Би Джис
![]() | Было предложено The Rattlesnakes (группа 1950-х годов) объединить в эту статью группу . ( Обсудить ) Предлагается с июня 2024 г. |
Би Джис | |
---|---|
The Bee Gees в 1977 году (сверху вниз): Барри, Робин и Морис Гибб. | |
Background information | |
Also known as | BGs (1958–1959) |
Genres | |
Discography | Bee Gees discography |
Years active |
|
Labels | |
Past members | Barry Gibb Robin Gibb Maurice Gibb Vince Melouney Colin Petersen[2][3] Geoff Bridgford |
Website | beegees |
Би Джис — музыкальная группа, основанная в 1958 году братьями Барри , Робином и Морисом Гибб . Трио добилось особенного успеха в популярной музыке конца 1960-х - начала 1970-х годов, а затем как выдающиеся исполнители эпохи диско- музыки середины-конца 1970-х годов.
Группа исполняла узнаваемые трехчастные плотные гармонии : чистый вокал Робина вибрато был отличительной чертой их ранних хитов, а R&B фальцет Барри стал их фирменным звучанием в середине-конце 1970-х и 1980-х годов. Группа написала весь свой собственный оригинальный материал, а также написала и продюсировала несколько главных хитов для других артистов и считается одним из самых важных и влиятельных коллективов в истории поп-музыки. [ 4 ] В средствах массовой информации их называли «Короли диско», «Первая британская семья гармонии» и «Короли танцевальной музыки» . [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ]
Born on the Isle of Man to English parents, the Gibb brothers lived in Chorlton, Manchester, England, until the late 1950s. There, in 1955, they formed the skiffle/rock and roll group the Rattlesnakes. The family then moved to Redcliffe, in the Moreton Bay Region, Queensland, Australia, later to Cribb Island. After achieving their first chart successes in Australia as the Bee Gees, they returned to the UK in January 1967, when producer Robert Stigwood began promoting them to a worldwide audience. The Bee Gees' Saturday Night Fever soundtrack (1977) was the turning point of their career, with both the film and soundtrack having a cultural impact throughout the world, enhancing the disco scene's mainstream appeal. They won five Grammy Awards for Saturday Night Fever, including Album of the Year.
The Bee Gees have sold over 120 million records worldwide[8][9] (with estimates as high as over 200 million records sold worldwide),[10] placing them among the best-selling music artists of all time, as well as the most successful trio in the history of contemporary music.[11] They were inducted into the Rock and Roll Hall of Fame in 1997;[12] the Hall's citation says, "Only Elvis Presley, the Beatles, Michael Jackson, Garth Brooks and Paul McCartney have outsold the Bee Gees."[13] With nine number-one hits on the Billboard Hot 100, the Bee Gees are the third-most successful band in Billboard charts history behind only the Beatles and the Supremes.[14]
Following Maurice's sudden death in January 2003 aged 53, Barry and Robin retired the group's name after 45 years of activity. In 2009 Robin announced he and Barry had agreed the Bee Gees would re-form and perform again.[15] Robin died in May 2012, aged 62, after a prolonged period of failing health, leaving Barry and members Colin Petersen, Vince Melouney, and Geoff Bridgford as the surviving members of the group.[16]
History
[edit]1955–1966: Music origins, Bee Gees formation and popularity in Australia
[edit]
Born on the Isle of Man during the late 1940s, the Gibb brothers moved to their father Hugh Gibb's home town Chorlton-cum-Hardy, Manchester, England, in 1955. They formed a skiffle/rock-and-roll group, the Rattlesnakes, which consisted of Barry on guitar and vocals, Robin and Maurice on vocals, and friends Paul Frost on drums and Kenny Horrocks on tea-chest bass. In December 1957, the boys began to sing in harmony. The story is told that they were going to lip-sync to a record in the local Gaumont cinema (as other children had done on previous weeks), but, as they were running to the theatre, the fragile shellac 78-RPM record broke. The brothers had to sing live but received such a positive response from the audience that they decided to pursue a singing career.[17] In May 1958, the Rattlesnakes disbanded when Frost and Horrocks left, so the Gibb brothers then formed Wee Johnny Hayes and the Blue Cats, with Barry as "Johnny Hayes".[18]
In August 1958, the Gibb family, including older sister Lesley and infant brother Andy (born in March 1958), emigrated to Australia and settled in Redcliffe, Queensland, just north-east of Brisbane. The young brothers began performing to raise pocket money. Speedway promoter and driver Bill Goode, who had hired the brothers to entertain the crowd at the Redcliffe Speedway in 1960, introduced them to Brisbane radio-presenter jockey Bill Gates. The crowd at the speedway would throw money onto the track for the boys, who generally performed during the interval of meetings (usually on the back of a truck that drove around the track) and, in a deal with Goode, any money they collected from the crowd they were allowed to keep. Gates named the group the "BGs" (later changed to "Bee Gees") after his, Goode's and Barry Gibb's initials. The name was not specifically a reference to "Brothers Gibb", despite popular belief.[19][20][21]
During the next few years, they began working regularly at resorts on the Queensland coast. Through his songwriting, Barry sparked the interest of Australian star Col Joye, who helped the brothers get a recording deal in 1963 with Festival Records subsidiary Leedon Records under the name "Bee Gees". The three released two or three singles a year, while Barry supplied additional songs to other Australian artists. In 1962 the Bee Gees were chosen as the supporting act for Chubby Checker's concert at the Sydney Stadium.[22]
From 1963 to 1966, the Gibb family lived at 171 Bunnerong Road, Maroubra, in Sydney.[23] Just before his death, Robin Gibb recorded the song "Sydney" about the brothers' experience of living in that city. It was released on his posthumous album 50 St. Catherine's Drive.[24] The house was demolished in 2016.[25]
A minor hit in 1965, "Wine and Women", led to the group's first LP, The Bee Gees Sing and Play 14 Barry Gibb Songs. By 1966 Festival Records was, however, on the verge of dropping them from the Leedon roster because of their perceived lack of commercial success. At this time the brothers met the American-born songwriter, producer, and entrepreneur Nat Kipner, who had just been appointed A&R manager of a new independent label, Spin Records. Kipner briefly took over as the group's manager and successfully negotiated their transfer to Spin in exchange for granting Festival the Australian distribution rights to the group's recordings.[26] Through Kipner the Bee Gees met engineer-producer, Ossie Byrne, who produced (or co-produced with Kipner) many of the earlier Spin recordings, most of which were cut at his own small, self-built St Clair Studio in the Sydney suburb of Hurstville. Byrne gave the Gibb brothers virtually unlimited access to St Clair Studio over a period of several months in mid-1966.[27] The group later acknowledged that this enabled them to significantly improve their skills as recording artists. During this productive time, they recorded a large batch of original material—including the song that became their first major hit, "Spicks and Specks" (on which Byrne played the trumpet coda)—as well as cover versions of current hits by overseas acts such as the Beatles. They regularly collaborated with other local musicians, including members of beat band Steve & The Board, led by Steve Kipner, Nat's teenage son.[28]
Frustrated by their lack of success, the Gibbs began their return journey to England on 4 January 1967, with Ossie Byrne travelling with them. While at sea in January 1967, the Gibbs learned that Go-Set, Australia's most popular and influential music newspaper, had declared "Spicks and Specks" the "Best Single of the Year".[29]
1967–1969: International fame and touring years
[edit]Bee Gees' 1st, Horizontal and Idea
[edit]Before their departure from Australia to England, Hugh Gibb sent demos to Brian Epstein, who managed the Beatles and directed NEMS, a British music store. Epstein passed the demo tapes to Robert Stigwood, who had recently joined NEMS.[30] After an audition with Stigwood in February 1967, the Bee Gees signed a five-year contract whereby Polydor Records would release their records in the UK, and Atco Records would do so in the US. Work quickly began on the group's first international album, and Stigwood launched a promotional campaign to coincide with its release.[31]
Stigwood proclaimed that the Bee Gees were "The most significant new musical talent of 1967", thus initiating the comparison of the Bee Gees to the Beatles. Before recording the first album, the group expanded to include Colin Petersen and Vince Melouney.[32] "New York Mining Disaster 1941", their second British single (their first-issued UK 45 rpm was "Spicks and Specks"), was issued to radio stations with a blank white label listing only the song title. Some DJs immediately assumed this was a new single by the Beatles and started playing the song in heavy rotation. This helped the song climb into the top 20 in both the UK and US.[33]
No such chicanery was needed to boost the Bee Gees' next single, "To Love Somebody", into the US Top 20. Originally written for Otis Redding, "To Love Somebody", a soulful ballad sung by Barry, has since become a pop standard recorded by many singers.[34] Another single, "Holiday", released in the US, peaked at No. 16.[35]
The parent album, Bee Gees 1st (their first internationally), peaked at No. 7 in the US and No. 8 in the UK. Bill Shepherd was credited as the arranger. After recording that album, the group recorded their first BBC session at the Playhouse Theatre, Northumberland Avenue, in London, with Bill Bebb as the producer, and they performed three songs. That session is included on BBC Sessions: 1967–1973 (2008).[36] After the release of Bee Gees' 1st, the group was first introduced in New York as "the English surprise".[37] At that time, the band made their first British TV appearance on Top of the Pops. Maurice recalled:
Jimmy Savile was on it and that was amazing because we'd seen pictures of him in the Beatles fan club book, so we thought we were really there! That show had Lulu, us, the Move, and the Stones doing 'Let's Spend the Night Together'. You have to remember this was really before the superstar was invented so you were all in it together.[38]
In late 1967, they began recording their second album. On 21 December 1967, in a live broadcast from Liverpool Anglican Cathedral for a Christmas television special called How On Earth?, they performed their own song, "Thank You For Christmas" which was written especially for the programme, as well as a medley of the traditional Christmas carols "Silent Night", "The First Noel" and "Mary's Boy Child" (the latter incorrectly noted as "Hark! The Herald Angels Sing" on tape boxes and subsequent release). The songs were all pre-recorded on 1 December 1967 and the group lip-synched their performance. The recordings were eventually released on the "Horizontal" reissue bonus disc in 2008. The folk group the Settlers and Radio 1 disc-jockey, Kenny Everett, also performed on the programme, which was presented by the Reverend Edward H. Patey, dean of the cathedral.[39]
January 1968 began with a promotional trip to the US. Los Angeles Police were on alert in anticipation of a Beatles-type reception, and special security arrangements were being put in place.[32] In February, Horizontal repeated the success of their first album, featuring the group's first UK No. 1 single "Massachusetts" (a No. 11 US hit) and the No. 7 UK single "World".[40] The sound of the album Horizontal had a more "rock" sound than their previous release, although ballads like "And the Sun Will Shine" and "Really and Sincerely" were also prominent. The Horizontal album reached No. 12 in the US and No. 16 in the UK.[41]
With the release of Horizontal, they also embarked on a Scandinavian tour with concerts in Copenhagen. Around the same time, the Bee Gees turned down an offer to write and perform the soundtrack for the film Wonderwall, according to director Joe Massot.[38]
On 27 February 1968, the band, backed by the 17-piece Massachusetts String Orchestra, began their first tour of Germany with two concerts at Hamburg Musikhalle. In March 1968, the band was supported by Procol Harum (who had a hit "A Whiter Shade of Pale") on their German tour.[42] As Robin's partner Molly Hullis recalls: "Germans were wilder than the fans in England at the heights of Beatlemania." The tour schedule took them to 11 venues in as many days with 18 concerts played, finishing with a brace of shows at the Stadthalle, Braunschweig.
After that, the group was off to Switzerland. As Maurice described it:
There were over 5,000 kids at the airport in Zurich. The entire ride to Bern, the kids were waving Union Jacks. When we got to the hotel, the police weren't there to meet us and the kids crushed the car. We were inside and the windows were all getting smashed in, and we were on the floor.[38]
On 17 March, the band performed "Words" on The Ed Sullivan Show. The other artists who performed on that night's show were Lucille Ball, George Hamilton and Fran Jeffries.[43] On 27 March 1968, the band performed at the Royal Albert Hall in London.[38]

Two more singles followed in early 1968: the ballad "Words" (No. 8 UK, No. 15 US) and the double A-sided single "Jumbo" backed with "The Singer Sang His Song". "Jumbo" only reached No. 25 in the UK and No. 57 in the US. The Bee Gees felt "The Singer Sang His Song" was the stronger of the two sides, an opinion shared by listeners in the Netherlands who made it a No. 3 hit.[citation needed]
Further Bee Gees chart singles followed: "I've Gotta Get a Message to You", their second UK No. 1 (No. 8 US), and "I Started a Joke" (No. 6 US), both culled from the band's third album Idea.[40] Idea reached No. 4 in the UK and was another top 20 album in the US (No. 17).[40]
After the tour and TV special to promote the album, Vince Melouney left the group, desiring to play more of a blues style music than the Gibbs were writing. Melouney did achieve one feat while with the Bee Gees: his "Such a Shame" (from Idea) is the only song on any Bee Gees album not written by a Gibb brother.[citation needed]
The band were due to begin a seven-week tour of the US on 2 August 1968, but on 27 July, Robin collapsed and fell unconscious. He was admitted to a London nursing home for nervous exhaustion, and the American tour was postponed.[38] The band began recording their sixth album, which resulted in their spending a week recording at Atlantic Studios in New York. Robin, still feeling poorly, missed the New York sessions, but the rest of the band put away instrumental tracks and demos.[44]
Odessa, Cucumber Castle and break-up
[edit]
By 1969, Robin began to feel that Stigwood had been favouring Barry as the frontman.[45]
The Bee Gees' performances in early 1969 on the Top of the Pops and The Tom Jones Show performing "I Started a Joke" and "First of May" as a medley was one of the last live performances of the group with Robin.[46]
Their next album, which was to have been a concept album called Masterpeace, evolved into the double-album Odessa. Most rock critics felt this was the best Bee Gees album of the 1960s with its progressive rock feel on the title track, the country-flavoured "Marley Purt Drive" and "Give Your Best", and ballads such as "Melody Fair" and "First of May" (the last of which became the only single from the album and a UK # 6 hit). Feeling the flipside, "Lamplight", should have been the A-side, Robin quit the group in mid-1969 and launched a solo career.[47]
The first of many Bee Gees compilations, Best of Bee Gees, was released featuring the non-LP single "Words" plus the Australian hit "Spicks and Specks". The single "Tomorrow Tomorrow" was also released and was a moderate hit in the UK, where it reached No. 23, but it was only No. 54 in the US. The compilation reached the top 10 in both the UK and the US.[40]
While Robin pursued his solo career, Barry, Maurice and Petersen continued on as the Bee Gees recording their next album, Cucumber Castle. The band made their debut performance without Robin at Talk of the Town. They had recruited their sister, Lesley, to participate in at least one performance at this time as a replacement for Robin.[48] To accompany the album, they also filmed a TV special with Frankie Howerd and cameos from several other contemporary pop and rock stars, which aired on the BBC in December 1970. Petersen played drums on the tracks recorded for the album but was fired from the group after filming began (he went on to form the Humpy Bong with Jonathan Kelly). His parts were edited out of the final cut of the film and Pentangle drummer Terry Cox was recruited to complete the recording of songs for the album.[49][50]
After the album was released in early 1970, it seemed that the Bee Gees were finished. The leadoff single, "Don't Forget to Remember", was a big hit in the UK, reaching No. 2, but only reached No. 73 in the US. The next two singles, "I.O.I.O." and "If I Only Had My Mind on Something Else", barely scraped the charts. On 1 December 1969, Barry and Maurice parted ways professionally.[51]
Maurice started to record his first solo album, The Loner, which was not released. Meanwhile, he released the single "Railroad" and starred in the West End musical Sing a Rude Song.[52] In February 1970, Barry recorded a solo album which never saw official release either, although "I'll Kiss Your Memory" was released as a single backed by "This Time" without much interest.[53] Meanwhile, Robin saw chart success in Europe and Australia with his No. UK 2 hit "Saved by the Bell" from the album Robin's Reign.[54]
1970–1974: Reformation
[edit]
In mid 1970, according to Barry, "Robin rang me in Spain where I was on holiday [saying] 'let's do it again'". By 21 August 1970, after they had reunited, Barry announced that the Bee Gees "are there and they will never, ever part again". Maurice said, "We just discussed it and re-formed. We want to apologise publicly to Robin for the things that have been said."[18] Earlier, in June 1970, Robin and Maurice recorded a dozen songs before Barry joined and included two songs that were on their reunion album.[55] Around the same time, Barry and Robin were about to publish the book On the Other Hand.[18] They also recruited Geoff Bridgford as the group's official drummer. Bridgford had previously worked with the Groove and Tin Tin and played drums on Maurice's unreleased first solo album.[56]
In 1970, 2 Years On was released in October in the US and November in the UK. The lead single "Lonely Days" reached No. 3 in the United States, promoted by appearances on The Johnny Cash Show, J ohnny Carson's Tonight Show, The Andy Williams Show, The Dick Cavett Show and The Ed Sullivan Show.[18]
Their ninth album, Trafalgar, was released in late 1971. The single "How Can You Mend a Broken Heart" was their first to hit No. 1 on the US charts, while "Israel" reached No. 22 in the Netherlands. "How Can You Mend a Broken Heart" also brought the Bee Gees their first Grammy Award nomination for Best Pop Performance by a Duo or Group with Vocals. Later that year, the group's songs were included in the soundtrack for the film Melody.[57]
In 1972, they hit No. 16 in the US with the non-album single "My World", backed by Maurice's composition "On Time". Another 1972 single, "Run to Me" from the LP To Whom It May Concern, returned them to the UK top 10 for the first time in three years.[40] Bridgford left the group partway through recording, and the band chose not to hire a new member to replace him.[58] The resulting three-piece lineup of Barry, Robin and Maurice would remain unbroken for the remainder of the band's active years. On 24 November 1972, the band headlined the "Woodstock of the West" Festival at the Los Angeles Coliseum (which was a West Coast answer to Woodstock in New York), which also featured Sly and the Family Stone, Stevie Wonder and the Eagles.[59][60] Also in 1972, the group sang "Hey Jude" with Wilson Pickett.[61]
By 1973, however, the Bee Gees were in a rut. The album Life in a Tin Can, released on Robert Stigwood's newly formed RSO Records, and its lead-off single, "Saw a New Morning", sold poorly with the single peaking at No. 94. This was followed by an unreleased album (known as A Kick in the Head Is Worth Eight in the Pants). A second compilation album, Best of Bee Gees, Volume 2, was released in 1973, although it did not repeat the success of Volume 1. On 6 April 1973 episode of The Midnight Special they performed "Money (That's What I Want)" with Jerry Lee Lewis.[62] Also in 1973, they were invited by Chuck Berry to perform two songs with him onstage at The Midnight Special: "Johnny B. Goode"[63] and "Reelin' and Rockin'".[64]
After a tour of the United States in early 1974 and a Canadian tour later in the year,[65] the group ended up playing small clubs.[66] As Barry joked, "We ended up in, have you ever heard of Batley's the variety club in (West Yorkshire) England?".[67]
On the advice of Ahmet Ertegun, head of their US label Atlantic Records, Stigwood arranged for the group to record with soul music producer Arif Mardin. The resulting LP, Mr. Natural, included fewer ballads and foreshadowed the R&B direction of the rest of their career. When it, too, failed to attract much interest, Mardin encouraged them to work within the soul music style. The brothers attempted to assemble a live stage band that could replicate their studio sound. Lead guitarist Alan Kendall had come on board in 1971 but did not have much to do until Mr. Natural. For that album, they added drummer Dennis Bryon, and they later added ex-Strawbs keyboard player Blue Weaver, completing the Bee Gees band that lasted through the late '70s. Maurice, who had previously performed on piano, guitar, harpsichord, electric piano, organ, mellotron and bass guitar, as well as mandolin and Moog synthesiser, by then confined himself to bass onstage.[68]
1975–1979: Turning to disco
[edit]Main Course and Children of the World
[edit]
At Eric Clapton's suggestion, the brothers moved to Miami, Florida, early in 1975 to record at Criteria Studios. After starting off with ballads, they eventually heeded the urging of Mardin and Stigwood, and crafted more dance-oriented disco songs, including their second US No. 1, "Jive Talkin'", along with US No. 7 "Nights on Broadway". The band liked the resulting new sound. This time the public agreed by sending the LP Main Course up the charts. This album included the first Bee Gees songs wherein Barry used falsetto,[69] something that became a trademark of the band. This was also the first Bee Gees album to have two US top-10 singles since 1968's Idea.[citation needed] Main Course also became their first charting R&B album.[citation needed]
On the Bee Gees' appearance on The Midnight Special in 1975, to promote Main Course, they sang "To Love Somebody" with Helen Reddy.[70] Around the same time, the Bee Gees recorded three Beatles covers—"Golden Slumbers/Carry That Weight", "She Came in Through the Bathroom Window" with Barry providing lead vocals, and "Sun King" with Maurice providing lead vocals, for the unsuccessful musical/documentary All This and World War II.[71]
The next album, Children of the World, released in September 1976, was filled with Barry's new-found falsetto and Weaver's synthesizer disco licks.[citation needed] The first single from the album was "You Should Be Dancing", which features percussion work by musician Stephen Stills.[72] The song pushed the Bee Gees to a level of stardom they had not previously achieved in the US, though their new R&B/disco sound was not as popular with some diehard fans. The pop ballad "Love So Right" reached No. 3 in the US, and "Boogie Child" reached US No. 12 in January 1977.[73] The album peaked at No. 8 in the US.[74]
Saturday Night Fever and Spirits Having Flown
[edit]Following a successful live album, Here at Last... Bee Gees... Live, the Bee Gees agreed with Stigwood to participate in the creation of the Saturday Night Fever soundtrack. It was the turning point of their career. The cultural impact of both the film and the soundtrack was significant throughout the world, epitomizing the disco phenomenon on both sides of the Atlantic.[75]
The band's involvement in the film did not begin until post-production. As John Travolta asserted, "The Bee Gees weren't even involved in the movie in the beginning ... I was dancing to Stevie Wonder and Boz Scaggs."[76] Producer Robert Stigwood commissioned the Bee Gees to create the songs for the film.[77] The brothers wrote the songs "virtually in a single weekend" at Château d'Hérouville studio in France.[76] Barry Gibb remembered the reaction when Stigwood and music supervisor Bill Oakes arrived and listened to the demos:
They flipped out and said these will be great. We still had no concept of the movie, except some kind of rough script that they'd brought with them. ... You've got to remember, we were fairly dead in the water at that point, 1975, somewhere in that zone—the Bee Gees' sound was basically tired. We needed something new. We hadn't had a hit record in about three years. So we felt, Oh Jeez, that's it. That's our life span, like most groups in the late '60s. So, we had to find something. We didn't know what was going to happen.[76]
Bill Oakes, who supervised the soundtrack, asserts that Saturday Night Fever did not begin the disco craze but rather prolonged it: "Disco had run its course. These days, Fever is credited with kicking off the whole disco thing—it really didn't. Truth is, it breathed new life into a genre that was actually dying."[76]
Three Bee Gees singles—"How Deep Is Your Love" (US No. 1, UK No. 3), "Stayin' Alive" (US No. 1, UK No. 4) and "Night Fever" (US No. 1, UK No. 1)—charted high in many countries around the world, launching the most popular period of the disco era.[40] They also penned the song "If I Can't Have You", which became a US No. 1 hit for Yvonne Elliman, while the Bee Gees' own version was the B-side of "Stayin' Alive". Such was the popularity of Saturday Night Fever that two different versions of the song "More Than a Woman" received airplay, one by the Bee Gees, which was relegated to an album track, and another by Tavares, which was the hit.[78]
During a nine-month period beginning in the Christmas season of 1977, seven songs written by the brothers held the No. 1 position on the US charts for 27 of 37 consecutive weeks: three of their own releases, two for brother Andy Gibb, the Yvonne Elliman single, and "Grease", performed by Frankie Valli.[79]
Fuelled by the film's success, the soundtrack broke multiple industry records, becoming the highest-selling album in recording history to that point. With more than 40 million copies sold, Saturday Night Fever is among music's top five best selling soundtrack albums. As of 2010[update], it is calculated as the fourth highest-selling album worldwide.[80]
In March 1978, the Bee Gees held the top two positions on the US charts with "Night Fever" and "Stayin' Alive", the first time this had happened since the Beatles. On the US Billboard Hot 100 chart for 25 March 1978, five songs written by the Gibbs were in the US top 10 at the same time: "Night Fever", "Stayin' Alive", "If I Can't Have You", "Emotion" and "Love Is Thicker Than Water". Such chart dominance had not been seen since April 1964, when the Beatles had all five of the top five American singles. Barry Gibb became the only songwriter to have four consecutive number-one hits in the US, breaking the John Lennon and Paul McCartney 1964 record. These songs were "Stayin' Alive", "Love Is Thicker Than Water", "Night Fever" and "If I Can't Have You".[81]
The Bee Gees won five Grammy Awards for Saturday Night Fever over two years: Album of the Year, Producer of the Year (with Albhy Galuten and Karl Richardson), two awards for Best Pop Performance by a Duo or Group with Vocals (one in 1978 for "How Deep Is Your Love" and one in 1979 for "Stayin' Alive"), and Best Vocal Arrangement for Two or More Voices for "Stayin' Alive".[82]
During this era, Barry and Robin also wrote "Emotion" for an old friend, Australian vocalist Samantha Sang, who made it a top 10 hit, with the Bee Gees singing backing vocals. Barry also wrote the title song to the film version of the Broadway musical Grease for Frankie Valli to perform, which went to No. 1.[83]
The Bee Gees also co-starred with Peter Frampton in Robert Stigwood's film Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1978), loosely inspired by the classic 1967 album by the Beatles. The movie had been heavily promoted prior to release and was expected to enjoy great commercial success. However, it was savaged by film critics as a disjointed mess and ignored by the public. Though some of its tracks charted, the soundtrack too was a high-profile flop. The single "Oh! Darling", credited to Robin Gibb, reached No. 15 in the US.[84]
The Bee Gees' follow-up to Saturday Night Fever was the Spirits Having Flown album. It yielded three more hits: "Too Much Heaven" (US No. 1, UK No. 3), "Tragedy" (US No. 1, UK No. 1), and "Love You Inside Out" (US No. 1, UK No. 13).[40] This gave the act six consecutive No. 1 singles in the US within a year and a half, equalling the Beatles and surpassed only by Whitney Houston.[85]
In January 1979, the Bee Gees performed "Too Much Heaven" as their contribution to the Music for UNICEF Concert at the United Nations General Assembly.[86] During the summer of 1979, the Bee Gees embarked on their largest concert tour covering the US and Canada. The Spirits Having Flown tour capitalised on Bee Gees fever that was sweeping the nation, with sold-out concerts in 38 cities. The Bee Gees produced a video for the title track "Too Much Heaven", directed by Miami-based filmmaker Martin Pitts and produced by Charles Allen. With this video, Pitts and Allen began a long association with the brothers.[87]
The Bee Gees even had a country hit in 1979 with "Rest Your Love on Me", the flip side of their pop hit "Too Much Heaven", which made the top 40 on the country charts. It was also a 1981 hit for Conway Twitty, topping the country music charts.[88]
The Bee Gees' overwhelming success rose and fell with the disco bubble. By the end of 1979, disco was rapidly declining in popularity, and the backlash against disco put the Bee Gees' American career in a tailspin. Encouraged by Steve Dahl's Disco Demolition Night Radio stations around the US began promoting "Bee Gee-Free Weekends". Following their remarkable run from 1975 to 1979, the act had only one more top 10 single in the US, and that did not come until the single "One" reached number 7 in 1989.[14]
Barry Gibb considered the success of the Saturday Night Fever soundtrack both a blessing and a curse:
Fever was No. 1 every week ... It wasn't just like a hit album. It was No. 1 every single week for 25 weeks. It was just an amazing, crazy, extraordinary time. I remember not being able to answer the phone, and I remember people climbing over my walls. I was quite grateful when it stopped. It was too unreal. In the long run, your life is better if it's not like that on a constant basis. Nice though it was.[76]
1980–1986: Outside projects, band turmoil, solo efforts and decline
[edit]Robin co-produced Jimmy Ruffin's Sunrise released in May 1980, but the songs were started in 1979; the album contains songs written by the Gibb brothers, including the single "Hold On To My Love".[89]
In March 1980, Barry Gibb worked with Barbra Streisand on her album Guilty. He co-produced, and wrote or co-wrote all nine of the album's tracks (four of them written with Robin, and the title track with both Robin and Maurice). Barry also appeared on the album's cover with Streisand and duetted with her on two tracks. The album reached No. 1 in both the US and the UK, as did the single "Woman in Love" (written by Barry and Robin), becoming Streisand's most successful single and album to date. Both of the Streisand/Gibb duets, "Guilty" and "What Kind of Fool", also reached the US Top 10.[90]
In 1981, the Bee Gees released the album Living Eyes, their last full-length album release on RSO. This album was the first CD ever played in public, when it was played to viewers of the BBC show Tomorrow's World.[91] With the disco backlash still running strong, the album failed to make the UK or US Top 40—breaking their streak of Top 40 hits, which started in 1975 with "Jive Talkin'". Two singles from the album fared little better—"He's a Liar", which reached No. 30 in the US, and "Living Eyes", which reached No. 45.[citation needed]
In 1982, Dionne Warwick enjoyed a UK No. 2 and US Adult Contemporary No. 1 hit with her comeback single, "Heartbreaker", taken from her album of the same name, written largely by the Bee Gees and co-produced by Barry Gibb. The album reached No. 3 in the UK and the Top 30 in the US, where it was certified Gold.
A year later, Dolly Parton and Kenny Rogers recorded the Bee Gees-penned track "Islands in the Stream", which became a US and Australian No. 1 hit and entered the Top 10 in the UK. Rogers' 1983 album, Eyes That See in the Dark, was written entirely by the Bee Gees and co-produced by Barry. The album was a Top 10 hit in the US and was certified Double Platinum.[92]
The Bee Gees had greater success with the soundtrack to Staying Alive in 1983, the sequel to Saturday Night Fever. The soundtrack was certified platinum in the US, and included their Top 30 hit "The Woman in You".[citation needed]
Also in 1983, the band was sued by Chicago songwriter Ronald Selle, who claimed the brothers stole melodic material from one of his songs, "Let It End", and used it in "How Deep Is Your Love". At first, the Bee Gees lost the case; one juror said that a factor in the jury's decision was the Gibbs' failure to introduce expert testimony rebutting the plaintiff's expert testimony that it was "impossible" for the two songs to have been written independently. However, the verdict was overturned a few months later.[93]
In August 1983, Barry signed a solo deal with MCA Records and spent much of late 1983 and 1984 writing songs for this first solo effort, Now Voyager.[94] Robin released three solo albums in the 1980s, How Old Are You?, Secret Agent and Walls Have Eyes. Maurice released his second single to date, "Hold Her in Your Hand", the first one having been released in 1970.[95]
In 1985, Diana Ross released the album Eaten Alive, written by the Bee Gees, with the title track co-written with Michael Jackson (who also performed on the track). The album was again co-produced by Barry Gibb, and the single "Chain Reaction" gave Ross a UK and Australian No. 1 hit.[96]
1987–1999: Comeback, return to popularity and Andy's death
[edit]The Bee Gees released the album E.S.P. in 1987, which sold over 2 million copies.[97] It was their first album in six years, and their first for Warner Bros. Records. The single "You Win Again" went to No. 1 in numerous countries, including the UK,[98] and made the Bee Gees the first group to score a UK No. 1 hit in each of three decades: the 1960s, 1970s, and 1980s.[99] The single was a disappointment in the US, charting at No. 75, and the Bee Gees voiced their frustration over American radio stations not playing their new European hit single, an omission which the group felt led to poor sales of their current album in the US. The song won the Bee Gees the 1987 British Academy's Ivor Novello Award for Best Song Musically and Lyrically, and in February 1988 the band received a Brit Award nomination for Best British Group.[100]
The Bee Gees later got together with Eric Clapton to create a group called 'the Bunburys' to raise money for English charities. The group recorded three songs for The Bunbury Tails: "We're the Bunburys" (which eventually became the opening theme to the 1992 animated series The Bunbury Tails), "Bunbury Afternoon", and "Fight (No Matter How Long)". The last song reached No. 8 on the rock music chart and appeared on The 1988 Summer Olympics Album.[101]
The Bee Gees' next album, One (1989), featured "Wish You Were Here", a song dedicated to their younger brother Andy, who had died in 1988 of myocarditis resulting from a recent viral infection. The album also contained their first US Top 10 hit (No. 7) in a decade, "One" (an Adult Contemporary No. 1). After the album's release, the band embarked on its first world tour in 10 years.[citation needed]
In the UK, Polydor issued a single-disc hits collection from Tales called The Very Best of the Bee Gees, which contained their biggest UK hits. The album became one of their best-selling albums in that country, and was eventually certified Triple Platinum.[citation needed]
Following their next album, High Civilization (1991), which contained the UK top five hit "Secret Love", the Bee Gees went on a European tour. After the tour, Barry Gibb began to battle a serious back problem, which required surgery. In addition, he had arthritis which, at one point, was so severe that it was doubtful that he would be able to play guitar for much longer. Also, in the early 1990s, Maurice Gibb finally sought treatment for his alcoholism, which he had battled for many years with the help of Alcoholics Anonymous.[102]
In 1993, the group returned to the Polydor label and released the album Size Isn't Everything, which contained the UK top five hit "For Whom the Bell Tolls". Success still eluded them in the US, however, as the first single released, "Paying the Price of Love", only managed to reach No. 74 on the Billboard Hot 100, while the parent album stalled at No. 153.[citation needed]
In 1997, they released the album Still Waters, which has reached No. 2 in the UK (their highest album chart position there since 1979) and No. 11 in the US. The album's first single, "Alone", gave them another UK Top 5 hit and a top 30 hit in the US. Still Waters was the band's most successful US release of their post-RSO era.[103]
At the 1997 BRIT Awards held in Earls Court, London on 24 February, the Bee Gees received the award for Outstanding Contribution to Music.[104] On 14 November 1997, the Bee Gees performed a live concert in Las Vegas called One Night Only. The show included a performance of "Our Love (Don't Throw It All Away)" synchronised with a vocal by their deceased brother Andy and a guest appearance by Celine Dion singing "Immortality". The "One Night Only" name grew out of the band's declaration that, due to Barry's health issues, the Las Vegas show was to be the final live performance of their career. After the immensely positive audience response to the Vegas concert, Barry decided to continue despite the pain, and the concert expanded into their last full-blown world tour of "One Night Only" concerts.[38][page needed] The tour included playing to 56,000 people at London's Wembley Stadium on 5 September 1998 and concluded in the newly built Olympic Stadium in Sydney, Australia on 27 March 1999 to 72,000 people.[38][page needed] During the One Night Only tour, the Bee Gees also finally gave live performances of Grease;[105] though Barry previously wrote the song for the 1978 film of the same name, it was performed mainly by Frankie Valli.[105]
In 1998, the group's soundtrack for Saturday Night Fever was incorporated into a stage production produced first in the West End and then on Broadway. They wrote three new songs for the adaptation. Also in 1998, the brothers released "Ellan Vannin" for Manx charities, recorded the previous year. Known as the unofficial national anthem of the Isle of Man, the brothers performed the song during their world tour to reflect their pride in the place of their birth.[106]
The Bee Gees closed the century with what turned out to be their last full-sized concert, known as BG2K, on 31 December 1999.[107]
2000–2008: This Is Where I Came In, Maurice's death, and split
[edit]In 2001, the group released what turned out to be their final album of new material, This Is Where I Came In. The album was another success, reaching the Top 10 in the UK (being certified Gold), and the Top 20 in the US. The title track was also a UK Top 20 hit single.[108] They celebrated their 35th anniversary, and the album, by performing on the television series Live by Request on the American cable television network A&E.[109]
The last concert of the Bee Gees as a trio was at the Love and Hope Ball in 2002.[110] Maurice Gibb died unexpectedly on 12 January 2003, at age 53, from a heart attack while awaiting emergency surgery to repair a strangulated intestine.[111] Initially, his surviving brothers announced that they intended to carry on the name "Bee Gees" in his memory, but as time passed they decided to retire the group's name, leaving it to represent the three brothers together.[112]
The same week that Maurice died, Robin's solo album Magnet was released. On 23 February 2003, the Bee Gees received the Grammy Legend Award, they also became the first recipients of that award in the 21st century. Barry and Robin accepted as well as Maurice's son, Adam, in a tearful ceremony.[113] On 2 May 2004, Barry and Robin Gibb received the CBE award at Buckingham Palace; their nephew Adam accepted his father Maurice's posthumous award.[114]
In late 2004, Robin embarked on a solo tour of Germany, Russia, and Asia. During January 2005, Barry, Robin, and several legendary rock artists recorded "Grief Never Grows Old", the official tsunami relief record for the Disasters Emergency Committee. Later that year, Barry reunited with Barbra Streisand for her top-selling album Guilty Pleasures, released as Guilty Too in the UK as a sequel album to the previous Guilty.[115] Also in 2004, Barry recorded his song "I Cannot Give You My Love" with Cliff Richard, which became a UK top 20 hit single; Maurice's keyboard work from a 2001 demo version was included in this 2003 version.[116][117]
In February 2006, Barry and Robin reunited on stage for a Miami charity concert to benefit the Diabetes Research Institute. It was their first public performance together since Maurice's death. The pair also played at the 30th annual Prince's Trust Concert in the UK on 20 May 2006.[118]
2009–2012: Return to performing and Robin's death
[edit]On 14 March 2009, Barry teamed with Olivia Newton-John to present the one-hour finale performance at a star-studded 12-hour live concert at Sydney's Sydney Cricket Ground, part of Sound Relief, a fundraiser to aid victims of the February 2009 Victorian Bushfires that devastated large tracts of heavily wooded and populated south-eastern Australia, where the Gibb family once lived. The concert was televised live nationally across Australia on the Max TV cable network.[119] On 10 July 2009, Barry and Robin were named as Freemen of the Borough of Douglas (Isle of Man); the award was also bestowed posthumously to Maurice.[120]
In late 2009, Barry and Robin announced plans to record and perform together once again as the Bee Gees.[121] Barry and Robin performed on the BBC's Strictly Come Dancing on 31 October 2009[122] and appeared on ABC-TV's Dancing with the Stars on 17 November 2009.[123] On 15 March 2010, Barry and Robin inducted the Swedish group ABBA into the Rock and Roll Hall of Fame.[124] On 26 May 2010, the two made a surprise appearance on the ninth-season finale of American Idol.
On 20 November 2011, it was announced that Robin Gibb, at 61 years old, had been diagnosed with liver cancer, a condition he had become aware of several months earlier. He had become noticeably thinner in previous months and had to cancel several appearances due to severe abdominal pain.[125] Robin joined British military trio the Soldiers for the Coming Home charity concert on 13 February 2012 at the London Palladium, in support of injured servicemen. It was his first public appearance for almost five months and, as it turned out, his final one.[126] On 14 April 2012, it was reported that Robin had contracted pneumonia[127] in a Chelsea hospital and was in a coma.[128] Although he came out of his coma on 20 April 2012, his condition deteriorated rapidly[129] and he died on 20 May 2012 of liver and kidney failure.[130]
2013–present: Looking back at a lifetime of music
[edit]In September and October 2013, Barry performed his first solo tour "in honour of his brothers and a lifetime of music".[131] In addition to the Rhino collection, The Studio Albums: 1967–1968, Warner Bros. released a box set in 2014 called The Warner Bros Years: 1987–1991 that included the studio albums E.S.P., One and High Civilization as well as extended mixes and B-sides. It also included the band's entire 1989 concert in Melbourne, Australia, available only on video as All for One prior to this release.[132] The documentary The Joy of the Bee Gees was aired on BBC Four on 19 December 2014.[133]
On 23 March 2015, 13STAR Records released a box set 1974–1979 which included the studio albums Mr. Natural, Main Course, Children of the World and Spirits Having Flown. A fifth disc called The Miami Years includes all the tracks from Saturday Night Fever as well as B-sides. No unreleased tracks from the era were included.[134]
After a hiatus from performing, Barry Gibb returned to solo and guest singing performances. He occasionally appears with his son, Steve Gibb.[135] In 2016, he released In the Now, his first solo effort since 1984's Now Voyager. It was the first release of new Bee Gees-related music since the posthumous release of Robin Gibb's 50 St. Catherine's Drive. Also in 2016, Capitol Records signed a new distribution deal with Barry and the estates of his brothers for the Bee Gees catalogue, bringing their music back to Universal.[136][137]
документальный фильм под названием The Bee Gees: Как вы можете вылечить разбитое сердце В конце 2020 года на канале HBO Max был выпущен ; он получил положительные отзывы и получил премию «Эмми». [ 138 ] [ 139 ] Несколько месяцев спустя было объявлено, что пока еще безымянный биографический фильм о Bee Gees находится в разработке в Paramount, режиссером которого станет Кеннет Брана , а исполнительным продюсером - Барри Гибб. [ 140 ] [ 141 ]
Барри Гибб выпустил свой третий сольный студийный альбом Greenfields 8 января 2021 года. Он состоял из переосмысленных песен Bee Gees за всю их карьеру, недавно записанных в основном в акустическом стиле с вокалом различных кантри-музыкантов, включая Долли Партон , Кит Урбан и Миранда Ламберт . [ 142 ] Альбом дебютировал под номером 1 как в Великобритании, так и в Австралии (последняя из которых установила рекорд для старейшего артиста, возглавившего чарты ARIA ), а также достиг 15-го места в Billboard 200 США (и 2-го места в чарте Billboard 200). Таблица продаж лучших альбомов Billboard в США) и получил положительные отзывы. [ 143 ] [ 144 ] [ 145 ] [ 146 ]
Влияния
[ редактировать ]На Bee Gees повлияли The Beatles , Everly Brothers , The Mills Brothers , Элвис Пресли , Rolling Stones , [ 147 ] [ 148 ] Рой Орбисон , [ 149 ] Бич Бойз [ 150 ] и Стиви Уандер . [ 151 ] В документальном фильме 2014 года «Радость Bee Gees» Барри сказал, что на Bee Gees также повлияли Холлис и Отис Реддинг . [ 152 ] [ 153 ] Морис отметил, что Нил Седака оказал раннее влияние. [ 154 ] а позже на группу «очень повлияли» песни Линды Крид для Stylistics . [ 155 ]
Наследие
[ редактировать ]В своем Playboy интервью журналу в 1980 году Джон Леннон похвалил Bee Gees: «Попробуйте сказать детям семидесятых, которые кричали Bee Gees, что их музыка — это всего лишь переделанная Битлз. В Bee Gees нет ничего плохого. чертовски хорошая работа. Тогда больше ничего не происходило». [ 156 ]
В интервью 2007 года Дуэйну Хитчингсу, который был соавтором диско-песни Рода Стюарта 1978 года « Da Ya Think I’m Sex? », он отметил, что эта песня была: [ 157 ]
пародия на парней из «кокаиновых ящериц» времен « Лихорадки субботнего вечера» . Мы, рок-н-ролльные ребята, думали, что мы мертвое мясо, когда вышел этот фильм и Bee Gees. Bee Gees были блестящими музыкантами и действительно хорошими людьми. Никакого большого эго. Род в своей гениальности решил разыграть дискотеку. ОЧЕНЬ умный человек. В музыкальном бизнесе не существует такого понятия, как «тупой» суперуспех. [ 157 ]
Кевин Паркер из Tame Impala сказал, что прослушивание Bee Gees после приема грибов вдохновило его изменить звучание музыки, которую он записывал в своем альбоме Currents . [ 158 ]
Английская инди-рок- группа The Cribs также находилась под влиянием Bee Gees. Участник Cribs Райан Джармен сказал: «Должно быть, это оказало на нас довольно большое влияние: мы всегда возвращаемся к поп-мелодиям. Я всегда хочу вернуться к поп-мелодиям, и я уверен, что это связано с той фазой Bee Gees, которую мы перешли через." [ 159 ]
После смерти Робина 20 мая 2012 года Бейонсе заметила: «The Bee Gees были первым источником вдохновения для меня, Келли Роуленд и Мишель . Нам нравилось их написание песен и прекрасная гармония. Запись их классической песни «Emotion» была особенным временем для Destiny's Child. К сожалению, на этой неделе мы потеряли Робина Гибба. Я сочувствую его брату Барри и остальным членам его семьи». [ 160 ]
Певица Джордин Спаркс отметила, что ее любимые песни Bee Gees - «Too Much Heaven», «Emotion» (хотя в исполнении Саманты Санг с Барри на бэк-вокале, использующим его фальцет) и «Stayin' Alive». [ 161 ]
Кэрри Андервуд рассказала об открытии для себя Bee Gees в детстве: «Мои родители довольно много слушали Bee Gees, когда я была маленькой, поэтому я определенно познакомилась с ними в раннем возрасте. У них просто было звучание, которое было всем их собственное, очевидно, [оно] никогда не дублировалось». [ 161 ]
Написание песен
[ редактировать ]Каждый должен знать, что Bee Gees уступают только Леннону и Маккартни как наиболее успешная группа по написанию песен в британской популярной музыке.
— Историк музыки Поль Гамбаччини . [ 162 ]
В какой-то момент, в 1978 году, братья Гибб написали и/или исполнили девять песен, попавших в Billboard Hot 100. [ 163 ] Всего в 1978 году Гиббс поместил 13 синглов в Hot 100, из них 12 вошли в Top 40. Братья Гибб являются членами Британской академии авторов песен, композиторов и авторов (BASCA). [ 164 ] Свои песни записали не менее 2500 артистов. [ 165 ]
Певец и автор песен Гэвин ДеГро рассказал о влиянии Bee Gees на их собственную музыку, а также на написание песен:
Давайте поговорим о Bee Gees. Это знаковая группа. Не просто отличная группа, а отличная группа авторов песен. Даже спустя долгое время после успеха Bee Gees в поп-чартах они все еще писали песни для других людей, ставшие хитами. Их талант вышел далеко за рамки обычного поп-успеха. Это потеря для музыкальной индустрии и потеря культовой группы. Прелесть этой индустрии в том, что мы отдаем дань уважения, и каждый новый артист является поклонником предыдущего поколения, так что в этом есть настоящий элемент традиции». [ 161 ]
В 2009 году в рамках празднования Q150 группа Bee Gees была объявлена одной из икон Q150 Квинсленда за роль «влиятельных артистов». [ 166 ]
Похвалы и достижения
[ редактировать ]
В 1978 году, после успеха «Saturday Night Fever » и, в частности, сингла «Night Fever», Рубин Аскью , губернатор американского штата Флорида, назвал Bee Gees почётными гражданами штата, поскольку они проживали в Майами в время. [ 167 ] В 1979 году Bee Gees получили свою звезду на Аллее славы в Голливуде . Они были героями программы «Это твоя жизнь» в 1991 году, когда их удивил Майкл Аспель во время интервью диск-жокея Стива Райта (ди-джей) в его программе Radio 1 в BBC Broadcasting House . [ 168 ]
The Bee Gees были введены в Зал славы авторов песен в 1994 году , а также в Зал славы артистов Флориды в 1995 году и в Зал славы ARIA в 1997 году. Также в 1997 году группа была введена в Зал славы рок-н-ролла ; Вручателем награды « Первой британской семье гармонии » стал Брайан Уилсон , исторический лидер Beach Boys , еще одного «семейного коллектива», в котором участвуют три гармонирующих брата. [ 169 ] В 2001 году они были занесены в Зал славы вокальных групп . [ 170 ] После смерти Мориса Bee Gees также были включены в Зал славы танцевальной музыки в 2001 году. Они стали стипендиатами Ivor Novello и были включены в лондонскую Аллею славы в 2006 году и в Зал славы музыкальной речи в 2008 году. 15 мая 2007 года Группа Bee Gees была названа BMI Icons на 55-й ежегодной церемонии BMI Pop Awards. В совокупности Барри, Морис и Робин Гибб получили 109 наград BMI Pop, Country и Latin Awards. [ 171 ]
В октябре 1999 года почтовое отделение острова Мэн представило серию из шести марок в честь Bee Gees. [ 172 ]
На церемонии вручения новогодних наград 2002 года , объявленной 31 декабря 2001 года, все три брата были назначены кавалерами Ордена Британской Империи (CBE). Ко времени церемонии вступления в должность в Букингемском дворце 27 мая 2004 года Морис умер, и на церемонии его представлял его сын Адам. [ 173 ] [ 174 ] 10 июля 2009 года столица острова Мэн удостоила Свобода округа Дуглас» . Барри и Робина, а также посмертно Мориса награды « [ 175 ] 20 ноября 2009 года городской совет Дугласа выпустил ограниченный тираж памятного DVD в честь их присвоения звания «Свободные жители района». [ 176 ]

14 февраля 2013 года Барри Гибб открыл статую Bee Gees , а также открыл «Bee Gees Way» (дорожку, заполненную фотографиями и видео Bee Gees) в честь Bee Gees в Редклиффе , Квинсленд, Австралия. [ 177 ] [ 178 ] [ 179 ] [ 180 ] 27 июня 2018 года Барри Гибб, последний выживший член Bee Gees, был посвящен в рыцари принцем Чарльзом после того, как его имя было включено в Новогодний список почестей королевы. [ 181 ] [ 182 ] Статуя Bee Gees в Дугласе, остров Мэн, была установлена в 2021 году.
В 2022 году Барри Гибб был удостоен звания почетного кавалера Ордена Австралии, который является высшей национальной наградой Австралии. [ 183 ]
В 2023 году Барри Гибб стал лауреатом премии Центра Кеннеди за вклад в американскую культуру и за то, что он был «пионером поп-музыки». [ 184 ] а также был введен вместе со своими братьями в Зал славы Австралийской ассоциации авторов песен. [ нужна ссылка ] [ нужны разъяснения ]
The Bee Gees продали более 250 миллионов пластинок по всему миру. [ 185 ] [ 186 ] что делает их одними из самых продаваемых артистов всех времен. На сегодняшний день группа является самой успешной семейной и братской группой всех времен, самым успешным музыкальным трио всех времен и самым успешным музыкальным коллективом, связанным с Австралией. [ 187 ] [ 188 ] [ нужна ссылка ]
Награды и номинации
[ редактировать ]Этот раздел нуждается в дополнительных цитатах для проверки . ( декабрь 2015 г. ) |
Музыкальная премия Квинсленда
[ редактировать ]Queensland Music Awards (ранее известная как Q Song Awards) — это ежегодная премия, присуждаемая самым ярким начинающим артистам и признанным легендам Квинсленда . Они начались в 2006 году. [ 197 ]
Год | Номинант / работа | Премия | Результат (только победы) |
---|---|---|---|
2009 [ 198 ] | Би Джис | Премия Гранта МакЛеннана за заслуги перед жизнью | награжден |
Члены
[ редактировать ]
Основные члены
Гастролирующие музыканты
|
Приглашенные музыканты (студийные и гастрольные)
|
Хронология
[ редактировать ]
Хронология гастролей участников
[ редактировать ]
Дискография
[ редактировать ]Саундтреки Saturday Night Fever (1977) и Staying Alive (1983) не являются официальными альбомами Bee Gees, но содержат некоторые ранее не издававшиеся треки. Помимо концертов и компиляций, в этот список включены все их официальные альбомы. «Удар по голове стоит восьми штанов» в список не попал, поскольку появлялся лишь на многочисленных бутлегах и официально не издавался. [ нужна ссылка ]
Студийные альбомы
[ редактировать ]- The Bee Gees поют и играют 14 песен Барри Гибба (1965)
- Шипы и пятнышки (1966)
- Первое место Би Джиз (1967)
- Горизонтальный (1968)
- Идея (1968)
- Одесса (1969)
- Огуречный замок (1970)
- 2 года спустя (1970)
- Трафальгар (1971)
- Кого это касается (1972)
- Жизнь в консервной банке (1973)
- Мистер Натуральный (1974)
- Основное блюдо (1975)
- Дети мира (1976)
- Прилетевшие духи (1979)
- Живые глаза (1981)
- ЭСВ (1987)
- Один (1989)
- Высокая цивилизация (1991)
- Размер - это еще не все (1993)
- Тихие воды (1997)
- Вот куда я пришел (2001)
Концертные туры
[ редактировать ]- Концерты Bee Gees в 1967 и 1968 годах (1967–1968).
- 2 года в туре (1971)
- Трафальгарский тур (1972)
- Мистер Натуральный тур (1974)
- Тур по основному курсу (1975)
- Дети мирового турне (1976)
- Духи, пролетевшие тур (1979)
- Мировое турне «Один за всех » (1989)
- Мировое турне высокой цивилизации (1991)
- Мировое турне One Night Only (1997–1999)
- Вот куда я пришел (2001)
Фильмография
[ редактировать ]Год | Заголовок | Директор |
---|---|---|
1969 | Огуречный замок | Хью Гладвиш |
1978 | сержант Группа клуба одиноких сердец Пеппера | Майкл Шульц |
1997 | Кеппел Роуд | Тони Кэш |
2010 | В наше время | Мартин Аткинс |
2020 | The Bee Gees: Как вылечить разбитое сердце | Фрэнк Маршалл |
Год | Заголовок | Директор |
---|---|---|
1968 | Идея | Жан-Кристоф Аверти |
1979 | Специальный выпуск Bee Gees | Луи Дж. Хорвиц |
1994 | Космические призраки от побережья до побережья | К. Мартин Крокер , Джефф Дауд |
2001 | Вот куда я пришел | Дэвид Лиф, Джон Шейнфилд |
2001 | Жить по запросу | Лоуренс Джордан |
Год | Заголовок | Директор |
---|---|---|
1989 | Тур «Один за всех» | Адриан Вудс, Питер Деметрис |
1997 | Только одна ночь | Би Джис |
Ссылки
[ редактировать ]- ^ «Исполнители софт-рока» . Вся музыка . Проверено 21 апреля 2017 г.
- ^ «Би Джис - Биография и история» . Вся музыка .
- ^ «Колин Петерсон – Биография и история» . Вся музыка .
- ^ Мигер, Джон (16 января 2021 г.). «Десять песен, рассказывающих историю Bee Gees» . Независимый .
- ^ «Карьера королей дискотек Bee Gees рассматривается в новом документальном фильме» . janksreviews.com . 23 ноября 2020 г. Проверено 20 июля 2021 г.
- ^ «Би Джис | Носорог» . www.rhino.com .
- ^ «Буги под звуки дискотек во время «Best of the Bee Gees Weekend» » . 19 января 2021 г.
- ^ Мейдмент, Адам (20 января 2020 г.). «Зданию Чорлтона, где впервые выступили Bee Gees, грозит снос после того, как предложение о его сохранении было отклонено» . Манчестерские вечерние новости . Проверено 11 июня 2022 г.
- ^ Роллан, Давид (7 октября 2020 г.). «Возможно, вам захочется потанцевать после просмотра The Bee Gees: как вылечить разбитое сердце» . Майами Нью Таймс . Проверено 11 июня 2022 г.
- ^ «Bee Gees | полная история официальных чартов | Компания официальных чартов» . www.officialcharts.com . Проверено 19 июня 2022 г.
- ^ «The Bee Gees стали популярной на века - сеть idobi» . idobi.com . 19 ноября 2001 г.
- ^ «Биография Би Джиз» . Зал славы и музей рок-н-ролла. 1997. Архивировано из оригинала 28 июня 2011 года . Проверено 28 мая 2012 г.
- ^ «Призывники: Би Джиз» . Зал славы и музей рок-н-ролла. 1997. Архивировано из оригинала 16 июня 2005 года . Проверено 27 сентября 2013 г.
- ^ Перейти обратно: а б Колфилд, Кейт (21 мая 2012 г.). «Bee Gees заняли третье место среди 100 самых горячих групп в истории» . Рекламный щит . Проверено 9 ноября 2019 г.
- ^ Майклс, Шон (8 сентября 2009 г.). «Bee Gees реформируются для живого возвращения» . Хранитель . Лондон . Проверено 26 сентября 2009 г.
- ^ «Робин Гибб, соучредитель Bee Gees, умер в 62 года» . Роллинг Стоун . 20 мая 2012 г.
- ^ Адриансен, Марион. «Рассказ о The Bee Gees/Часть 2 — 1950–1960» . Братья Гибб. Архивировано из оригинала 3 января 2011 года . Проверено 9 мая 2011 г.
- ^ Перейти обратно: а б с д Хьюз, Эндрю (2009). The Bee Gees – Сказки братьев Гибб . Омнибус Пресс. ISBN 9780857120045 . Проверено 29 января 2013 г.
- ^ Долгинс, Адам (1998), Названия рок: от Abba до ZZ Top (3-е изд.), Citadel, стр. 24
- ^ «За названием: Bee Gees – Bee Gees» . beegees.com . 21 августа 2017 года. Архивировано из оригинала 30 апреля 2018 года . Проверено 30 апреля 2018 г.
- ^ "The Bee Gees Redcliffe - Хронология братьев Гиббс" . Посетитеmoretonbayregion.com.au . Проверено 30 апреля 2018 г.
- ^ Марион Адриансен. «История, часть 3 - История Bee Gees: 1960–1965» . Архивировано из оригинала 1 января 2015 года . Проверено 26 января 2015 г.
- ^ Митчелл, Алекс (30 мая 2004 г.). «Дань Боба Карра Bee Gees» . Сидней Морнинг Геральд . Проверено 16 апреля 2012 г.
- ^ «Робин Гибб поет песню для Сиднея из последнего альбома» . Noise11.com . 3 августа 2014 года . Проверено 4 августа 2014 г.
- ^ Зайлер, Мелисса (27 сентября 2016 г.). « Трагедия» после сноса бывшего дома группы Bee Gees в Марубре» . Дейли Телеграф . Проверено 29 сентября 2016 г.
- ^ «МИЛЕСАГО – Лейблы звукозаписи – Spin Records» . www.milesago.com . Проверено 31 октября 2020 г.
- ^ «ДАУНДЕР РЕКОРДС» . Milesago.com . Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ «Умер бывший руководитель лейбла Bee Gees Нэт Кипнер» . Рекламный щит . 9 декабря 2009 г. Архивировано из оригинала 15 июня 2015 г. Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ «Эти старые хиты помогают оставаться в живых» . www.dailytelegraph.com.au . 16 июля 2010 г. Проверено 31 октября 2020 г.
- ^ Графф, Гэри (20 мая 2012 г.). «Робин Гибб из Bee Gees умер в 62 года» . Рекламный щит . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ Маргарет Мозер, Билл Кроуфорд (апрель 2007 г.). Рок-звезды делают самые глупые вещи . Издательство Святого Мартина. ISBN 9781429978385 . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ Перейти обратно: а б «Шоу 49 - Британцы идут! Британцы идут!: С акцентом на Донована, The Bee Gees и The Who, Часть 6» . Цифровая библиотека . ЕНТ . Проверено 9 июля 2011 г.
- ^ «The Bee Gees выпустили свой первый международный хит New York Mining Disaster 1941 в 1967 году» . Поп-Экспрессо . 14 апреля 2020 г. Проверено 31 октября 2020 г.
- ^ «Любить кого-нибудь - Песни The Bee Gees 1966–1970 - Журнал Record Collector» . Архивировано из оригинала 11 ноября 2020 года . Проверено 31 октября 2020 г.
- ^ «Би Джис» . Рекламный щит . Проверено 31 октября 2020 г.
- ^ "Bee Gees, The * - Сеансы BBC 1967–1973" . Дискогс . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ Гольдштейн, Ричард (20 июля 1967 г.). «Дети Рока; Пояс блюза» . Рекламный щит . Проверено 24 января 2015 г.
- ^ Перейти обратно: а б с д и ж г Билье, Кук и Хьюз, 2009 .
- ^ «Факты о носорогах: Рождественский выпуск Bee Gees - Носорог» . Рино.com . Проверено 26 ноября 2018 г.
- ^ Перейти обратно: а б с д и ж г «Bee Gees: История британских чартов» . Официальная чартерная компания. Проверено 4 декабря 2014 г.
- ^ «Официальные графики — Bee Gees» . Официальные графики . Проверено 24 января 2024 г.
- ^ Генри Скотт-Ирвин (20 ноября 2012 г.). Прокол Харум: Призраки более белого оттенка бледности . Омнибус Пресс. ISBN 9780857128027 . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ «17 марта 1968: The Bee Gees, Люсиль Болл, Джордж Гамильтон, Фрэн Джеффрис» , Шоу Эда Салливана , ТВ, заархивировано из оригинала 17 октября 2013 года , получено 14 мая 2013 года.
- ^ Бреннан, Джозеф. «1968» . Песни Гибба . Колумбия . Проверено 14 мая 2013 г.
- ^ «Некролог: Робин Гибб» . Новости Би-би-си . 21 мая 2012 года . Проверено 7 февраля 2019 г.
- ^ Бреннан, Джозеф. «Песни Гибба: 1969» . Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ Сисарио, Бен (20 мая 2012 г.). «Робин Гибб, человек с молчаливым характером, умер в 62 года» . Нью-Йорк Таймс . Проверено 22 января 2024 г.
- ^ Перейти обратно: а б «Лесли Гибб присоединяется к братьям из Bee Gees» . Газета.com . Детройт Фри Пресс. 4 июля 1969 года . Проверено 21 марта 2024 г.
- ^ «Пятничные наггетсы: раннее развлечение на барабанах Bee Gees» . Современный барабанщик . 28 октября 2016 г. Проверено 22 января 2022 г.
- ^ Вагг, Стивен (14 июля 2019 г.). «Австралийские певцы стали актерами» . Фильминк .
- ^ Сандовал, Эндрю (2012). История изо дня в день, 1945–1972 (мягкая обложка) (1-е изд.). Ретробудущее день за днем. стр. 102–115. ISBN 978-0-943249-08-7 .
- ^ "Дискография Bee Gees: Морис Гибб - Железная дорога (Сингл)" . Mcdustsucker.de . Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ «Барри Гибб - Я поцелую твою память / На этот раз» . Дискогс. Май 1970 года . Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ Фернесс, Ханна (14 апреля 2015 г.). « Альбом Робина Гибба 'Lost' выйдет благодаря фанатам» . Дейли Телеграф . Телеграф Медиа Групп Лимитед . Проверено 24 января 2024 г.
- ^ «Песни Гибба: 1970» . Колумбия.edu .
- ^ Бреннан, Джозеф. «Песни Гибба: 1969» . Проверено 30 ноября 2014 г.
- ^ Петридис, Алексис (19 января 2023 г.). «40 величайших песен The Bee Gees — в рейтинге!» . Хранитель . Проверено 22 января 2024 г.
- ^ Голсон, Тайлер (1 сентября 2021 г.). «10 лучших песен Bee Gees всех времен» . Журнал Далеко . Проверено 22 января 2024 г.
- ^ Свитман, Стю. «1972 – Колизей Лос-Анджелеса принимает Западный Вудсток» . Этот день в Роке. Архивировано из оригинала 15 февраля 2015 года . Проверено 15 февраля 2015 г.
- ^ «24 ноября» . 93.3 КДКБ Рокс Аризона. Архивировано из оригинала 15 февраля 2015 года . Проверено 15 февраля 2015 г.
- ^ ПОЛЛОИДЕР (26 февраля 2007 г.). «Уилсон Пикетт и Би Джиз, Эй, Джуд» . Ютуб. Архивировано из оригинала 11 декабря 2021 года . Проверено 15 февраля 2015 г.
- ^ ДжерриЛиЛьюисTV (13 февраля 2009 г.). «Джерри Ли Льюис и Bee Gees -Money (Live, 1973)» . Ютуб. Архивировано из оригинала 11 декабря 2021 года . Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ Хулио онлайн (29 мая 2011 г.). "Bee Gees Чак Берри Джонни Б. Гуд (Live At Midnight Special 73).mpg" . Ютуб. Архивировано из оригинала 11 декабря 2021 года . Проверено 15 февраля 2015 г.
- ^ Марк Паунтни Музыка (10 июня 2007 г.). "Reelin' and Rockin' - Чак Берри, специальный полуночный выпуск 1973 года с Bee Gees" . Ютуб. Архивировано из оригинала 11 декабря 2021 года . Проверено 15 февраля 2015 г.
- ^ Мартин Мелхуиш (12 октября 1974 г.). «Из музыкальных столиц мира» . Рекламный щит . Nielsen Business Media, Inc., стр. 47–. ISSN 0006-2510 .
- ^ Бреннан, Джозеф. «Песни Гибба: 1974» . Проверено 5 декабря 2014 г.
- ^ Дэвид Н. Мейер (9 июля 2013 г.). The Bee Gees: Биография . Книги Хачетта. ISBN 9780306821578 . Проверено 5 декабря 2014 г.
- ^ Мартин, Филип (10 января 2021 г.). «КРИТИЧЕСКАЯ МАССА: Уменьшенный аккорд — История Bee Gees» . Газета демократов Арканзаса . Проверено 22 января 2024 г.
- ^ Джеймс, Николас. «Основное блюдо – Би Джис» . Отзывы о Би Джис . Проверено 8 декабря 2012 г.
- ^ «ХЕЛЕН РЕДДИ ГЛУШАЕТ С THE BEE GEES – СПЕЦИАЛЬНЫЙ ПОЛНОЧНЫЙ СПЕЦИАЛЬНЫЙ – КОРОЛЕВА ПОП 70-х» . Ютуб. 30 января 2012 г. Архивировано из оригинала 11 декабря 2021 г. Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ Бреннан, Джозеф. «Песни Гибба: 1975» . Проверено 1 декабря 2014 г.
- ^ «Интервью Стивена Стиллза: «Мы все еще здесь, ха-ха-ха-ха!» " . 17 августа 2013 года . Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ Бреннан, Джозеф. «Песни Гибба: 1977» . Проверено 1 декабря 2014 г.
- ^ Бреннан, Джозеф. «Песни Гибба: 1976» . Проверено 1 декабря 2014 г.
- ^ Салливан, Джеймс (14 января 2003 г.). «БЛАГОДАРНОСТЬ / Вклад в звук, выходящий за рамки диско» . sfgate.com . Хроники Сан-Франциско . Проверено 27 декабря 2021 г.
- ^ Перейти обратно: а б с д и Сэм Кашнер, «Fever Pitch», Movies Rock (приложение к The New Yorker ), осень 2007 г., ненумерованная страница.
- ^ Роуз, Фрэнк (14 июля 1977 г.). «Как можно восстановить распавшуюся группу? Bee Gees сделали это с помощью дискотеки» . Роллинг Стоун . Проверено 18 февраля 2015 г.
- ^ «Больше, чем женщина – какая версия лучше?» . Гладкое радио . Глобальный . 2 декабря 2014 г. Архивировано из оригинала 19 января 2024 г. Проверено 22 января 2024 г.
- ^ «Песни Гибба: 1978» . Колумбийский университет . Проверено 4 декабря 2023 г.
- ^ «Рекорды и мелочи — альбомы» . Каждый удар . Проверено 28 ноября 2011 г.
- ^ Браунфилд, Троя (4 апреля 2019 г.). «Победа над Битлз: сможет ли кто-нибудь снова войти в пятерку лучших?» . Saturdayeveningpost.com . Субботняя вечерняя почта . Проверено 27 декабря 2021 г.
- ^ Маклеллан, Джозеф; Зибарт, Ева (16 февраля 1979 г.). «Баллада Билли Джоэла расстраивает гимн Bees Gees» . Вашингтон Пост . Проверено 22 января 2024 г.
- ^ Голсен, Тайлер (17 сентября 2023 г.). «Почему Барри Гибб не спел музыкальную тему «Grease»?» . Журнал Далеко . Проверено 22 января 2024 г.
- ^ «Робин Гибб» . Рекламный щит . Проверено 27 октября 2021 г.
- ^ Издательство Джонсон Паблишинг (2 мая 1988 г.). «Джет» . Джет . Издательство Johnson Publishing Company: 54. ISSN 0021-5996 .
- ^ Фред Бронсон, «Слишком много рая», в «Книге хитов номер один» (Лос-Анджелес: Billboard Books, 2003), 496. ISBN 0823076776 , 9780823076772
- ^ О Питтсе см. https://imvdb.com/n/martin-pitts.
- ^ Уитберн, Джоэл (2004). Книга Billboard 40 лучших кантри-хитов: 1944–2006 гг., Второе издание . Запись исследования. п. 360.
- ^ Бреннан, Джозеф. «Песни Гибба: 1980» . Проверено 1 декабря 2014 г.
- ^ «Новый совместный альбом Барбры Стрейзанд и Барри Гибба, 'Guilty Pleasures', будет выпущен на компакт-диске и на двух дисках во вторник, 20 сентября» . Сони Мьюзик Энтертейнмент . 29 августа 2005 года . Проверено 22 января 2024 г.
- ^ Билье, Мелинда; Кук, Гектор; Хьюз, Эндрю Мон (2004). The Bee Gees: сказки братьев Гибб . Омнибус Пресс. п. 519. ИСБН 978-1-84449-057-8 .
- ^ Беттс, Стивен Л.; Фриман, Джон (21 марта 2020 г.). «Кенни Роджерс: 10 основных песен» . Роллинг Стоун . Проверено 24 января 2024 г.
- ^ Бреннан, Джозеф. «Песни Гибба: 1983» . Проверено 1 декабря 2014 г.
- ^ Бреннан, Джозеф. «Песни Гибба: 1984» . Проверено 1 декабря 2014 г.
- ^ Хьюз, Эндрю (2009). The Bee Gees – Сказки братьев Гибб . Омнибус Пресс. ISBN 9780857120045 . Проверено 7 января 2014 г.
- ^ Хейс, Джим (17 марта 2021 г.). «Десятка лучших на этой неделе 1986 года: великолепная Дайана Росс возглавляет звездный состав» . Ирландская независимая газета . Независимые новости и СМИ .
- ^ Марио Луццато Фегиз (25 апреля 1989 г.). «Слеза в возвращении Bee Gees» . Corriere della Sera (на итальянском языке): 25 . Проверено 26 мая 2021 г.
Альбом «ESP», который тиражом два миллиона копий был продан по всему миру (показатель, далекий от рекордов прошлого, побитый лишь
- ^ Робертс, Дэвид (2006), британские хит-синглы и альбомы , Лондон: Книга рекордов Гиннеса
- ^ Рис, Дэфидд; Крэмптон, Люк (1991), «Часть 2», Rock Movingers & Shakers , vol. 1991, с. 46
- ^ Листер, Дэвид (28 мая 1994 г.). «Поп-баллады отражают лирический тон: Дэвид Листер демонстрирует резкий переход от рэпа к запоминающимся мелодиям» . Независимый . Проверено 15 июля 2014 г.
- ^ «The Bee Gees знакомятся с Эриком Клэптоном» . Читатель в ванной дяди Джона . 27 июня 2014 года. Архивировано из оригинала 29 июля 2017 года . Проверено 29 июля 2017 г.
- ^ «Гармонизирующее влияние Мориса Гибба» . Вашингтон Таймс . 18 января 2023 г. Проверено 22 января 2024 г.
- ^ "Bee Gees :: Stayin' Alive" . Музыкальная Газета (in Russian) (35). 1998. Archived from the original on 25 April 2017 . Retrieved 3 April 2020 .
- ^ Brit Awards , 1997, заархивировано из оригинала 12 ноября 2011 года , получено 9 декабря 2011 года.
- ^ Перейти обратно: а б «За трассой: «Смазка» » . beegees.com. Архивировано из оригинала 4 декабря 2023 года . Проверено 4 декабря 2023 г.
- ^ «The Bee Gees – Рожденные на острове Мэн» . 2йом . Проверено 26 октября 2011 г.
- ^ «В фотографиях: торжества знаменитостей по всему миру» . Новости Би-би-си . 1 января 2000 года . Проверено 22 января 2024 г.
- ^ «Соответствие официальных результатов чарта одиночных игр: вот сюда я пришел» . Официальная чартерная компания. 7 апреля 2001 года . Проверено 1 октября 2021 г.
- ^ Джекелл, Барри А. (25 апреля 2001 г.). «Битвы рекламного щита: Bee Gees, Music Midtown, Ween и многое другое» . Рекламный щит . Рекламный щит . Проверено 21 июля 2024 г.
- ^ Медиа, Белл. «Что произошло 23 февраля в истории поп-музыки» . www.iheartradio.ca . Проверено 25 декабря 2020 г.
- ^ «Bee Gees подвергает сомнению обращение брата» . Новости Би-би-си . 13 января 2003 года . Проверено 12 ноября 2009 г.
- ^ «Название группы Bee Gees удалено» . Новости Би-би-си . 22 января 2003 года . Проверено 12 ноября 2009 г.
- ^ «45-я ежегодная премия Грэмми» (для доступа к полной статье требуется оплата) . Филадельфийский исследователь . 24 февраля 2003 г. Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ «Сын Барри, Робина и Мориса Адам получил награду CBE» . Brothersgibb.org. 27 мая 2004 г. Архивировано из оригинала 17 октября 2013 г. . Проверено 2 июня 2011 г.
- ^ «Когда Барри Гибб нежно поцеловал Барбру Стрейзанд вживую на сцене премии Грэмми 1981 года» . Гладкое радио . Глобальные развлечения . 14 апреля 2022 г. Проверено 22 января 2024 г.
- ^ «Джозеф Бреннан - Песни Гибба: 2003» . Колумбия.edu . Проверено 27 сентября 2014 г.
- ^ «Клифф Ричард» . Официальная чартерная компания . Архивировано из оригинала 26 октября 2011 года . Проверено 21 мая 2012 г.
- ^ «Концерт Bee Gees (Барри-Робин) Princes Trust» . Ютуб . 11 октября 2011 г. Архивировано из оригинала 11 декабря 2021 г. Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ «ЗВУКОВОЙ РЕЛЬЕФ :: СИДНЕЙ ИНФО» . Звуковое облегчение . Архивировано из оригинала 14 октября 2009 года . Проверено 10 июня 2017 г.
- ^ Рэйчел Брюс (10 июля 2009 г.). «Bee Gees назвала свободными жителями района» . Остров Мэн сегодня . Архивировано из оригинала 28 мая 2016 года.
- ^ BBC News (15 октября 2009 г.). «Bee Gees выступит на Strictly» . Архивировано из оригинала 18 октября 2009 года . Проверено 16 октября 2009 г.
- ^ «Bee Gees выступит на Strictly» . Новости Би-би-си . 15 октября 2009 года. Архивировано из оригинала 18 октября 2009 года . Проверено 16 октября 2009 г.
- ^ «Остаться в живых» . Нью-Йорк Таймс . 28 ноября 2009 года. Архивировано из оригинала 21 апреля 2012 года . Проверено 6 декабря 2009 г.
- ^ «The Stooges, ABBA озаглавили церемонию включения в Зал славы эклектичного рок-н-ролла» . МТВ. 16 марта 2010 г. Архивировано из оригинала 17 марта 2010 г. Проверено 20 марта 2010 г.
- ^ Сингх, Анита (20 ноября 2011 г.). «У Робина Гибба диагностирован рак печени» . «Санди телеграф» . Лондон. Архивировано из оригинала 10 января 2022 года . Проверено 20 ноября 2011 г.
- ^ «Концерт Робина Гибба и солдат» . Жилищный фонд Хейга возвращается домой. Архивировано из оригинала 3 июня 2013 года . Проверено 26 июня 2012 г.
- ^ «Гибб борется за жизнь с пневмонией» . Ассошиэйтед Пресс . 14 апреля 2012 года . Проверено 15 апреля 2012 г. [ мертвая ссылка ]
- ^ Доннелли, Лаура (14 апреля 2012 г.). «Робин Гибб в коме и борется за свою жизнь» . Телеграф . Архивировано из оригинала 10 января 2022 года . Проверено 15 апреля 2012 г.
- ^ «Робин Гибб делает хорошие успехи» . Новая Зеландия: ТВ. 21 апреля 2012 года . Проверено 21 мая 2012 г.
- ^ «Робин Гибб из Bee Gees умирает в 62 года» . США сегодня . 14 апреля 2012 года . Проверено 21 мая 2012 г.
- ^ Николас, Сэди (29 апреля 2013 г.). «Последний выживший Би Джи трогательно рассказывает о жизни без своих потерянных братьев и сестер» . Выражать .
- ^ Бреннан, Джозеф. «Песни Гибба: 2014» . Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ «Радость пчелок» . BBC Четыре. 19 декабря 2014 года . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ Синклер, Пол (2 февраля 2015 г.). "Bee Gees / Коробка с пятью дисками 1974–1979 годов" . superdeluxeedition.com . Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ Коэн, Ховард (19 сентября 2015 г.). «Музыкант и автор песен Стивен Гибб начал свою карьеру тяжело» . Майами Геральд . Архивировано из оригинала 10 апреля 2020 года . Проверено 10 апреля 2020 г.
- ^ Рошанян, Арья (29 ноября 2016 г.). «Capitol Records подписывает с Bee Gees долгосрочный контракт с целью «оживить» каталог» . Разнообразие . Варьете Медиа, ООО . Проверено 21 апреля 2020 г.
- ^ «CAPITOL RECORDS ПОДПИСЫВАЕТ С BEE GEES ДОЛГОСРОЧНОЕ ВСЕМИРНОЕ СОГЛАШЕНИЕ, ВХОДЯЩЕЕ ВЕСЬ КАТАЛОГ ЗАПИСАННОЙ МУЗЫКИ ЛЕГЕНДАРНОЙ ГРУППЫ» . Универсальная музыкальная группа. 29 ноября 2016 г.
- ^ «The Bee Gees: Как вылечить разбитое сердце — тухлые помидоры» . www.rottentomatoes.com . Проверено 15 мая 2023 г.
- ^ «The Bee Gees: Как вылечить разбитое сердце» . Телевизионная академия . Проверено 15 мая 2023 г.
- ^ Рубин, Ребекка (10 марта 2021 г.). «Кеннет Брана снимет биографический фильм о Bee Gees для Paramount» . Разнообразие .
- ^ Мелас, Хлоя (11 марта 2021 г.). «Кеннет Брана снимет фильм о Bee Gees» . Си-Эн-Эн.
- ^ Брандл, Ларс (8 января 2021 г.). «Барри Гибб возвращается с коллекцией кантри «Greenfields» с участием Долли Партон, Кита Урбана и других: Слушайте» . Рекламный щит . Проверено 15 мая 2023 г.
- ^ «Барри Гибб выпускает свой первый сольный альбом номер 1 с Greenfields» . www.officialcharts.com . Проверено 15 мая 2023 г.
- ^ «Барри Гибб записал первый сольный альбом №1 в чарте ARIA» . www.aria.com.au. Проверено 15 мая 2023 г.
- ^ Колфилд, Кейт (20 января 2021 г.). «Барри Гибб вошел в пятерку лучших дебютных альбомов Billboard с песней «Greenfields» » . Рекламный щит . Проверено 15 мая 2023 г.
- ^ Гринфилдс: Сборник песен братьев Гибб, Том. 1 Барри Гибба , получено 15 мая 2023 г.
- ^ Bee Gees Influences and Legacy , Shmoop, заархивировано из оригинала 28 августа 2013 г. , получено 16 мая 2013 г.
- ^ «Музыкальные влияния Bee Gees» . МТВ. Архивировано из оригинала 5 апреля 2015 года . Проверено 18 февраля 2015 г.
- ^ «Bee Gees | Подобные артисты» . Вся музыка . 21 января 2003 года . Проверено 4 марта 2017 г.
- ^ Бесконечная гармония: История пляжных мальчиков (документальный фильм 1998 года)
- ^ «Оливия Ньютон Джон - Энди Гибб и Би Джис на церемонии вручения австралийской музыкальной премии 1982» . Ютуб. 18 марта 2009 г. Архивировано из оригинала 11 декабря 2021 г. Проверено 10 февраля 2015 г.
- ^ «Радость пчелиного документального фильма BBC Full HD, 2014» . Ютуб. Архивировано из оригинала 21 декабря 2014 года . Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ «Новые документальные фильмы 2015 года. Документальный фильм BBC Full HD Joy of the Bee Gees» . Ютуб. Архивировано из оригинала 26 января 2015 года . Проверено 17 февраля 2015 г.
- ^ Гибб, Морис ; Гибб, Барри; Гибб, Робин (2 февраля 2002 г.). «Интервью с Bee Gees» . CNN Ларри Кинг Уикенд (интервью). Беседовал Ларри Кинг . Атланта: Сеть кабельных новостей . Проверено 4 апреля 2020 г.
- ^ Уайт, Тимоти (24 марта 2001 г.). «Интервью Billboard» . Рекламный щит . стр. Б-22 . Получено 4 апреля 2020 г. - через Google Книги.
- ^ «Интервью Джона Леннона: Playboy 1980 (страница 3)» . Абсолютный опыт Битлз . Проверено 13 марта 2015 г.
- ^ Перейти обратно: а б Урбан «Уолли» Уоллстром (23 марта 2007 г.), «Дуэйн Хитчингс, Человек, стоящий за хитами» , RockUnited.com , получено 18 января 2013 г.
- ^ «Кевин Паркер из Tame Impala рассказывает, что прослушивание Bee Gees под воздействием наркотиков вдохновило его новый альбом» . НМЕ . 4 июля 2015 года . Проверено 17 ноября 2015 г.
- ^ «The Cribs: «Музыка Робина Гибба с Bee Gees действительно повлияла на нас» - видео» . НМЕ . Проверено 10 января 2015 г.
- ^ «Бейонсе отдает дань уважения певцу Bee Gees Робину Гиббу» . Идолопоклонник. 23 мая 2012 года . Проверено 10 февраля 2015 г.
- ^ Перейти обратно: а б с «Робин Гибб, оплакиваемый Джастином Бибером и Кэрри Андервуд» . Новости МТВ. Архивировано из оригинала 19 февраля 2015 года . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ «Вокалист Bee Gees Робин Гибб умирает после борьбы с раком» . Новости Би-би-си . 20 мая 2012 года . Проверено 7 января 2015 г.
- ^ «Кошачье поле» . Новая Зеландия. Архивировано из оригинала 7 ноября 2011 года . Проверено 26 октября 2011 г.
- ^ Стипендиаты Британской академии авторов песен, композиторов и авторов (BASCA), заархивировано из оригинала 30 октября 2013 г. , получено 30 мая 2012 г.
- ^ «Изобразительное, исполнительское искусство, музыка» . ВсеБизнес . Проверено 9 июля 2011 г.
- ^ Блай, Анна (10 июня 2009 г.). «ПРЕМЬЕР ПРЕДСТАВЛЯЕТ 150 ИКОН Квинсленда» . Правительство Квинсленда . Архивировано из оригинала 24 мая 2017 года . Проверено 24 мая 2017 г.
- ^ «Новости сообщества… Кто, что и где» . Звездное знамя Окалы . 16 мая 1978 г., стр. 1B . Проверено 5 мая 2012 г.
- ^ «Наблюдайте, как ошеломленные Bee Gees хихикают в эпизоде This Is Your Life» . Гладкое радио . Глобальный . 22 августа 2022 г. Проверено 22 января 2024 г.
- ^ «Бич Бойз» . Причина для рока . Проверено 25 октября 2010 г.
- ^ «The Bee Gees – призывники» . Vocalgroup.org. Архивировано из оригинала 2 февраля 2015 года . Проверено 18 февраля 2015 г.
- ^ «Bee Gees будут названы иконами BMI на 55-й ежегодной премии Pop Awards» . ИМТ. 27 марта 2007 года . Проверено 27 сентября 2010 г.
- ^ «Штамп одобрения Bee Gees» . news.bbc.co.uk. 22 сентября 1999 года . Проверено 16 июня 2020 г.
- ^ «Почести в мире музыки» . Новости Би-би-си . 31 декабря 2001 года . Проверено 29 августа 2010 г.
- ^ «Выжившие Bee Gees собирают CBE» . Новости Би-би-си . 27 мая 2004 года . Проверено 29 августа 2010 г.
- ^ Рэйчел Брюс (10 июля 2009 г.). «Bee Gees назвала свободными жителями района» . Остров Мэн сегодня . Архивировано из оригинала 28 мая 2016 года . Проверено 11 июля 2009 г.
- ^ «Би Джис «Свобода» » . Район Дуглас. Архивировано из оригинала 5 мая 2010 года . Проверено 27 августа 2010 г.
- ^ «Барри Гибб открывает статую Bee Gees в Австралии» , Express , Великобритания, 14 февраля 2013 г.
- ^ Гибб возвращается в Редклифф, чтобы представить статую Би Джиз , AU: ABC, 14 февраля 2013 г.
- ^ «Барри Гибб вспоминает дни босиком, когда Bee Gees праздновали бронзу» , Brisbane Times , Квинсленд, Австралия, 14 февраля 2013 г.
- ^ Статуя Би Джиз будет открыта , AU: Yahoo! Новости, 14 февраля 2013 г.
- ^ О'Коннор, Ройзин (27 июня 2018 г.). «Сэр Барри Гибб посвящён в рыцари в Букингемском дворце принцем Чарльзом: «Если бы не мои братья, меня бы здесь не было» » . Независимый . Проверено 28 июня 2018 г.
- ^ «Восстаньте, сэр Барри: Би Джи посвящена в рыцари» . Новости Би-би-си . 26 июня 2018 года . Проверено 28 июня 2018 г.
- ^ Граменц, Джек (27 января 2022 г.). «Барри Гибб награжден Орденом Австралии» . Газета Голубых гор . Проверено 28 января 2022 г.
- ↑ Эндрюс, Трэвис М. (22 июня 2023 г.). «Билли Кристал, Дайонн Уорвик и Барри Гибб станут лауреатами премии Центра Кеннеди». Вашингтон Пост . Проверено 1 июля 2023 г.
- ^ «Низкая культура для интеллектуалов и высокая культура для малообразованных - Bee Gees - Биография» .
- ^ «Рецензия на книгу: The Bee Gees: Биография» . 18 августа 2013 г.
- ^ «Самая успешная семейная поп-группа» . Книга рекордов Гиннесса . 28 февраля 2001 г. Проверено 13 августа 2024 г.
- ^ Кертис-Хорсфолл, Томас (11 апреля 2024 г.). «20 величайших песен Bee Gees в рейтинге» . Золотое радио . Глобальный . Проверено 13 августа 2024 г.
- ^ «Обладатели премии Грэмми 1977 года» . Грэмми.com . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ Перейти обратно: а б «Победители Грэмми 1978 года» . Грэмми.com . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ «Списки лидеров Bee Gees на 6 премий Грэмми» . Утренний журнал Дейтона-Бич . Корпорация «Новости-Журнал». 9 января 1979 года . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ «База данных победителей» .
- ^ «World Music Awards::Награды» . Проверено 6 апреля 2014 г.
- ^ «Обладатели премии Грэмми 2002 года» . Грэмми.com . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ «Обладатели премии Грэмми 2003 года» . Грэмми.com . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ «Премия Грэмми 2015: победители и выступления – как это было» . Хранитель . 9 февраля 2015 года . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ «О музыкальной премии Квинсленда» . Музыкальная премия Квинсленда . Проверено 21 марта 2021 г.
- ^ «Прошлые победители 2009» . Музыкальная премия Квинсленда . Проверено 25 марта 2021 г.
- ^ «Колин Петерсен» . starclustermusic.de. Архивировано из оригинала 24 сентября 2015 года . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ «Винс Мэлони» . starclustermusic.de. Архивировано из оригинала 21 марта 2015 года . Проверено 19 февраля 2015 г.
- ^ «Основной курс – Bee Gees – Песни, обзоры, авторы – AllMusic» . Вся музыка . Проверено 26 ноября 2018 г.
- ^ «Песни Гибба: 1970» .
Дальнейшее чтение
[ редактировать ]- Билье, Мелинда; Кук, Гектор; Хьюз, Эндрю Мон (2009) [2003]. The Bee Gees: Сказки братьев Гибб . Омнибус Пресс. ISBN 978-0-85712-004-5 . .
- Стэнли, Боб. Би Джис: Дети мира . Девять восемь книг, 2023.
Внешние ссылки
[ редактировать ]![]() | в этой статье Использование внешних ссылок может не соответствовать политике и рекомендациям Википедии . ( январь 2024 г. ) |

- Официальный сайт
- Bee Gees в AllMusic
- Дискография Bee Gees на Discogs
- Дискография Bee Gees на MusicBrainz
- Bee Gees в журнале Rolling Stone
- Веб-страница Зала славы вокальной группы Bee Gees
- Би Джиз на bmi.com
- Робин Гибб, к сожалению, скончался, проиграв битву с раком
- Как вы думаете, кем вы являетесь? - Семейная история Би Джиз
- Bee Gees Интервью для Pop Chronicles (1970)
- Би Джис
- 1958 заведений в Австралии
- Австралийские поп-рок-группы
- Лауреаты премии «АРИЯ»
- Призывники Зала славы ARIA
- Артисты Atlantic Records
- Барри Гибб
- Лауреаты Британской премии
- Британские диско-группы
- Британские группы софт-рока
- Британские соул-музыкальные группы
- Исполнители Brunswick Records
- Артисты Capitol Records
- Детские музыкальные коллективы
- Английские эмигранты в Австралии
- Английские эмигранты в США
- Английские музыкальные трио
- Английские поп-музыкальные группы
- Английские рок-группы
- Лауреаты премии «Легенда Грэмми»
- Лауреаты премии «Грэмми» за выдающиеся заслуги
- Премия Юнона победителям международного альбома года
- Артисты Mercury Records
- Музыкальные группы острова Мэн
- Морис Гибб
- Музыкальные коллективы, созданные в 1958 году.
- Музыкальные группы распущены в 2003 году.
- Музыкальные коллективы воссозданы в 2009 году.
- Музыкальные коллективы распущены в 2012 году.
- Музыкальные группы из Манчестера
- Музыкальные группы Квинсленда
- Артисты Philips Records
- Q150 Иконки
- Робин Гибб
- Артисты RSO Records
- Братские музыкальные трио
- Послы доброй воли ЮНИСЕФ
- Исполнители United Artists Records
- Артисты Warner Records
- Победители World Music Awards