22. ^ Антонио Пинеда, Рафаэль (9 сентября 2020 г.). «Funimation добавляет Terraformars, Coppelion, Gargantia, Megalobox Anime» . Аниме -новостная сеть . Архивировано из оригинала 29 сентября 2020 года . Получено 28 сентября 2020 года .
  23. ^ Каянан, Джоанна (9 мая 2023 г.). "Viz Media Однажды выпускает титулы манги Shogakukan в приложении New Viz Manga " Аниме -новостная сеть Архивировано из оригинала 10 мая , Получено мая 9 ,
  24. ^ «Viz Media приобретает серию RWBY, будет изучать производство новых глав» . Аниме -новостная сеть . 5 июля 2024 года . Получено 6 июля 2024 года .
  25. ^ "Наши рейтинги" . А именно Архивировано с оригинала 11 марта 2015 года . Получено 24 февраля 2015 года .
  26. ^ «Viz выигрывает две награды Gem Manga 2007 года от Diamond» . Аниме -новостная сеть . 7 апреля 2008 года. Архивировано с оригинала 17 сентября 2016 года . Получено 7 апреля 2008 года .
  27. ^ "Какая манга прямо налево - устроит ли она?" Полем ICV2. 8 марта 2002 года. Архивировано с оригинала 31 марта 2015 года . Получено 30 сентября 2006 года .
  28. ^ «Виз развязывает нецензурированную драконную мяч» . ICV2. 11 марта 2001 года. Архивировано с оригинала 3 января 2015 года . Получено 30 сентября 2006 года .
  29. ^ «Netflix заказывает серию аниме-аниме в Мексике« Seis Manos »от Viz Media & 'Castlevania« продюсер » . Крайний срок . 9 мая 2018 года. Архивировано с оригинала 20 декабря 2019 года . Получено 26 февраля 2020 года .
  30. ^ Бертши, Зак (30 ноября 1999 г.). «Сейджи Хорибучи, председатель Viz Media» . Аниме -новостная сеть. Архивировано из оригинала 20 мая 2009 года . Получено 7 июля 2009 года .
  31. ^ Jump up to: а беременный «Интервью с Seiji Horibuchi Viz Media по инициативе Viz Media по живым действиям» . ICV2. 13 июня 2007 года. Архивировано с оригинала 8 мая 2015 года . Получено 12 марта 2008 года .
  32. ^ «Новые люди: японский центр по магазинам и развлечениям Сан -Франциско» . Newpeopleworld.com. 22 февраля 1999 года. Архивировано из оригинала 21 сентября 2012 года . Получено 26 сентября 2012 года .
  33. ^ Паттен, Фред (2004). «Пятнадцать лет японского анимационного фэндома». Смотрю аниме, читая мангу . Каменный мост Пресс . п. 43. ISBN  1-880656-92-2 .
  34. ^ «Animerica изменить формат» . Аниме -новостная сеть . 12 апреля 2005 года. Архивировано с оригинала 9 апреля 2009 года . Получено 15 октября 2008 года .
  35. ^ «Animerica, чтобы радикально изменить распределение» . Аниме -новостная сеть . 17 февраля 2005 года. Архивировано с оригинала 9 апреля 2009 года . Получено 15 октября 2008 года .
  36. ^ Куликов, Михаил (26 января 2005 г.). «2004 год в обзоре: аниме -журналы» . Архивировано из оригинала 25 января 2009 года . Получено 15 октября 2008 года .
  37. ^ «Пресс -релизы 2002 года: а именно подробности отмены пульпы: журнал Manga» . 29 апреля 2002 года. Архивировано с оригинала 18 июня 2010 года . Получено 20 ноября 2015 года .
  38. ^ Jump up to: а беременный «Виз и Shueisha для запуска журнала Mass Market Boys в США» . ICV2. 10 июня 2002 года. Архивировано с оригинала 11 марта 2015 года . Получено 30 июня 2008 года .
  39. ^ «Shueisha покупает акционерный интерес к, а именно» . ICV2. 2 августа 2002 г. Архивировано с оригинала 7 мая 2015 года . Получено 1 июля 2008 года .
  40. ^ «Шоджо победить детали» . Аниме -новостная сеть . 8 февраля 2005 года. Архивировано из оригинала 19 февраля 2008 года . Получено 7 марта 2008 года .
  41. ^ Jump up to: а беременный в «СМИ СМИ С Днем Рождения Шоджо Бит Журнал» . Аниме -новостная сеть . 14 мая 2007 года. Архивировано с оригинала 29 февраля 2008 года . Получено 7 марта 2008 года .
  42. ^ «В журнале» . Шоджо победил онлайн . А именно СМИ. Архивировано из оригинала 2 марта 2008 года . Получено 7 марта 2008 года .
  43. ^ «А именно для публикации романов» . Аниме -новостная сеть . 4 июня 2005 года. Архивировано с оригинала 17 февраля 2021 года . Получено 7 марта 2008 года .
  44. ^ «Viz запускает новые фантастические отпечатки» . ICV2 News. 6 июня 2005 года. Архивировано с оригинала 21 февраля 2015 года . Получено 7 марта 2008 года .
  45. ^ Jump up to: а беременный «Shojo Beat Media Kit (январь 2008 г.)» (PDF) (пресс -релиз). А именно СМИ. Январь 2008 года. Архивировано из оригинала (PDF) 12 декабря 2007 года . Получено 7 марта 2008 года .
  46. ^ «Журнал Shojo Beat больше не принимает подписки» . Аниме -новостная сеть . 19 мая 2009 г. Архивировано из оригинала 21 мая 2009 года . Получено 19 мая 2009 г.
  47. ^ «Viz подтверждает, что Shojo Beat Manga Magazine в июне (обновлен)» . Аниме -новостная сеть . 19 мая 2009 г. Архивировано из оригинала 22 мая 2009 года . Получено 19 мая 2009 г.
  48. ^ «Viz Media запускает Landmark Imprint Haika Soru, чтобы опубликовать известные японские научно -фантастические романы» (пресс -релиз). А именно СМИ. 29 января 2009 г. Получено 14 июня 2009 г.
  49. ^ «Viz запускает Sublime Boys-Love Line с Love Pistols» . Аниме -новостная сеть. 22 октября 2011 года. Архивировано с оригинала 12 июня 2012 года . Получено 26 сентября 2012 года .
  50. ^ Jump up to: а беременный БАЛИСТРИ, Эмили. «Сублим: все, что мы знаем о новой линии любви, а также . Хриль. Архивировано из оригинала 25 октября 2011 года . Получено 24 октября 2011 года .
  51. ^ N'duka, Аманда (23 марта 2016 г.). «UTA объединяется с Viz Media для разработки аниме-контента в прямом эфире» . Крайний срок. Архивировано из оригинала 26 февраля 2020 года . Получено 26 февраля 2020 года .
  52. ^ «Viz Media объявляет о трансформаторах: публикация Manga Том 1 в Соединенных Штатах» . Tfw2005.com . 4 июля 2019 года. Архивировано с оригинала 28 октября 2021 года . Получено 17 сентября 2021 года .
  53. ^ «Viz Media объявляет о правах на публикацию трансформеров: визуальная история» (пресс -релиз). А именно СМИ. 18 марта 2019 года . Получено 17 сентября 2021 года .
  54. ^ Брайант, LB (28 сентября 2015 г.). «Обзор:« Komomo confiserie »Vol. 1 TP (манга)» . ICV2 . Архивировано из оригинала 23 декабря 2019 года . Получено 26 февраля 2020 года .
  55. ^ «Comixology Digital Platform добавляет Manga Yen Press» . Архивировано с оригинала 20 декабря 2016 года . Получено 30 декабря 2016 года .
  56. ^ «Viz Media выпустить вину! Аниме -фильм на домашнем видео» . Аниме -новостная сеть . Архивировано с оригинала 6 октября 2017 года . Получено 5 октября 2017 года .
  57. ^ Лу, Иган (10 мая 2010 г.). «Viz подтверждает потоки бейсбольного аниме Cross Game в мае» . Аниме -новостная сеть . Архивировано из оригинала 17 октября 2020 года . Получено 17 октября 2020 года .
  58. ^ «Viz перезапускает 4 сайта аниме и манги» . thedigitalsushi. 17 июня 2019 года. Архивировано с оригинала 17 июня 2019 года . Получено 17 июня 2019 года .
  59. ^ «А именно на этой неделе» . Viz Media в Anime News Service. 11 августа 2000 г. Архивировано с оригинала 6 января 2009 года . Получено 7 июля 2009 года .
  60. ^ «Сообщение Viz Media: дайте канадцам их одновременное трансляцию!» Полем Сидя на атомной бомбе. Архивировано из оригинала 21 февраля 2015 года . Получено 24 февраля 2015 года .
  61. ^ «Неоновый переезд - место для потокового аниме» . Viz.com. Архивировано из оригинала 11 февраля 2015 года . Получено 24 февраля 2015 года .
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 14bdc5f6af9137b000bf67b1b40f54cd__1725793800
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/14/cd/14bdc5f6af9137b000bf67b1b40f54cd.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Viz Media - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)