Jump to content

Южноафриканский тип EW1 тендер

Южноафриканский тип EW1 тендер
Тип EW1 Tender Off Class 25nc, 2009
Тип и происхождение
Локомотив Класс 25NC
Дизайнер Южноафриканские железные дороги
(LC Grubb)
Строитель Северная британская локомотивная компания
Хеншель и сын
Работает нет. NBL 27287-27296, 27311
Хеншель 28731-28769
In service1953
Specifications
Configuration3-axle bogies
Gauge3 ft 6 in (1,067 mm) Cape gauge
Wheel dia.34 in (864 mm)
Wheelbase32 ft (9,754 mm)
 • Bogie10 ft (3,048 mm)
Axle load18 LT 1 cwt 2 qtr (18,370 kg)
 • Front bogie51 LT 6 cwt (52,120 kg)
 • Rear bogie54 LT 5 cwt (55,120 kg)
Weight empty97,300 lb (44,100 kg)
Weight w/o105 LT 11 cwt (107,200 kg)
Fuel typeCoal
Fuel cap.18 LT (18.3 t)
Water cap.10,500 imp gal (47,700 L)
StokingMechanical
CouplersDrawbar & AAR knuckle
Career
OperatorsSouth African Railways
NumbersSAR 3401-3450

Южноафриканский тендер EW1 представлял собой паровой локомотив.

Тендеры типа EW1 вступили в службу в период между 1953 и 1955 годами в качестве тендеров на паровые локомотивы северного типа класса 25-8-4 вступили в службу на южноафриканских железных дорогах . северного типа, которые в эти годы [ 1 ] [ 2 ]

Производители

[ редактировать ]

Тендеры типа EW1 были построены в 1953 году, одиннадцать от North British Locomative Company и 39 от Henschel и Son . [ 1 ]

Южноафриканские железные дороги (SAR) поместили в эксплуатацию локомотивов класса 25NC в период с 1953 по 1955 год. Локомотив и тендер были разработаны LC Grubb, главным инженером-механиком SAR с 1949 по 1954 год. Это была неконтенсирующая версия класса . 25 Конденсация локомотива, из которого девяносто были помещены в эксплуатацию одновременно. [ 1 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ]

Characteristics

[edit]

The tender rode on six-wheeled bogies, each with a 10 feet (3,048 millimetres) wheelbase and fitted with Timken roller bearings. It was equipped with a mechanical stoker, of which the engine was mounted on the tender. The tank had a water capacity of 10,500 imperial gallons (47,700 litres) and the coal bunker a capacity of 18 long tons (18.3 tonnes). The tender had a one-piece steel casting water-bottom frame, with the frame itself forming the bottom of the tank instead of being a separate tank and frame as in previous designs. The casting was done by Commonwealth Steel Castings Corporation in the United States of America.[1][2][3]

Locomotive

[edit]

Only Class 25NC locomotives were delivered new with Type EW1 tenders, which were numbered in the range from 3401 to 3450 for their engines. An oval number plate, bearing the engine number and often also the locomotive class and tender type, was attached to the rear end of the tender.[1][3]

Classification letters

[edit]

Since many tender types are interchangeable between different locomotive classes and types, a tender classification system was adopted by the SAR. The first letter of the tender type indicates the classes of engines to which it could be coupled. The "E_" tenders were arranged with mechanical stokers and could be used with the locomotive classes as shown.[2]

The second letter indicates the tender's water capacity. The "_W1" tenders had a capacity of 10,500 imperial gallons (47,700 litres; 12,600 US gallons).[2]

Modification

[edit]

Between 1979 and 1981, the last one of the Class 25NC locomotives, no. 3450, was rebuilt to the sole Class 26 Red Devil. The coal capacity of this locomotive's Type EW1 tender was increased from 18 long tons (18.3 tonnes) to approximately 20 long tons (20.3 tonnes) by raising the bunker sides. Since the water capacity remained unchanged, the tender was not reclassified.[6]

A number, when added after the letter code, indicates differences between similar tender types, such as function, wheelbase or coal bunker capacity.[2]

Illustration

[edit]

References

[edit]
  1. ^ Jump up to: a b c d e Holland, D. F. (1972). Steam Locomotives of the South African Railways. Vol. 2: 1910-1955 (1st ed.). Newton Abbott, England: David & Charles. p. 110. ISBN 978-0-7153-5427-8.
  2. ^ Jump up to: a b c d e South African Railways & Harbours/Suid Afrikaanse Spoorweë en Hawens (15 Aug 1941). Locomotive Diagram Book/Lokomotiefdiagramboek, 2'0" & 3'6" Gauge/Spoorwydte, Steam Locomotives/Stoomlokomotiewe. SAR/SAS Mechanical Department/Werktuigkundige Dept. Drawing Office/Tekenkantoor, Pretoria. pp. VIII, 6a-7a, 20-21, 28-28A.
  3. ^ Jump up to: a b c Paxton, Leith; Bourne, David (1985). Locomotives of the South African Railways (1st ed.). Cape Town: Struik. pp. 77–78. ISBN 0869772112.
  4. ^ North British Locomotive Company works list, compiled by Austrian locomotive historian Bernhard Schmeiser
  5. ^ Henschel-Lieferliste (Henschel & Son works list), compiled by Dietmar Stresow
  6. ^ South Africa's 'Red Devil' (Accessed on 28 July 2016)
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 01d4ed06a5a4d312f346fba05f429afe__1670711820
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/01/fe/01d4ed06a5a4d312f346fba05f429afe.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
South African type EW1 tender - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)