Jump to content

Управление Организации Объединенных Наций по координации гуманитарных дел

Управление Организации Объединенных Наций по координации гуманитарных дел
Аббревиатура Оча
Формация 19 декабря 1991 г .; 32 года назад ( 1991-12-19 )
Тип Секретариат
Legal statusActive
HeadquartersNew York, United States
Geneva, Switzerland
Head
Martin Griffiths
(Under-Secretary-General)
Websitewww.unocha.org
икона Politics portal

Управление Организации Объединенных Наций по координации гуманитарных дел ( OCHA ) - это орган Организации Объединенных Наций в декабре 1991 года (ООН), созданный Генеральной Ассамблеей для укрепления международного ответа на сложные чрезвычайные ситуации и стихийные бедствия . [ 1 ] Это преемник Управления Координатора по оказанию помощи в области стихийных бедствий Организации Объединенных Наций ( Унро ).

Департамент гуманитарных дел ( DHA ) был создан вскоре после этого Генеральным секретарем, но в 1998 году был объединен в OCHA, который стал основным центром ООН на крупных бедствиях. [ 2 ] Мандат OCHA был впоследствии расширен, чтобы включить координацию гуманитарного реагирования , разработки политики и гуманитарной пропаганды . Его деятельность включает в себя организацию и мониторинг гуманитарного финансирования, пропагандистскую деятельность, политику и обмен информацией, чтобы облегчить команды быстрого реагирования на чрезвычайную помощь. [ 3 ]

OCHA is led by the Under-Secretary-General for Humanitarian Affairs and Emergency Relief Coordinator (USG/ERC), appointed for a five-year term. Since July 2021, the role has been filled by Martin Griffiths of the United Kingdom.

OCHA organized the 2016 World Humanitarian Summit in Istanbul, Turkey. It is a sitting observer in the United Nations Development Group.[4]

Staff and country offices

[edit]

OCHA is headed by the Under-Secretary-General for Humanitarian Affairs and Emergency Relief Coordinator, since July 2021 by Martin Griffiths. The headquarters is based in two locations (New York and Geneva) in addition to 6 regional offices, 34 country offices, and 20 humanitarian adviser teams.[5]

Staff

[edit]

As of June 2016, OCHA has 2,300 staff spread across the world in over 60 countries.[6]

Country offices

[edit]

Major OCHA country offices are located in all continents, among others in Afghanistan, Bangladesh, Central African Republic, Chad, Colombia, Democratic Republic of Congo, Ethiopia, Ivory Coast, Nigeria, Palestinian territories, Sri Lanka, Sudan, South Sudan, Somalia, Syria, Yemen, and Zimbabwe, while regional offices are located in Panama City, Dakar, Cairo, Johannesburg, Bangkok, and Kuala Lumpur.[7] OCHA also has some liaison and support staff in New York and Geneva.

In the aftermath of the 2020 Beirut explosions, Najat Rochdi was the co-ordinator for OCHA's efforts in Lebanon.[8]

Services

[edit]

OCHA has built up a range of services in the execution of its mandate. Some of the larger ones are:

  • IRIN, Integrated Regional Information Networks, a humanitarian news and analysis service[9] (1995–2014) Since 1 January 2015, IRIN now operates as an independent news service, The New Humanitarian, and is no longer affiliated with OCHA.[10]
  • INSARAG, International Search and Rescue Advisory Group
  • ReliefWeb, a leading source of time-critical humanitarian information on global crises and disasters. ReliefWeb is a 24/7 service that provides the latest reports, maps, infographics, and videos from trusted sources, as well as jobs and training programs for humanitarians.[11] (1996)
  • Central Emergency Response Fund, a humanitarian fund established by the UN General Assembly to 1) promote early action and response to reduce loss of life; 2) enhance response to time-critical requirements; and 3) strengthen core elements of humanitarian response in underfunded crises (2006)
  • Humanitarian Reform seeks to improve the effectiveness of humanitarian response by ensuring greater predictability, accountability and partnership.
  • Who does What Where Database and Contact Management Directory: To ensure that appropriate and timely humanitarian response is delivered during a disaster or emergency, information must be managed efficiently. The key information that is important to assess and ensure that humanitarian needs are met in any emergency/disaster are, to know which organizations (Who) are carrying out what activities (What) in which locations (Where) which is also universally referred to as the 3W (Who does What Where). The integrated Contact Management Directory, complements the 3W database, making it easy for the user to navigate through the application.(2006)[12]
  • Common and Fundamental Operational Datasets (CODs) are critical datasets that are used to support the work of humanitarian actors across multiple sectors. They are considered a de facto standard for the humanitarian community and should represent the best-available datasets for each theme. The Fundamental Operational Datasets (FODs) are datasets that are relevant to a humanitarian operation, but are more specific to a particular sector or otherwise do not fit into one of the seven COD themes.[13] The main source of curated CODs is accessible via the Humanitarian Data Exchange,[14] though CODs may also be found on various governmental and independent websites.
  • Since 2004, OCHA has partnered with the Center for Excellence in Disaster Management and Humanitarian Assistance to facilitate OCHA's Civil Military Coordination (UN-CMCoord) course in the Asia-Pacific Region. The UN-CMCoord Course is designed to address the need for coordination between international civilian humanitarian actors, especially UN humanitarian agencies, and international military forces in an international humanitarian emergency. This established UN training plays a critical role in building capacity to facilitate effective coordination in the field by bringing together approximately 30 practitioners from the spectrum of actors sharing operational space during a humanitarian crisis and training them on UN coordination mechanisms and internationally recognized guidelines for civil military coordination.[15]
  • Office for the Coordination of Humanitarian Affairs occupied Palestinian territory (OCHAoPt). OCHA's Country Office in the occupied Palestinian territory (oPt), established in 2002 to support international efforts to respond to the deteriorating humanitarian situation in the oPt.[16]
  • Since 2015, the annual production of the Global Humanitarian Overview reports.[17]
  • Since 2015, OCHA acts as the secretariat for the Humanitarian Networks and Partnerships Weeks.[18]

Key achievements 2023

[edit]

In 2023, for example, The organization successfully coordinated significant humanitarian efforts, in Ukraine for example, receiving almost $3.7 billion in support. The Central Emergency Response Fund distributed $735 million to aid 33 million people across 42 countries, including rapid responses in Ukraine and to global food insecurity. Record donations to the Country-Based Pooled Funds have enabled support for over 47 million people worldwide.[19]

Humanitarian innovation in organizations

[edit]

The OCHA encourages humanitarian innovation within organizations. For organizations, it is a way of identifying and solving problems while changing business models to adapt to new opportunities. In OCHA's occasional policy paper Humanitarian Innovation: The State of the Art, they list the reasons why organizations are moving toward providing their own kind of humanitarian service through innovation:

  • Shifting business models based on public demand: There is a growing amount of humanitarian emergencies and the old model of response does not fit the modern problem.
  • Increased contributions from the private sector: Private organizations are driven by their obligation to Corporate Social Responsibility and now associate their contributions to their brand.
  • Developing partnerships within organizations: Partnerships lead to new ideas and solutions to problems.
  • Trend toward developing innovative technologies: Technology allows people to respond to emergencies quicker.

Они также перечисляют потенциальные проблемы, связанные с этими изменениями:

  • Гуманитарные инновации требуют другой структуры рынка: предполагается, что у частных организаций нет стимулов для участия в гуманитарных инновациях.
  • Неравенство в власти может стимулировать конфликт: нет общего принципа этики в инновациях. Если гуманитарные инновации осуществляются неправильно, могут быть последствия для сообществ, отдельных лиц или системы в целом.
  • Денежный и политический риск, если гуманитарные усилия проваливаются: этот риск может вызвать отсроченные реакции на гуманитарные проблемы, поэтому организации, как правило, смотрят на прошлое, а не планируют на будущее. [ 20 ]

Международный код набора

[ редактировать ]

OCHA был назначен собственный международный код вызова +888. Телефонные номера в +888 «код страны» были назначены агентствам, предоставляющим гуманитарную помощь. Код +888 был реализован Voxbone . [ 21 ] Однако назначение кода +888 было отозвано. [ 22 ]

Смотрите также

[ редактировать ]
  1. ^ Генеральной Ассамблеи Организации Объединенных Наций Сессия 46 Резолюция 182 . Укрепление координации гуманитарной чрезвычайной помощи Организации Объединенных Наций A/Res/46/182 19 декабря 1991 года.
  2. ^ «Кто мы» . Оча . 27 сентября 2016 года . Получено 17 декабря 2019 года .
  3. ^ "Наша работа" . Оча . 29 сентября 2016 года . Получено 17 декабря 2019 года .
  4. ^ Undg участники . Undg.org. Доступ 20 ноября 2011 года.
  5. ^ «Годовой отчет OCHA 2019» (PDF) . Reliversweb . 11 июня 2020 г. с. 4 ​Получено 14 июля 2020 года .
  6. ^ «Годовой отчет OCHA 2015» . Reliversweb . 21 июня 2016 г. с. 14 ​Получено 4 января 2017 года .
  7. ^ «Где мы работаем - все страны» . Оча. Архивировано с оригинала 26 апреля 2015 года . Получено 21 апреля 2015 года .
  8. ^ Ледерер, Эдит М. (14 августа 2020 г.). «ООН запускает апелляцию в размере 565 миллионов долларов для жертв взрыва Бейрута» . Globe and Mail Inc. Associated Press . Получено 2 апреля 2024 года .
  9. ^ Редакция RelixtWeb . Relightweb.int (1 сентября 2007 г.). Доступ 20 ноября 2011 года.
  10. ^ Об этом и Irin News. Доступ 10 июня 2016 года. [ мертвая ссылка ]
  11. ^ "О нас" . Reliversweb . 21 марта 2011 года . Получено 4 января 2017 года .
  12. ^ « Кто делает то, где» база данных » . Архивировано с оригинала 22 ноября 2007 года.
  13. ^ «Добро пожаловать - гуманитарное обмен данными» . data.humdata.org . Получено 2 апреля 2024 года .
  14. ^ «Гуманитарный обмен данными» . data.humdata.org . Получено 6 мая 2019 года .
  15. ^ «Центр совершенства» . Ков . Получено 2 ноября 2009 года .
  16. ^ «О ocha opt» архивировал 9 апреля 2014 года на машине Wayback . Доступ 11 ноября 2013 года
  17. ^ Саломонс, Дирк. «Благотворительность или шарада? Трагедия гуманизма». Журнал международных дел 70, нет. 2 (2017): 39-57.
  18. ^ «Гуманитарные сети и партнерские отношения недели (HNPW) X GISF 2021» . Глобальный межведомственный форум безопасности . Получено 23 января 2022 года .
  19. ^ «Годовой отчет OCHA» . Получено 11 апреля 2024 года .
  20. ^ «Гуманитарные инновации: состояние искусства» . Доступ 9 ноября 2014 года
  21. ^ «Пресс -релиз Voxbone» . Voxbone. Архивировано с оригинала 12 ноября 2011 года . Получено 5 июля 2011 года .
  22. ^ «Национальные планы нумерации» . Международный союз телекоммуникаций . Получено 16 мая 2022 года .
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: ba82627853a4e9ec76cbd26aed46c9e5__1725619740
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/ba/e5/ba82627853a4e9ec76cbd26aed46c9e5.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)