Корона

Корона в целом представляет государство во всех его аспектах в рамках юриспруденции и сфер Содружества их подразделений (таких как зависимости короны , зарубежные территории , провинции или государства ). [ 1 ] Термин может использоваться для обозначения Управления монарха или монархии в качестве учреждений; к верховенству закона ; или к функциям исполнительной власти (короны ) , законодательного управления короны ( ) и судебного управления (Корона на скамейке) и государственной службы . [ 2 ]
Концепция короны как корпорации, единственной, развивалась в первую очередь в Королевстве Англии как отделение физической короны и собственность королевства от человека и личного имущества монарха. Он распространился по английскому языку и позже британской колонизации и в настоящее время коренится в законной лексике всех 15 сфер Содружества, их различных зависимостей и штатов в свободной ассоциации с ними. Это не следует путать с какой -либо физической короной , например, британских регалий . [ 3 ]
Термин также обнаружен в различных выражениях, таких как земля Короны , которые некоторые страны называют общественной землей или государственной землей ; а также в некоторых офисах, таких как министр короны , адвокат Короны и прокурор Короны .
Определение
[ редактировать ]
Термин Корона не имеет ни одного определения. Ученые -юридические ученые Морис Сункин и Себастьян Пейн высказали мнение: «Характер короны был воспринят как должное, отчасти потому, что она является фундаментальной и частично, потому что многие ученые не знают, какой термин термин « Корона ». составляет [ 4 ] Николас Браун-Уилкинсон предположил, что корона-это «аморфная, абстрактная концепция» и, таким образом, «невозможно определить», [ 5 ] В то время как Уильям Уэйд заявил, что корона «означает просто королеву». [ 6 ]
Уоррен Дж. Ньюман описал, что корона является «полезным и удобным средством передачи, одним словом, компендированным формальным, исполнительным и административным державам и служащим аппарата в современном конституционном и монархическом государстве». [ 7 ]
Лорд Саймон Глайсдейл заявил: [ 8 ]
Корона как объект представляет собой кусок украшенного драгоценным убором под стражей в Лондонском Тауэр . Но это символизирует полномочия правительства, которые ранее владели владельцем короны ... следовательно, термин «корона» используется в конституционном праве для обозначения коллекции таких полномочий, которые остаются существующими ( королевская прерогатива ), Вместе с такими другими полномочиями, которые были прямо присваиваются законом на «Короне».
Лорд Диплокс предложил Короне означает «правительство [и] все министры и парламентские секретари под руководством которого административная работа правительства осуществляется государственными служащими, работающими в различных правительственных департаментах». [ 5 ] Эта интерпретация была поддержана разделом 8 Закона о пенсиях (колониальная служба) 1887 года ( 50 и 51 Vict. C. 13), которые установили термины «Постоянная государственная служба государства», «Постоянная государственная служба Ее Величества» и «» Постоянная государственная служба короны «имеет такое же значение. [ 9 ]
Корона была впервые определена как «имперская» корона во время правления Генриха VIII в Церковном Законе об апелляционных апелляциях 1532 года, в котором заявлено, что «это царство Англии - империя ... управляемой одной высшей главой и королем, обладающим достоинством и королевским имуществом Императорской короны того же ». [ 10 ] В комментариях Уильяма Блэкстоуна в 1765 году по законам Англии он объяснил, что «смысл законодательного органа, когда он использует эти условия Империи и Империи , и применяет их к сфере и короне Англии, только для того, чтобы утверждать, что это Наш король одинаково суверенен и независим в этих своих владениях, как и любой император в его империи; [ 11 ]
Концепция
[ редактировать ]Концепция короны приняла форму в рамках феодальной системы . [ 12 ] Хотя это не использовалось во всех странах, у которых была эта система, в Англии, все права и привилегии были в конечном итоге предоставлены правителем. Земля, например, была предоставлена Короной лордам в обмен на феодальные службы, и они, в свою очередь, предоставили землю меньшим лордам. Единственным исключением из этого было обычное социальное : владельцы земли, которые считали Socage, считали его только короной. Когда такие земли становятся без владельца, они говорят, что сжимаются ; то есть вернуться к прямому владению короной ( земля короны ). Bona Vacantia - это королевская прерогатива, с помощью которой неотъемлемая собственность, в первую очередь невостребованную наследство, становится собственностью короны. [ А ] [ 13 ]
As such, the physical crown and the property belonging to successive monarchs in perpetuity came to be separated from the person of the monarch and his or her private property. After several centuries of the monarch personally exercising supreme legislative, executive, and judicial power, these functions decreased as parliaments, ministries, and courts grew through the 13th century.[14] The term the Crown then developed into a means by which to differentiate the monarch's official functions from his personal choices and actions.[15] Even within mediaeval England, there was the doctrine of capacities separating the person of the king from his actions in the capacity of monarch.[16]
When the kingdom of England merged with those of Scotland and Ireland, the concept extended into the legal lexicons of the United Kingdom and its dependencies and overseas territories and, eventually, all of the independent Commonwealth realms. There are, thus, now many distinct crowns, as a legal concept, "worn by"—or many different offices of monarch occupied by—one person as sovereign (supreme monarch) of each country.[17] However, the Crown can also mean the pan-national institution shared by all 15 Commonwealth realms.[15]

In each Commonwealth realm, the term the Crown, at its broadest, now means the government or the polity known as the state, while the sovereign in all realms is the living embodiment of the state,[18] or symbolic personification of the Crown.[b][32] The body of the reigning sovereign thus holds two distinct personas in constant coexistence, an ancient theory of the "King's two bodies"—the body natural (subject to infirmity and death) and the body politic (which never dies).[17] The Crown and the sovereign are "conceptually divisible but legally indivisible [...] The office cannot exist without the office-holder".[c][34]
The terms the state, the Crown,[35] the Crown in Right of [jurisdiction], His Majesty the King in Right of [jurisdiction],[36] and similar, are all synonymous and the monarch's legal personality is sometimes referred to simply as the relevant jurisdiction's name.[25][37] (In countries using systems of government derived from Roman civil law, the state is the equivalent concept.[38]) However, the terms the sovereign or monarch and the Crown, though related, have different meanings: The Crown includes both the monarch and the government. The institution and powers of the Crown are formally vested in the king, but, conventionally, its functions are exercised in the sovereign's name by ministers of the Crown[d] drawn from and responsible to the elected chamber of parliament.[39]
Still, the king or queen is the employer of all government officials and staff (including the viceroys, judges, members of the armed forces, police officers, and parliamentarians),[e] the guardian of foster children (Crown wards), as well as the owner of all state lands (Crown land), buildings and equipment (Crown property),[41] state-owned companies (Crown corporations or Crown entities),[42] and the copyright for government publications (Crown copyright).[43] This is all in his or her position as sovereign, not as an individual; all such property is held by the Crown in perpetuity and cannot be sold by the sovereign without the proper advice and consent of his or her relevant ministers.

The Crown also represents the legal embodiment of executive, legislative, and judicial governance. While the Crown's legal personality is usually regarded as a corporation sole,[44] it can, at least for some purposes, be described as a corporation aggregate headed by the monarch.[45][46] Frederic William Maitland argued the Crown is a corporation aggregate embracing the government and the "whole political community".[47] J.G. Allen preferred to view the Crown as a corporation sole; one office occupied by a single person, enduring "through generations of incumbents and, historically, lends coherence to a network of other institutions of a similar nature."[48] Canadian academic Philippe Lagassé found the crown "acts in various capacities, as such: crown-in-council (executive); crown-in-parliament (legislative); crown-in-court (judicial). It is also an artificial person and office as a corporation sole. At its most basic, "the Crown" is, in the UK and other Commonwealth realms, what in most other countries is "the state"."[49]
Divisibility of the Crown
[edit]Historically, the Crown was considered to be indivisible.[50] Two judgments—Ex parte Indian Association of Alberta (EWCA, 1982) and Ex parte Quark (House of Lords, 2005)—challenged that view. Today, it is considered separate in every country, province, state, or territory, regardless of its degree of independence, that has the shared monarch as part of the respective country's government; though, limitations on the power of the monarch in right of each territory vary according to relevant laws, thus making the difference between full sovereignty, semi-sovereignty, dependency, etc. The Lords of Appeal wrote, "the Queen is as much the Queen of New South Wales and Mauritius and other territories acknowledging her as head of state as she is of England and Wales, Scotland, Northern Ireland, or the United Kingdom."[51]
The Crown in each of the Commonwealth realms is a similar, but separate, legal concept. To distinguish the institution's role in one jurisdiction from its place in another, Commonwealth law employs the expression the Crown in Right of [place]; for example, the Crown in Right of the United Kingdom,[56] the Crown in Right of Canada, the Crown in Right of the Commonwealth of Australia, etc. Because both Canada and Australia are federations, there are also crowns in right of each Canadian province[57] and each Australian state. When referring to the Crown in multiple jurisdictions, wording is typically akin to "the Crown in right of [place], and all its other capacities".[58]
The powers of a realm's crown are exercised either by the monarch, personally, or by his or her representative on the advice of the appropriate local ministers, legislature, or judges, none of which may advise the Crown in any other realm.
New Zealand
[edit]In New Zealand, the term the Crown (Māori: te Karauna[59]) is used to mostly mean the authority of government; its meaning changes in different contexts.[60][61] In the context of people considering the claims and settlements related to the Treaty of Waitangi, professor of history Alan Ward defines the Crown as "the people of New Zealand—including Māori themselves—acted through elected parliament and government."[62]
Crown Dependencies
[edit]In the Bailiwick of Guernsey, legislation refers to the Crown in Right of the Bailiwick of Guernsey[63] or the Crown in Right of the Bailiwick[64] and the law officers of the Crown of Guernsey submitted that, "the Crown in this context ordinarily means the Crown in right of the république of the Bailiwick of Guernsey"[65] and that this comprises "the collective governmental and civic institutions, established by and under the authority of the monarch, for the governance of these islands, including the states of Guernsey and legislatures in the other islands, the royal court and other courts, the lieutenant governor, parish authorities, and the Crown acting in and through the Privy Council".[66]

In the Bailiwick of Jersey, statements by the law officers of the Crown define the Crown's operation in that jurisdiction as the Crown in Right of Jersey,[67] with all Crown land in the Bailiwick of Jersey belonging to the Crown in Right of Jersey and not to the Crown Estate of the United Kingdom.[68] The Succession to the Crown (Jersey) Law 2013 defined the Crown, for the purposes of implementing the Perth Agreement in Jersey law, as the Crown in Right of the Bailiwick of Jersey.[69]
Legislation in the Isle of Man also defines the Crown in Right of the Isle of Man as being separate from the Crown in Right of the United Kingdom.[70]
British Overseas Territories
[edit]Following the Lords' decision in Ex parte Quark, 2005, it is held that the King, in exercising his authority over British Overseas Territories, does not act on the advice of the Cabinet of the United Kingdom, but, in his role as king of each territory, with the exception of fulfilling the UK's international responsibilities for its territories. To comply with the court's decision, the territorial governors now act on the advice of each territory's executive and the UK government can no longer disallow legislation passed by territorial legislatures.[71]
In the courts
[edit]This article needs additional citations for verification. (December 2021) |
In criminal proceedings, the state is the prosecuting party; the case is usually designated (in case citation) as R v [defendant],[72] where R can stand for either rex (if the current monarch is male) or regina (if the monarch is female), and the v stands for versus. For example, a criminal case against Smith might be referred to as R v Smith and verbally read as "the Crown and Smith".

The Crown is, in general, immune to prosecution and civil lawsuits. So, R is rarely (albeit sometimes[f]) seen on the right hand side of the 'v' in the first instance. To pursue a case against alleged unlawful activity by the government, a case in judicial review is brought by the Crown against a minister of the Crown on the application of a claimant. The titles of these cases now follow the pattern of R (on the application of [X]) v [Y], notated as R ([X]) v [Y], for short. Thus, R (Miller) v Secretary of State for Exiting the European Union is R (on the application of Miller and other) v Secretary of State for Exiting the European Union, where "Miller" is Gina Miller, a citizen. Until the end of the 20th century, such case titles used the pattern R v Secretary of State for Exiting the European Union, ex parte Miller. Either form may be abbreviated R (Miller) v Secretary of State for Exiting the European Union.
In Scotland, criminal prosecutions are undertaken by the lord advocate (or the relevant procurator fiscal) in the name of the Crown. Accordingly, the abbreviation HMA is used in the High Court of Justiciary for His/Her Majesty's Advocate, in place of rex or regina; as in, HMA v Al Megrahi and Fahima.
Most jurisdictions in Australia use R or The King (or The Queen) in criminal cases. If the Crown is the respondent to an appeal, the words The King will be spelled out, instead of using the abbreviation R (i.e. the case name at trial would be R v Smith; if the defendant appeals against the Crown, the case name would be Smith v The King). In Western Australia and Tasmania, prosecutions will be brought in the name of the respective state instead of the Crown (e.g. The State of Western Australia v Smith). Victorian trials in the original jurisdiction will be brought in the name of the director of public prosecutions. The Commonwealth director of public prosecutions may choose which name to bring the proceeding in. Judges usually refer to the prosecuting party as simply "the prosecution" in the text of judgments. In civil cases where the Crown is a party, it is a customary to list the body politic (e.g. State of Queensland or Commonwealth of Australia) or the appropriate government minister as the party, instead. When a case is announced in court, the clerk or bailiff may refer to the Crown orally as our sovereign lord the king (or our sovereign lady the queen).
In reporting on court proceedings in New Zealand, news reports will refer to the prosecuting lawyer (often called a Crown prosecutor, as in Canada and the United Kingdom) as representing the Crown; usages such as, "for the Crown, Joe Bloggs argued", being common.
The Crown can also be a plaintiff or defendant in civil actions to which the government of the Commonwealth realm in question is a party. Such crown proceedings are often subject to specific rules and limitations, such as the enforcement of judgments against the Crown. Qui tam lawsuits on behalf of the Crown were once common, but have been unusual since the Common Informers Act 1951 ended the practice of allowing such suits by common informers.
Crown forces
[edit]
The term "Crown forces" has been used by Irish republicans and nationalists, including members of paramilitary groups, to refer to British security forces which operate in Ireland. The term was used by various iterations of the Irish Republican Army (IRA) during conflicts such as Irish War of Independence and the Troubles. As noted by Irish republican Danny Morrison, "[t]he term 'security forces' suggests legitimacy, which is why republicans prefer terms like 'the Brits' or 'the Crown Forces', which undermines their authority."[g][74] Due to the Irish War of Independence, "the phrase 'Crown Forces' came to represent something abhorrent in the Republican narrative".[75]
Symbolism
[edit]The Crown is represented by the image of a crown in heraldry and other imagery such as cap badges, uniforms, government logos and elsewhere. The heraldic crown is chosen by the reigning monarch. From 1661 to the reign of Queen Victoria, an image of St Edward's Crown was used.[76] The early part of Victoria's reign depicted the Imperial State Crown created for her coronation, while a Tudor Crown began to be used from the 1860s.[76] In 1901, the Tudor Crown design was standardised and continued in use until the reign of Elizabeth II in 1952 when a heraldic St Edward's Crown was restored.[76][77] In 2022, Charles III opted for a modified Tudor Crown design.[78][79]
Crown copyright applies in perpetuity to depictions of the Royal Arms and any of its constituent parts under the royal prerogative, and The National Archives restricts rights to reproduce them.[80][81] Although Crown Copyright usually expires 50 years after publication, Section 171(b) of the Copyright, Designs and Patents Act 1988 made an exception for 'any right or privilege of the Crown' not written in an act of parliament, thus preserving the rights of the Crown under the unwritten royal prerogative.[82]
In addition, use of images of the crowns for commercial purposes is specifically restricted in the UK (and in countries which are party to the Paris Convention) under sections 4 and 99 of the Trade Marks Act 1994, and their use is governed by the Lord Chamberlain's Office.[83][84][85] It is also an offence under Section 12 of the Trade Descriptions Act 1968 to give a false indication that any goods or services are supplied to the monarch or any member of the royal family.[86][85]
See also
[edit]Notes
[edit]- ^ Jurisdictions in which this prerogative does not apply include Cornwall, where unowned property becomes the property of the duke of Cornwall, and Lancashire, where it becomes the property of the duke of Lancaster.
- ^ In the Canadian context, the monarch has been described by Eugene Forsey as the "symbolic embodiment of the people—not a particular group or interest or party, but the people; the whole people";[19] his daughter, Helen Forsey, said of his opinion on the Crown, "for him, the essence of the monarchy was its impartial representation of the common interests of the citizenry as a whole, as opposed to those of any particular government."[19] The Department of Canadian Heritage said the Crown serves as the "personal symbol of allegiance, unity, and authority for all Canadians,"[20][21] a concept akin to that expressed by King Louis XIV: "L'État, c'est moi", or, "I am the state".[22] Robertson Davies stated in 1994, "the Crown is the consecrated spirit of Canada",[23] and past Ontario chairman of the Monarchist League of Canada Gary Toffoli opined, "the Queen is the legal embodiment of the state at both the national and the provincial levels [...] She is our sovereign and it is the role of the Queen, recognized by the constitutional law of Canada, to embody the state."[24]
- ^ As Peter Boyce put it, "the Crown as a concept cannot be disentangled from the person of the monarch, but standard reference to the Crown extends well beyond the Queen's person."[33]
- ^ Executives who are themselves servants of the Crown.[39]
- ^ The Supreme Court found in the 1980 case Attorney General of Quebec v. Labrecque that civil servants in Canada are not contracted by an abstraction called the state, but, rather, they are employed by the monarch, who "enjoys a general capacity to contract in accordance with the rule of ordinary law."[40]
- ^ For exceptions in the United Kingdom, see Crown Proceedings Act 1947
- ^ In Danny Morrison's words, "[t]he term 'security forces' suggests legitimacy, which is why republicans prefer terms like 'the Brits' or 'the Crown Forces', which undermines their authority."[73]
References
[edit]- ^ Jackson, Michael D. (2013), The Crown and Canadian Federalism, Dundurn, ISBN 978-1-4597-0989-8, archived from the original on 5 September 2024, retrieved 20 May 2018
- ^ Carroll, Alex (2003). Constitutional and Administrative Law. Pearson/Longman. p. 7. ISBN 978-0-582-47343-0. Archived from the original on 5 September 2024. Retrieved 17 August 2017.
- ^ CharlotteDunn (4 June 2018). "Crown Dependencies". The Royal Family. Archived from the original on 11 July 2021. Retrieved 1 September 2021.
- ^ Sunkin, Maurice; Payne, Sebastian (1999), The Nature of the Crown: A Legal and Political Analysis, Oxford: Oxford University Press
- ^ Jump up to: a b Town Investments v Department for the Environment, Lord Morris of Borth-y-Gest, Lord Simon of Glaisdale, Lord Kilbrandon, Lord Edmund-Davies, 359 (House of Lords 1978), archived from the original.
- ^ Wade, William, "The Crown, Ministers, and Officials: Legal Status and Liability", in Sunkin, M.; Payne, S. (eds.), The Nature of the Crown, p. 24
- ^ Newman, Warren J. (2017), Lagassé, Philippe; MacDonald, Nicholas A. (eds.), "The Crown in the 21st Century" (PDF), Review of Constitutional Studies, Some Observations on the Queen, the Crown, the Constitution, and the Courts, 22 (1), Edmonton: Centre for Constitutional Studies: 56, archived (PDF) from the original on 16 August 2022, retrieved 5 June 2023
- ^ Town Investments Ltd v Department of the Environment [1977] UKHL 2 at para. 16, [1978] AC 359.
- ^ Torrance 2023, pp. 9–10
- ^ Johnston, W. Dawson; Johnston, Jean Browne, eds. (1896). English Historical Reprints. Michigan: Sheehan & Co. p. 32. Archived from the original on 1 July 2024. Retrieved 23 July 2024.
- ^ Kitson Clark, G. (1967). An Expanding Society. Cambridge: Cambridge University Press. p. 63.
- ^ Maitland, Frederic (1901). "The Crown as Corporation". Law Quarterly Review (17): 131–46. Archived from the original on 10 October 2017. Retrieved 9 September 2015.
- ^ Nguyen, Nam H. (18 March 2018). Essential 25000 English-Cebuano Law Dictionary. Nam H Nguyen. Archived from the original on 5 September 2024. Retrieved 3 October 2020.
- ^ Torrance, David (11 January 2023), The Crown and the Constitution (PDF), House of Commons Library, p. 8, archived (PDF) from the original on 2 March 2023, retrieved 1 March 2023
- ^ Jump up to: a b Torrance 2023, p. 7
- ^ Valente, Claire (2003). The Theory and Practice of Revolt in Medieval England. Ashgate: Aldershot. p. 30. ISBN 0-7546-0901-4.
- ^ Jump up to: a b Twomey, Anne (17 September 2020), "Royal Succession, Abdication, and Regency in the Realms", in Hazell, Robert; Morris, Bob (eds.), The Role of Monarchy in Modern Democracy: European Monarchies Compared (PDF), London: Bloomsbury Publishing, p. 34, ISBN 978-1-5099-3103-3, archived (PDF) from the original on 16 August 2022, retrieved 2 May 2023
- ^ Elizabeth II (2005), "46.1.b", Interpretation Act, Ottawa: Queen's Printer for Canada (published 1 April 2005), archived from the original on 5 July 2009, retrieved 7 August 2009
- ^ Jump up to: a b Forsey, Helen (1 October 2010). "As David Johnson Enters Rideau Hall..." The Monitor. Ottawa: Canadian Centre for Policy Alternatives. Archived from the original on 23 January 2020. Retrieved 23 January 2011.
- ^ Department of Canadian Heritage, Ceremonial and Canadian Symbols Promotion > The crown in Canada, Queen's Printer for Canada, archived from the original on 27 August 2011, retrieved 19 February 2009
- ^ Department of Canadian Heritage (2010), Canada: Symbols of Canada (PDF), Ottawa: Queen's Printer for Canada, p. 3, archived (PDF) from the original on 21 October 2020, retrieved 4 December 2016
- ^ Derwyn, Shea (10 April 1996), "Bill 22, Legislative Assembly Oath of Allegiance Act, 1995 > 1720", Committee Transcripts: Standing Committee on the Legislative Assembly, Toronto: Queen's Printer for Ontario, archived from the original on 11 June 2011, retrieved 16 May 2009
- ^ Davies, Robertson (8 August 1996). Hunting Stuart and The Voice of the People. Toronto: Simon & Pierre. ISBN 978-0-88924-259-3.
- ^ Toffoli, Gary (10 April 1996), "Bill 22, Legislative Assembly Oath of Allegiance Act, 1995 > 1620", Committee Transcripts: Standing Committee on the Legislative Assembly, Toronto: Queen's Printer for Ontario, archived from the original on 11 June 2011, retrieved 16 May 2009
- ^ Jump up to: a b Table Research Branch of the House of Commons (March 2008). "Compendium of Procedure" (PDF). Ottawa: Queen's Printer for Canada. p. 1. Archived (PDF) from the original on 25 October 2012. Retrieved 14 October 2009.
- ^ Cabinet Secretary and Clerk of the Executive Council (April 2004), Executive Government Processes and Procedures in Saskatchewan: A Procedures Manual (PDF), Regina: Queen's Printer for Saskatchewan, p. 10, archived (PDF) from the original on 11 June 2011, retrieved 30 July 2009
- ^ The Royal Household, The Queen and the Commonwealth > Queen and Canada > The Queen's role in Canada, Queen's Printer, archived from the original on 20 February 2009, retrieved 15 May 2009
- ^ MacLeod, Kevin S. (2012), A Crown of Maples (PDF) (2 ed.), Ottawa: Queen's Printer for Canada, p. 51, ISBN 978-0-662-46012-1, archived from the original (PDF) on 4 February 2016, retrieved 28 November 2012
- ^ Marleau, Robert; Montpetit, Camille (2000), "1. Parliamentary Institutions > Institutional Framework > The Crown", House of Commons Procedure and Practice, Ottawa: Queen's Printer for Canada, ISBN 2-89461-378-4, archived from the original on 8 October 2012
- ^ Citizenship and Immigration Canada (2009), Discover Canada (PDF), Ottawa: Queen's Printer for Canada, p. 2, ISBN 978-1-100-12739-2, archived (PDF) from the original on 22 November 2009, retrieved 3 December 2009
- ^ Tidridge, Nathan (2011), Canada's Constitutional Monarchy: An Introduction to Our Form of Government, Toronto: Dundurn Press, p. 17, ISBN 978-1-4597-0084-0, archived from the original on 22 February 2024, retrieved 29 October 2015
- ^ [25][26][27][28][29][30][31]
- ^ Boyce, Peter John (2008a), The Queen's Other Realms: The Crown and Its Legacy in Australia, Canada and New Zealand, Sydney: Federation Press, p. 81, ISBN 978-1-86287-700-9
- ^ Bowden, James; Philippe, Lagassé (6 December 2012), "Succeeding to the Canadian throne", Ottawa Citizen, archived from the original on 10 January 2013, retrieved 6 December 2012
- ^ Elizabeth II (9 October 2012), "83.1", Financial Administration Act, Queen's Printer for Canada, archived from the original on 2 August 2012, retrieved 6 December 2012
- ^ Elizabeth II (21 May 2004). "Memorandum for Understanding of Cooperation on Addressing Climate Change" (PDF). Toronto: Queen's Printer for Canada. p. 1. Archived (PDF) from the original on 20 November 2010. Retrieved 16 May 2009.
- ^ Elizabeth II (2004). "A First Nations–Federal Crown Political Accord" (PDF). 1. Ottawa: Assembly of First Nations. p. 3. Archived from the original (PDF) on 6 October 2005. Retrieved 29 September 2009.
- ^ Jackson, Michael D. (2013), The Crown and Canadian Federalism, Toronto: Dundurn Press, p. 20, ISBN 978-1-4597-0989-8, archived from the original on 5 September 2024, retrieved 17 August 2017
- ^ Jump up to: a b Turpin, Colin; Tomkins, Adam (28 June 2007). British Government and the Constitution: Text and Materials. Cambridge University Press. p. 366. ISBN 978-1-139-46536-6. Archived from the original on 5 September 2024. Retrieved 3 March 2024.
- ^ Smith, David E. (1995), The Invisible Crown, Toronto: University of Toronto Press, p. 79, ISBN 0-8020-7793-5
- ^ Department of National Defence. "DCBA 414 011759Z Apr 09 MFSI Annual Rates for the Fiscal Year 2009/2010". Queen's Printer for Canada. Archived from the original on 28 August 2009. Retrieved 16 May 2009.
- ^ "Crown Entities Act 2004". New Zealand Legislation. Parliamentary Counsel Office. 25 February 2024. Archived from the original on 5 September 2024. Retrieved 24 February 2024.
- ^ Canada (PDF) (Map). Queen's Printer for Canada. 2006. Archived from the original (PDF) on 26 March 2009. Retrieved 16 May 2009.
- ^ George V (9 April 1925), "s. 180", Law of Property Act 1925, London: King's Printer, archived from the original on 9 August 2020, retrieved 11 September 2015
- ^ Maitland, Frederic (1901), "The Crown as Corporation", Law Quarterly Review (17): 131–46, archived from the original on 10 October 2017, retrieved 9 September 2015
- ^ The Law Commission (November 1996), "Paper 143: The execution of deeds and documents by or on behalf of bodies corporate" (PDF), Halsbury's Laws of England (Affidavit), 9 (4 ed.), Lincoln County, Nevada (published 1974), 1206, archived (PDF) from the original on 23 July 2020, retrieved 11 September 2015
- ^ Maitland, Frederic William (1908), The Constitutional History of England, Cambridge: Cambridge University Press, p. 418
- ^ Allen, J.G. (July 2018), "The Office of the Crown", Cambridge Law Journal, 77 (2), Cambridge: 300, doi:10.1017/S0008197318000338, S2CID 149843556, archived from the original on 5 September 2024, retrieved 13 April 2023
- ^ Lagassé, Philippe (2 November 2021), The State, The Crown, and Parliament, lecture given at Carleton University, Ottawa
{{citation}}
: CS1 maint: location missing publisher (link) - ^ Saunders, Cheryl (2015). "The Concept of the Crown". Melbourne University Law Review. 38: 883.
- ^ Lords of Appeal, Ex parte Quark, 2005 Archived 24 February 2017 at the Wayback Machine
- ^ Lauterpacht, E.; Greenwood, C. J. (1992). International Law Reports. Vol. 87. Cambridge: Cambridge University Press. pp. 286, 713. ISBN 978-0-949009-99-9. Archived from the original on 5 September 2024. Retrieved 29 October 2015.
- ^ Royal Institute of International Affairs (1983). The British Year Book of International Law. Vol. 53. British Institute of International Affairs. Oxford: H. Frowde. pp. 253, 257, 258. Archived from the original on 5 September 2024. Retrieved 29 October 2015.
- ^ Bourne, C.B. (1986). Canadian Yearbook of International Law. Vol. 23. Vancouver: UBC Press. ISBN 978-0-7748-0259-8.
- ^ The Australian law journal. Vol. 52. North Ryde: Law Book Co. of Australasia Ltd. 1978. pp. 58, 203, 207. 3910867. Archived from the original on 5 September 2024. Retrieved 29 October 2015.
- ^ [52][53][54][55]
- ^ Министерство природных ресурсов (24 января 2006 г.), Расположение государственной земли другим правительствам и агентствам (PDF) , Торонто: Принтер королевы для Онтарио, с. 2, в 3.2.b, архивировано (PDF) из оригинала 18 мая 2015 года , полученное 25 апреля 2010 года ,
когда федеральное правительство или одно из ее департаментов или какого -либо министерства провинции сама требуется государственной землей, сама земля не передается Полем Что передается, так это ответственность за управление землями от имени Ее Величества Королева (HMQ). Это достигается приказом-приказом или приказом министра, который переносит управление землей либо из HMQ, справа от Онтарио в HMQ в праве Канады, как это представлено департаментом, либо в HMQ в праве Онтарио, как представлено другое министерство. Корона не передает право собственности на себя.
- ^ Клейтон Утц . «Сравнительный анализ розничной аренды - акт связывает корону» . Клейтон Утц . Архивировано из оригинала 14 июля 2022 года . Получено 14 апреля 2023 года .
- ^ "Карауна" . Te aka Словарь маори. Архивировано из оригинала 5 сентября 2024 года . Получено 20 января 2023 года .
- ^ Берег, Крис; Кавхару, Маргарет (17 июня 2014 г.). «Корона в Новой Зеландии: антропологические перспективы на воображаемый суверен» . Сайты: журнал социальной антропологии и культурологии . 11 (1): 17–38. doi : 10.11157/sites-vol11iss1id267 . ISSN 1179-0237 . Архивировано из оригинала 14 июня 2021 года . Получено 12 мая 2021 года .
- ^ «Определение« Короны »сложного вопроса» . Новозеландское юридическое общество | Te Kāhui ture o aotearoa. 15 ноября 2019 года . Получено 12 мая 2021 года .
- ^ Хейворд, Джанин ; Wheen, Никола Р. , ред. (2004). То, как Трибунал - Договор Вайтанги . Веллингтон, Новая Зеландия: Бриджит Уильямс книги. ISBN 1-877242-32-2 Полем OCLC 60361482 .
- ^ «Обзор ролей офицеров Короны Джерси» (PDF) . Архивировано из оригинала (PDF) 22 ноября 2011 года . Получено 7 ноября 2011 года .
- ^ «Постановление о незарегистрированных правах на дизайн (Baileiwick of Guernsey), 2005» . Архивировано из оригинала 21 июля 2011 года . Получено 7 ноября 2011 года .
- ^ «Обзор ролей офицеров Короны Джерси» (PDF) . Архивировано (PDF) из оригинала 10 октября 2017 года . Получено 7 ноября 2011 года .
- ^ «Это сила…» . Гернси Пресс . 21 июня 2010 года. Архивировано с оригинала 10 июня 2011 года . Получено 7 ноября 2011 года .
- ^ «Обзор ролей офицеров Короны» (PDF) . Архивировано из оригинала (PDF) 12 августа 2011 года . Получено 7 ноября 2011 года .
- ^ «Письменный вопрос генеральному прокурору HM» . Архивировано из оригинала 27 сентября 2011 года . Получено 7 ноября 2011 года .
- ^ «Пресс -право на корону (Джерси) Закон 2013 года» . Штаты Джерси. Архивировано из оригинала 5 сентября 2024 года . Получено 6 октября 2021 года .
- ^ «Заказ аэронавигации (остров Мэн) 2007 (№ 1115)» . Архивировано из оригинала 28 марта 2021 года . Получено 7 ноября 2011 года .
- ^ Зарубежные территории: седьмой отчет о сессии 2007–08, вып. 2: устные и письменные доказательства архивированы 23 ноября 2022 года на машине Wayback . Лондон, Великобритания: офис канцелярских товаров, 6 июля 2008 г., с. 49, 296–297
- ^ «Королева против Брентон Харрисон Таррант» (PDF) . В Высоком суде Новой Зеландии Реестр Крайстчерч. Архивировано (PDF) из оригинала 7 августа 2022 года . Получено 22 июля 2022 года .
- ^ Моррисон, Дэнни (24–26 января 2004 г.). «Спасение« Бобби Сэндс -стрит »> Слова свободы» . Ирландская история . Ирландинитиативный Гейдельберг. Архивировано из оригинала 28 сентября 2007 года . Получено 25 августа 2015 года .
- ^ Hass-Bilger, Cordula (2007). Язык зоны военных действий: лингвистические аспекты конфликта в Северной Ирландии Франке. П. 148. ISBN 978-3-7720-8200-9 . ; О'Нил, Конор (2004). «Терроризм, мятеж и военный ответ от Южного Арма на Фаллуджу». Журнал Руси . 149 (5): 22–25. doi : 10.1080/03071840408523120 . ISSN 0307-1847 . S2CID 152582870 . ; Томани, Джон (2000). «Конец штата Империя? Новый труд и передача в Соединенном Королевстве». Международный журнал городских и региональных исследований . 24 (3): 675–688. doi : 10.1111/1468-2427.00271 . ISSN 0309-1317 .
- ^ Ферритер, Диармаид (1 ноября 2012 г.). Неоднозначная республика: Ирландия в 1970 -х годах . Профильные книги. п. 247. ISBN 978-1-84765-856-2 Полем Архивировано из оригинала 5 сентября 2024 года . Получено 21 августа 2015 года .
Из -за событий войны за независимость фраза «силы короны» стали представлять что -то отвратительное в республиканском повествовании.
- ^ Jump up to: а беременный в Бутелл, Чарльз (1983). Брук-Литтл, JP (ред.). Геральдика Бутелла (пересмотренный изд.). Лондон и Нью -Йорк: Фредерик Уорн. С. 184–185. ISBN 0723230935 .
- ^ Fox-Davies, Артур Чарльз (1909). . . Лондон: TC & EC Джек. С. 358–359 - через Wikisource .
- ^ «Королевский кифере» . Колледж оружия . 27 сентября 2022 года. Архивировано с оригинала 27 сентября 2022 года . Получено 11 июля 2024 года .
- ^ «Символы государственного руководства» (PDF) . Фонд общественной безопасности (Великобритания) . Июль 2023 г. Архивировал (PDF) с оригинала 11 октября 2023 года . Получено 19 июля 2024 года .
- ^ «Часто задаваемые вопросы» . Национальный архив . Архивировано из оригинала 16 июля 2024 года . Получено 3 августа 2024 года .
Королевское оружие и его избирательные части защищены вечными авторскими правами Короны и могут быть использованы только его Величеством Королем, членами Королевской семьи, правительственными департаментами и официальными держателями Королевского ордера.
- ^ «Воспроизведение королевского оружия» (PDF) . Национальный архив . Архивировано (PDF) из оригинала 15 июня 2024 года . Получено 25 июля 2024 года .
- ^ «Закон об авторских правах, проектах и патентах 1988 года: раздел 171» , Legislation.gov.uk , Национальный архив , 1988 г. 48 (с. 171) , извлечен 3 августа 2024 г.
- ^ «Закон о торговле 1994: раздел 4» , Legislation.gov.uk , The National Archives , 1994 C. 26 (с. 4) , извлечен 25 июля 2024 г.
- ^ «Закон о торговле 1994: раздел 99» , Legislation.gov.uk , The National Archives , 1994 C. 26 (с. 99) , извлечен 25 июля 2024 г.
- ^ Jump up to: а беременный «Использование королевских оружия, имен и изображений» . Королевская семья . Королевская семья . Архивировано из оригинала 5 сентября 2024 года . Получено 19 июля 2024 года .
- ^ «Закон о торговых описаниях 1968: раздел 12» , Legislation.gov.uk , Национальный архив , 1968 г. 29 (с. 12) , извлечен 25 июля 2024 г.
Дальнейшее чтение
[ редактировать ]- Сункин, Морис; Пейн, Себастьян, ред. (1999). Природа короны: юридический и политический анализ . Издательство Оксфордского университета. doi : 10.1093/acprof: oso/9780198262732.001.0001 . ISBN 978-0-19-826273-2 .