Ночные автобусы в Лондоне



London Night Bus Network - это серия маршрутов ночного автобуса , которые обслуживают Большой Лондон . Услуги широко работают между часами 23:00 и 06:00.
Многие услуги начинаются с или работают через Trafalgar Square и являются расширениями или вариациями дневных маршрутов и, следовательно, получают их число из них; Например, маршрут N73 от Оксфордского цирка до Уолтемстоу Централ следует за маршрутом 73, вплоть до Стоука Ньюингтона , прежде чем продолжить дальше на север. [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]
История
[ редактировать ]Первый ночной автобус был представлен в 1913 году. [ 4 ] К 1920 году в эксплуатации были два «ночных автобусных служба» под названием 94 и 94A, работающие с 23:30 до 05:30. [ 5 ] В течение следующих десятилетий были представлены еще несколько услуг, но все остановились во время Второй мировой войны . Услуги возобновились после войны, увеличившись по мере того, как трамваи и троллейбусы были заменены в конце 1950 -х и 1960 -х годов. В 1978 году в Лондонском транспорте перечислены 21 на ночь автобусных маршрутов. На многих из этих маршрутов услуга «All Night» означала частоту вылета не более одного автобуса в час. [6] In April 1984, the number of routes was increased from 21 to 32. At this point the peak service required 80 buses; by August 2013 this had grown to 890.[7]
Originally the night bus network had its own fare structure, but with the introduction of the Oyster card in 2003, it was incorporated into the Transport for London fare structure. Until the mid-2000s, all routes had N prefixes. However, as some routes merely mirrored their day time equivalents, the N prefixes were dropped and these routes became 24-hour services; for example, route N14 was no longer differentiated from route 14.[7]
Services are operated by private operators under contract to London Buses. The Night Bus contracts are often bundled with those of the equivalent daytime routes and awarded for a five-year period, with an optional two-year extension based on performance standards being met. Some however are tendered individually.[7][8][9]
With some London Underground lines operating a 24-hour service at weekends from August 2016, a further eight routes commenced 24-hour operation on Friday and Saturday nights.[10] Further changes were made as the Night Tube network expanded.
In May 2015, the Night Bus network was the subject of The Night Bus, a Channel 4 documentary.[11][12]
Operation
[edit]Night Bus routes are often related to the day numerical equivalent, normally running the same route but with an extension at either end of the service. This is normally to provide a night service to destinations served by tube or train during the day.
However, there are a few N-prefixed route numbers that have no relation to their daytime equivalents: the N5, N20, and N97 all operate in a different part of London to their respective day routes. Also, the N550 and N551 (which provide night service on parts of the DLR network), and the N271 (whose daytime service was withdrawn on 4 February 2023) have no corresponding daytime routes.
There are also 24-hour routes, which run day and night but usually with a lower frequency during the night hours. The vast majority run the same route at all times. With the introduction of the Night Tube, some day routes have been extended to run during Friday and Saturday nights to serve the stations.
N1
[edit]Route N1 commenced operating on 28 June 1995 between Plumstead garage and Trafalgar Square. It was originally operated by London Central, being taken over by First London on 14 November 1998. On 8 January 2000 it was extended beyond Plumstead to Thamesmead, and in April 2000 withdrawn between Trafalgar Square and Aldwych being diverted to Tottenham Court Road station. Upon being re-tendered, the route was taken over by East Thames Buses on 15 October 2005.[7]
In October 2009, East Thames Buses was sold to Go-Ahead London, which included a five-year contract to operate route N1.[13][14][15]
- Current route
Route N1 operates via these primary locations:[16]
- Thamesmead
- Abbey Wood station
- Plumstead station
- Woolwich Arsenal station
- Charlton station
- Cutty Sark for Maritime Greenwich station
- Deptford
- Surrey Quays station
- South Bermondsey station
- Elephant & Castle station
- Waterloo station
- Aldwych
- Holborn station
- Tottenham Court Road station
N2
[edit]Route N2 commenced operating on 13 April 1984 between West Norwood station and Trafalgar Square. In October 1984, it was extended north from Trafalgar Square to Friern Barnet and south from West Norwood station to Crystal Palace bus station. In June 1995, it was withdrawn between Camden Town and Friern Barnet, and rerouted to Hampstead Heath. In November 1999, the Trafalgar Square to Hampstead Heath section was withdrawn and replaced by route N24. Upon being re-tendered, it passed from Metroline to Arriva London in April 2000.[7]
- Current route
Route N2 operates via these primary locations:[17]
- Crystal Palace bus station
- West Norwood station
- Tulse Hill station
- Brixton station
- Stockwell station
- Vauxhall bus station
- Pimlico station
- Victoria station
- Hyde Park Corner station
- Marble Arch
- Marylebone station
N3
[edit]Route N3 began operating on 27 October 1989 between Beckenham Junction station and Victoria bus station via Oxford Circus. In October 1993, it was extended to start back at Chislehurst. In May 2000, it was altered to operate between Bromley North station and Oxford Circus. Its operation passed from London Central to Connex on the same date.[7]
Route N3 was included in the sale of Connex to Travel London in February 2004[18] which in turn was sold to Abellio London in May 2009.[19][20] New Routemasters commenced operating route N3 on 8 February 2016.
- Current route
Route N3 operates via these primary locations:[21]
- Bromley North station
- Bromley South station
- Beckenham War Memorial
- Clock House station
- Beckenham Road tram stop
- Kent House station
- Penge Pawleyne Arms
- Anerley station
- Crystal Palace station
- Herne Hill station
- Brixton station
- Kennington
- Lambeth Palace
- Westminster station
- Trafalgar Square
- Piccadilly Circus station
- Oxford Circus station
N5
[edit]Route N5 commenced operating on 28 October 1989 between Edgware station and Victoria bus station. In June 1995, it was withdrawn between Trafalgar Square and Victoria. It was operated by Metroline since its inception until July 2020 when it passed to London Sovereign.[7][22]
- Current route
Route N5 operates via these primary locations:[23]
- Edgware bus station
- Burnt Oak station
- Colindale station
- Hendon station
- Hendon Central station
- Golders Green station
- Hampstead station
- Belsize Park station
- Chalk Farm station
- Camden Town station
- Euston bus station
- Leicester Square station
- Trafalgar Square
N7
[edit]Route N7 commenced operating on 30 August 2003 between Northolt and Russell Square partly replacing route N23. It was initially operated by First London. Upon being re-tendered it passed to Metroline on 23 June 2007[24][25] who commenced a further contract on 21 June 2014.[26] In October 2014 it was withdrawn between Oxford Circus station and Russell Square.
- Current route
Route N7 operates via these primary locations:[27]
- Northolt station
- Yeading White Hart Roundabout
- Greenford Broadway
- Ealing Broadway station
- Ealing Common station
- Acton Central station
- East Acton station
- Hammersmith Hospital
- Ladbroke Grove station
- Westbourne Grove
- Paddington station
- Marble Arch station
- Oxford Circus station
N8
[edit]Route N8 commenced operating on 13 August 1988 between Bow Church and Queensbury station. In July 1992, the Marble Arch to Queensbury section was withdrawn, with the route redirected to Victoria bus station. In July 1995, it was altered to operate from Woodford Wells to Trafalgar Square. In June 1999, it once again began operating to Victoria, albeit via Piccadilly Circus. This was altered in April 2000 with it now routed via Berkeley Square. In June 2004, its eastern terminus was altered to Hainault. In June 2009, it was again withdrawn between Oxford Circus and Victoria being replaced by route C2.[7][28]
Route N8 has been operated by Stagecoach London since its inception. On 28 June 2014, a further contract commenced with New Routemasters.[29][30][31]
- Current route
Route N8 operates via these primary locations:[32]
- Hainault The Lowe
- Hainault station
- Barkingside
- Gants Hill station
- Redbridge station
- Wanstead station
- Leytonstone bus station
- Leytonstone High Road station
- Maryland station
- Stratford bus station
- Old Ford
- Bethnal Green station
- Shoreditch High Street station
- Liverpool Street station
- Bank station
- St Paul's station
- City Thameslink station
- Chancery Lane station
- Holborn station
- Tottenham Court Road station
- Oxford Circus station
N9
[edit]Route N9 commenced operating on 25 February 1994 between Kingston and Trafalgar Square replacing parts of routes N65 and N97. In March 1997 it was extended from Trafalgar Square to Aldwych. On 29 September 2001, the Hammersmith bus station to Kingston section was withdrawn and the route diverted to Heathrow Central bus station, as well as the new Heathrow Terminal 5 from 2008.[33] Route N9 has been operated by London United since its inception. On 27 January 2024, this route was transferred to Metroline from their Brentford garage.[7]
- Current route
Route N9 operates via these primary locations:[34]
- Heathrow Terminal 5
- Heathrow Central bus station
- Hounslow West station
- West Thames College
- Isleworth station
- Brentford
- Kew Bridge station
- Turnham Green
- Hammersmith bus station
- High Street Kensington station
- Knightsbridge station
- Green Park station
- Trafalgar Square
- Charing Cross station
- Aldwych
N10
[edit]Route N10 commenced operating on 29 September 2001 between Richmond and Archway station replacing route N9 between Richmond and Hammersmith bus station. Initially operated by London United on 3 September 2004, the route passed to First London. At the same time, the route was withdrawn between King's Cross station and Archway, being replaced by route N390. On 29 January 2010 route N10 was withdrawn and replaced by routes 10 and 33.[7][35]
- Former route
Route N10 operated via these primary locations:
- Richmond
- Kew Bridge station
- Turnham Green
- Hammersmith bus station
- High Street Kensington station
- Hyde Park Corner station
- Marble Arch station
- Tottenham Court Road station
- Euston bus station
- King's Cross station
N11
[edit]Route N11 commenced operating on 13 April 1984 between Shepherd's Bush Green and Liverpool Street station. In April 1985 it was extended at both ends, westward to Acton Town and east to Hackney Central. It was extended east again in November 1985 to Hackney Wick. In August 1986 it was diverted at the western end from Shepherd's Bush to Turnham Green, this was reversed in February 1994.[7]
Having been replaced between Trafalgar Square and Hackney Wick in October 1989 by route N6, it resumed operating to Liverpool Street in February 1994. In March 2001 it was diverted at Hammersmith to Wembley Stadium. Having been operated by London United since its inception, on 29 June 2003 it was taken over by London General. On 7 June 2008, route N11 was diverted at West Ealing to Ealing Broadway station being replaced by route 297.[7][36]
On 23 November 2022, it was announced that route N11 would be rerouted to run to Whitehall instead of Shoreditch following a successful consultation. The withdrawn section of the route is now covered by an extended route N26. This change was implemented on 29 April 2023.[37][38]
- Current route
Route N11 operates via these primary locations:[39]
- Ealing Broadway station
- Northfields station
- Acton Town station
- Turnham Green station
- Hammersmith bus station
- Charing Cross Hospital
- Fulham Broadway station
- Sloane Square station
- Victoria station
- Westminster station
- Trafalgar Square
- Charing Cross station
- Whitehall Horse Guards Parade
N13
[edit]Route N13 commenced operating on 13 April 1984 between North Finchley and Trafalgar Square, being extended on 27 October 1984 from North Finchley to Chipping Barnet and on 8 July 1992 from Trafalgar Square to Victoria bus station, the latter being reversed on 23 June 1995. Upon being re-tendered, on 1 September 2001, the route passed from Metroline to London Sovereign being extended from Trafalgar Square to Aldwych on the same day.[7] It ceased on 1 April 2017 when route 13 was converted to 24-hour operation.[40]
- Former route
Route N13 operated via these primary locations:[41]
- North Finchley bus station
- Finchley Central station
- Golders Green station
- Finchley Road & Frognal station
- Finchley Road station
- Swiss Cottage station
- St John's Wood station
- Baker Street station
- Oxford Circus station
- Piccadilly Circus station
- Aldwych
N15
[edit]Route 15 corridor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Route N15
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Route N15 commenced operating on 15 July 1995 between Becontree Heath and Paddington station to replace a section of withdrawn route N95 between Becontree Heath and Aldgate. In August 1998 the route was extended from Becontree Heath to Romford Market and withdrawn between Marble Arch and Paddington. The latter was reverted in May 2001.[7] In October 2007 the route was extended from Paddington to Paddington Basin. In August 2010 the route was withdrawn between Regent Street and Paddington Basin, this section replaced by route 159.[42] In May 2013 the route was withdrawn between Trafalgar Square and Regent Street.[43]
Having been operated by East London since its inception, it was taken over by Go-Ahead London on 26 August 2017 from their Henley Road bus garage, having part of the allocation run from River Road bus garage and additional services run from Camberwell bus garage.[44]
- Current route
Route N15 operates via these primary locations:[45]
- Romford Market
- Romford station
- Barking station
- Canning Town bus station
- Limehouse station
- Aldgate East station
- Aldgate station
- Monument station
- Cannon Street station
- Mansion House station
- St Paul's Cathedral
- City Thameslink station
- Charing Cross station
- Trafalgar Square
- Piccadilly Circus station
- Oxford Circus station
N16
[edit]Route N16 commenced operating on 19 January 1991 between Edgware bus station and Victoria bus station via Trafalgar Square. In October 2002 it was rerouted away from Trafalgar Square to run direct from Marble Arch via Park Lane to Victoria. It has been operated by Metroline since the start of service.[7]
On 23 November 2022, it was announced that route N16 would be renumbered as N32 following a successful consultation, due to the re-routing of the daytime route 16. This change was implemented on 29 April 2023.[37][38]
- Former route
Route N16 operated via these primary locations:[46]
- Edgware bus station
- Burnt Oak
- Colindale
- West Hendon
- Staples Corner
- Cricklewood bus garage
- Kilburn station
- Brondesbury station
- Kilburn High Road station
- Maida Vale station
- Edgware Road station
- Marble Arch station
- Hyde Park Corner station
- Victoria station
N18
[edit]Route N18 commenced operating on 13 April 1984 between Sudbury and Liverpool Street station. In April 1985 it was extended from Sudbury to Harrow Weald via Edgware at its outer end and curtailed from Liverpool Street to Aldwych at its inner end.[7] Having been operated by First London since privatisation, it was included in the sale of Willesden Junction garage to Metroline in June 2013.[47][48] In November 2017 operation of the route passed to London United.[49]
- Current route
Route N18 operates via these primary locations:[50]
- Harrow Weald bus garage
- Harrow & Wealdstone station
- Harrow-on-the-Hill station
- Northwick Park Hospital
- Sudbury & Harrow Road station
- Wembley Central station
- Stonebridge Park station
- Harlesden Jubilee Clock
- Kensal Green station
- Royal Oak station
- Edgware Road station
- Baker Street station
- Great Portland Street station
- Oxford Circus station
- Piccadilly Circus station
- Trafalgar Square
N19
[edit]Route N19 commenced operating on 28 October 1989 between Clapham Junction station and Finsbury Park station. London General operated it until April 2000 when it was taken over by Arriva London. London General won the route back when re-tendered from March 2012,[51] before it returned to Arriva operation in April 2017.[7][52][53]
- Current route
Route N19 operates via these primary locations:[54]
- Clapham Junction station
- Battersea Bridge
- Sloane Square station
- Hyde Park Corner station
- Green Park station
- Piccadilly Circus station
- Tottenham Court Road station
- Clerkenwell Road
- Angel station
- Highbury & Islington station
- Finsbury Park station
N20
[edit]Route N20 commenced operating on 28 October 1989 from Chipping Barnet to Aldwych as route N1. It was curtailed from Aldwych to Trafalgar Square on 18 July 1992. It was renumbered as N20 on 24 June 1995. First London operated it from 15 July 1998 until it returned to Metroline on 25 August 2003.[7]
- Current route
Route N20 operates via these primary locations:[55]
- Barnet Hospital
- Chipping Barnet
- High Barnet station
- Finchley Central station
- East Finchley station
- Highgate station
- Archway station
- Tufnell Park station
- Kentish Town station
- Camden Town station
- Euston bus station
- Tottenham Court Road station
- Trafalgar Square
N21
[edit]- Current route
Route N21 operates via these primary locations:[56]
- Bexleyheath Shopping Centre
- Bexley station
- Blackfen
- Eltham High Street
- Lee Green
- Lewisham station
- New Cross Gate station
- Old Kent Road
- Bricklayers Arms
- London Bridge station
- Monument station
- City Thameslink station
- Trafalgar Square
N22
[edit]Route N22 commenced operating on 24 November 2000 between Richmond and Piccadilly Circus replace the withdrawn section of route N9 between Richmond and Putney Bridge. On 29 September 2001, the route was extended from Richmond to Kingston. On 3 June 2006, it was withdrawn curtailed from Kingston to Fulwell. It has always been operated by London General (now Go-Ahead London).[7] On 16 July 2017, the route was withdrawn between Green Park and Piccadilly Circus and diverted to Oxford Circus via Berkeley Square, partly replacing route C2.[57]
- Current route
Route N22 operates via these primary locations:[58]
- Fulwell Stanley Road
- Twickenham
- Richmond Bridge
- Richmond station
- Mortlake
- Barnes Bridge station
- Putney Common
- Putney Bridge station
- Chelsea
- Sloane Square station
- Knightsbridge station
- Knightsbridge
- Hyde Park Corner station
- Piccadilly
- Green Park station
- Berkeley Square
- Oxford Circus
N25
[edit]Route N25 commenced operation on 15 July 1995 between Romford station and Trafalgar Square. Initially operated by East London, upon being re-tendered it passed to First London on 26 July 1999. It ceased on 26 June 2004, when route 25 was converted to 24-hour operation.[7] Route N25 was reintroduced on 1 December 2018 when route 25 ceased to be a 24-hour route with Tower Transit operating it.[59] Upon being re-tendered, it was taken over by Stagecoach London on 23 May 2020.[60]
- Current route
Route N25 operates via these primary locations:[61]
- Ilford
- Little Ilford
- Manor Park
- Woodgrange Park station
- Forest Gate
- Stratford bus station
- Bow Church station
- Bow Road station
- Mile End station
- Stepney Green station
- Whitechapel station
- Aldgate East station
- Aldgate station
- Bank station
- St Paul's station
- City Thameslink station
- Holborn Circus
- Chancery Lane station
- Holborn station
- Tottenham Court Road station
- Oxford Circus station
N26
[edit]Route N26 commenced operation on 18 July 1992 between Walthamstow Central station and Victoria bus station. It was introduced to replace the withdrawn sections of route N6 between Trafalgar Square and Walthamstow. In 1995 it was curtailed from Victoria to Trafalgar Square but extended at the other end to Walthamstow Fulbourne Road. In 2001 it was rerouted from Walthamstow Central to Chingford station, instead of Fulbourne Road, partly replacing route N38.[7]
On 23 November 2022, it was announced that a proposed extension of route N26 to Victoria, in line with a revised (daytime) route 26, would be going ahead following a consultation; it was implemented on 29 April 2023.[37][38]
- Current route
Route N26 operates via these primary locations:[62]
- Chingford station
- Chingford Mount
- Walthamstow bus station
- Leyton Midland Road station
- Hackney Wick
- Hackney Central
- Cambridge Heath station
- Shoreditch High Street
- Liverpool Street station
- Bank station
- Mansion House station
- St Paul's Cathedral
- City Thameslink station
- Trafalgar Square
- Whitehall
- Victoria station
N27
[edit]Route N27 was introduced on 3 February 2001 between Turnham Green and Chalk Farm. It was operated by First London. It ceased on 19 March 2004 when route 27 was converted to 24-hour operation.[7] It resumed on 9 March 2019 when route 27 ceased to be a 24-hour route, this time being operated by London United.[63] On 9 November 2019, it was taken over by Abellio London.[64]
- Current route
Route N27 operates via these primary locations:[65]
- Hammersmith bus station
- Kensington (Olympia) station
- High Street Kensington station
- Notting Hill Gate station
- Paddington station
- Baker Street station
- Regent's Park station
- Great Portland Street
- Mornington Crescent station
- Camden Town station
- Chalk Farm Chalk Farm Road
N28
[edit]Route N28 commenced operating on 29 May 1999 between Camden Town and Southside Wandsworth.[7] On 24 July 2023, the route was diverted via King's Road and Battersea Bridge and terminating at Clapham Junction station from 24 July until 29 July due to Wandsworth Bridge being closed.[66] On 30 July 2023, the route was reinstated to Southside Wandsworth, but diverted via King's Road and Battersea Bridge from 30 July until 2 October, missing stops between New Kings Road and Bridgend Road in both directions due to the closure of Wandsworth Bridge. The route returned to normal running via Wandsworth Bridge when it reopened on 2 October 2023.[67]
- Current route
Route N28 operates via these primary locations:[68]
- Camden Town station
- Mornington Crescent station
- Camden Town station
- Chalk Farm station
- Swiss Cottage station
- South Hampstead station
- Kilburn High Road station
- Kilburn Park station
- Westbourne Park station
- Notting Hill Gate station
- High Street Kensington station
- Kensington (Olympia) station
- West Kensington station
- Fulham Broadway station
- Wandsworth Bridge
- Wandsworth Town station
- Southside Wandsworth
N29
[edit]Route N29 commenced operating on 27 February 1980 between Enfield Town and Trafalgar Square. On 14 January 2006 it was curtailed from Enfield Town to Ponders End with Mercedes-Benz O530G articulated buses introduced. On 26 November 2011 it was converted back to double deck operation.[7]
- Current route
Route N29 operates via these primary locations:[69]
- Enfield Town
- Winchmore Hill
- Palmers Green
- Wood Green station
- Turnpike Lane station
- Harringay Green Lanes station
- Manor House station
- Finsbury Park station
- Camden Road station
- Camden Town station
- Warren Street station
- Tottenham Court Road station
- Trafalgar Square
N31
[edit]Routes N28 and N31 corridor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Route N31
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Route N31 commenced operation on 11 November 1989 between Camden Town and Notting Hill Gate. It initially operated on Friday and Saturday nights only until it became a seven days a week service on 18 July 1992 with the Alexander bodied Mercedes-Benz 811Ds were replaced by Wright Handybus bodied Dennis Darts that in turn were replaced by Marshall Capital bodied Dennis Darts in 1999.[7]
On 29 May 1999, the route was diverted to terminate at Clapham Junction station. It was converted back to double decker operation in June 2004 with Wright Eclipse Gemini bodied Volvo B7TLs.[7] It was included in the June 2013 sale of First London's Westbourne Park to Tower Transit.[70][71] Upon being re-tendered, on 28 April 2018 the route passed to Metroline.[72][73]
- Current route
Route N31 operates via these primary locations:[74]
- Camden Town station
- Chalk Farm station
- Swiss Cottage station
- South Hampstead station
- Kilburn High Road station
- Kilburn Park station
- Westbourne Park station
- Notting Hill Gate station
- High Street Kensington station
- Earl's Court station
- Battersea
- Clapham Junction station
N32
[edit]Route N32 corridor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Route N32
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Route N32 commenced operating on 29 April 2023 between Edgware bus station and Victoria station when route N16 was renumbered to route N32 as part of the Central London bus changes.[37][38]
- Current route
Route N32 operates via these primary locations:[75]
- Edgware bus station
- Burnt Oak
- Colindale
- West Hendon
- Staples Corner
- Cricklewood bus garage
- Kilburn station
- Brondesbury station
- Kilburn High Road station
- Maida Vale station
- Edgware Road station
- Marble Arch station
- Hyde Park Corner station
- Victoria station
N33
[edit]Route N33 commenced operating on 18 May 2019 between Fulwell station and Hammersmith bus station with the curtailment of route 33 due to the closure of Hammersmith Bridge.[76]
- Current route
Route N33 operates via these primary locations:[77]
- Fulwell station
- Teddington
- North Sheen
- Barnes station
- Putney Bridge
- Charing Cross Hospital
- Hammersmith bus station
N35
[edit]Route N35 commenced on 26 April 1997 between Clapham Junction station and Trafalgar Square. In April 2000, the route was withdrawn between Holborn and Trafalgar Square and diverted to Tottenham Court Road station. Having been operated by London Central since its inception, upon being re-tendered in 2009 it was taken over by Travel London.[78] It was included in the May 2009 sale of Travel London to Abellio London.[7][19][20] It ceased on 30 April 2016 when route 35 was converted to 24-hour operation.[79]
- Former route
Route N35 operated via these primary locations:[80]
- Clapham Junction station
- Brixton station
- Loughborough Junction station
- Camberwell
- Elephant & Castle station
- London Bridge station
- Bank station
- Liverpool Street station
- Old Street station
- Clerkenwell
- Tottenham Court Road station
N38
[edit]Route N38 commenced operating on 14 July 1995 as a half hourly service between Trafalgar Square and Chingford Mount with hourly bifurcation to Chingford station and Chingford Hatch, replacing most of Route N96. Initially operated by East London, upon being tendered it passed to Arriva London from 19 April 1997, being diverted to Victoria bus station on the same date. On 28 April 2001, the route was curtailed from Chingford to Walthamstow.[7]
- Current route
Route N38 operates via these primary locations:[81]
- Walthamstow bus station
- Bakers Arms
- Lea Bridge railway station
- Clapton Pond Lea Bridge Roundabout
- Hackney Central station
- Hackney Downs station
- Dalston Junction station
- Essex Road station
- Angel station
- Tottenham Court Road station
- Green Park station
- Hyde Park Corner station
- Victoria bus station
N41
[edit]Route N41 commenced operation on 9 December 2000 between Tottenham Hale bus station and Archway. On 5 February 2005 it extended from Archway to Trafalgar Square. It has always been operated by Arriva London.[7]
- Current route
Route N41 operates via these primary locations:[82]
- Tottenham Hale bus station
- Seven Sisters station
- Turnpike Lane station
- Hornsey station
- Crouch End Broadway
- Hornsey Rise
- Archway station
- Upper Holloway station
- Holloway Road station
- Highbury & Islington station
- Angel station
- Leicester Square station
- Trafalgar Square
N44
[edit]Route N44 commenced operating on 18 August 1995 between Sutton station and Trafalgar Square. On 26 April 1996 it was extended to Aldwych. It has always been operated by London General (now Go-Ahead London).[7]
- Current route
Route N44 operates via these primary locations:[83]
- Sutton station
- Mitcham tram stop
- Tooting station
- Tooting Broadway station
- Earlsfield station
- Wandsworth Town station
- Battersea Park station
- Victoria Coach Station
- Victoria station
- Parliament Square
- Trafalgar Square
- Charing Cross station
- Aldwych
N53
[edit]Route N53 commenced operating on 27 October 1989 between Erith and Victoria bus station. On 28 July 1995 the route was extended at either end to Thamesmead and Oxford Circus. On 8 January 2000 the Thamesmead to Plumstead section was withdrawn. On 28 June 2002, the route was withdrawn between Plumstead and Erith. On 15 February 2003 it was withdrawn between Whitehall and Oxford Circus. It ceased on 20 March 2004 when route 53 was converted to a 24-hour service.[7] It was reinstated on 15 June 2019 when route 53 ceased to be a 24-hour service.[76]
- Current route
Route N53 operates via these primary locations:[84]
- Plumstead station
- Plumstead Common
- Woolwich Arsenal station
- Charlton
- Blackheath
- Deptford Bridge station
- New Cross station
- New Cross Gate station
- Old Kent Road
- Elephant & Castle station
- Lambeth North station
- Westminster station
- Whitehall Horse Guards Parade
N55
[edit]Route N55 commenced operating on 28 April 2001 between Whipps Cross and Oxford Circus station. On 25 June 2004 it was extended from Whipps Cross to Woodford Wells. It has always been operated by Stagecoach London.[7]
- Current route
Route N55 operates via these primary locations:[85]
- Woodford Wells
- South Woodford station
- Snaresbrook
- Wanstead station
- Whipps Cross
- Bakers Arms
- Lea Bridge station
- Clapton station
- Hackney Downs station
- Hackney Central station
- Cambridge Heath station
- Old Street station
- Tottenham Court Road station
- Oxford Circus station
N63
[edit]Route N63 commenced operating on 16 November 2002 between Crystal Palace bus station and King's Cross station. It is operated by Transport UK London Bus.[7]
- Current route
Route N63 operates via these primary locations:[86]
- Crystal Palace bus station
- Honor Oak
- Peckham Rye station
- Peckham
- Old Kent Road
- Bricklayers Arms
- Elephant & Castle station
- Southwark station
- Blackfriars station
- Ludgate Circus
- City Thameslink station
- Farringdon station
- King's Cross station
N65
[edit]Route N65 commenced operating on 31 August 2002 between Kingston upon Thames and Ealing Broadway station. It ceased on 24 January 2004 when route 65 was converted to 24-hour operation.[7] It was reintroduced on 25 October 2018 between Chessington World of Adventures and Ealing Broadway.[87]
- Current route
Route N65 operates via these primary locations:[88]
- Chessington World of Adventures
- Chessington South station
- Chessington North station
- Surbiton station
- Kingston station
- Ham Common
- Richmond station
- Kew Bridge station
- Brentford
- South Ealing station
- Ealing Broadway station
N68
[edit]Route SL6 corridor | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Route N68
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Route N68 commenced operating on 27 March 1999 between Purley Cross and Trafalgar Square. On 28 April 2000, the route was diverted at Aldwych via Kingsway, and High Holborn to Tottenham Court Road station and extended from Purley to Old Coulsdon. Having been operated by Arriva London from its inception, on 31 March 2006 it was taken over by London Central and on 31 March 2018 by Abellio London.[7][89]
- Current route
Route N68 operates via these primary locations:[90]
- Old Coulsdon
- Coulsdon South station
- Coulsdon Town station
- Reedham station
- Purley
- South Croydon
- East Croydon station
- Wellesley Road tram stop
- Thornton Heath High Street
- Selhurst Park
- Upper Norwood
- West Norwood station
- Tulse Hill station
- Herne Hill station
- Denmark Hill
- King's College Hospital
- Camberwell Green
- Elephant & Castle station
- Waterloo station
- Aldwych
- Holborn station
- Tottenham Court Road station
N72
[edit]Route N72 commenced operating on 5 September 1999 between East Acton and Roehampton. It ceased on 24 April 2004 when route 72 was converted to 24-hour operation.[7] With the closure of Hammersmith Bridge, it was reintroduced on 18 May 2019.[76]
- Current route
Route N72 operates via these primary locations:[91]
- East Acton
- East Acton station
- White City station
- Shepherd's Bush station
- Hammersmith bus station
- Charing Cross Hospital
- Putney Bridge
- Barnes station
- Roehampton
N73
[edit]Route N73 commenced operating on 22 September 1989 between Walthamstow Central station and Victoria bus station. On 17 June 2017, it was withdrawn between Victoria and Oxford Circus, being replaced by route 390.[7][92]
- Current route
Route N73 operates via these primary locations:[93]
- Walthamstow bus station
- Blackhorse Road station
- Tottenham Hale station
- Seven Sisters station
- South Tottenham station
- Stamford Hill
- Stoke Newington station
- Essex Road station
- Angel station
- King's Cross station
- St Pancras International station
- Euston bus station
- Euston Square station
- Tottenham Court Road station
- Oxford Circus station
N74
[edit]Route N74 commenced operating on 23 November 2002 between Roehampton and Baker Street station.[7]
- Current route
Route N74 operates via these primary locations:[94]
- Roehampton
- Putney station
- Charing Cross Hospital
- West Brompton station
- South Kensington station
- Knightsbridge station
- Hyde Park Corner station
- Marble Arch station
- Baker Street station
N83
[edit]Route N83 commenced operating on 13 September 2002 between Ealing Hospital and Golders Green station. Operated by First London, it ceased on 16 April 2004 when route 83 became a 24-hour service.[7]
It was reintroduced on 13 September 2016 when route 83 was curtailed to only operate between Alperton and Golders Green stations and route 483 introduced between Ealing Hospital and Harrow bus station.[95][96]
- Current route
Route N83 operates via these primary locations:[97]
- Ealing Hospital
- Ealing Broadway station
- North Ealing station
- Hanger Lane station
- Alperton station
- Wembley Central station
- Wembley Stadium station
- West Hendon
- Hendon station
- Hendon Central station
- Golders Green station
N86
[edit]Route N86 commenced operating on 26 June 2004 between Harold Hill and Stratford bus station replacing the withdrawn section of route N25 between Harold Hill and Ilford.[7]
- Current route
Route N86 operates via these primary locations:[98]
- Harold Hill
- Gallows Corner
- Romford station
- Chadwell Heath
- Seven Kings station
- Ilford
- Manor Park
- Woodgrange Park station
- Forest Gate
- Stratford Broadway
- Stratford bus station
N87
[edit]Route N77 commenced on 18 August 1995 between Tolworth and Trafalgar Square. On 3 June 2006 route N77 was renumbered N87 and curtailed between Tolworth and Fairfield bus station.[7]
- Current route
Route N87 operates via these primary locations:[99]
- Fairfield bus station
- New Malden
- Raynes Park station
- Wimbledon station
- Southfields
- Wandsworth
- Clapham Junction station
- Nine Elms station
- Vauxhall bus station
- Westminster station
- Charing Cross station
- Aldwych
N89
[edit]Route N89 commenced operating on 28 June 2002 between Erith and Trafalgar Square.[7]
- Current route
Route N89 operates via these primary locations:[100]
- Erith
- Slade Green station
- Barnehurst station
- Bexleyheath
- Welling station
- Shooter's Hill
- Blackheath station
- Lewisham
- Deptford Bridge station
- New Cross station
- New Cross Gate station
- Queens Road Peckham station
- Camberwell Green
- Elephant & Castle station
- Southwark station
- Blackfriars station
- Aldwych
- Trafalgar Square
N91
[edit]Route N91 commenced operating on 25 February 1994 between Hornsey Rise and Trafalgar Square. On 23 June 1995, the route was extended from Hornsey Rise to Potters Bar. Having been operated by MTL London since its inception, when re-tendered it passed to Capital Citibus on 31 January 1997. It passed with the Capital Citybus to First London in July 1998. When next tendered, it was awarded to Metroline from 6 February 2009.[7][101]
- Current route
Route N91 operates via these primary locations:[102]
- Cockfosters station
- Oakwood station
- Southgate station
- Arnos Grove station
- New Southgate station
- Bounds Green station
- Wood Green station
- Turnpike Lane station
- Caledonian Road station
- Caledonian Road & Barnsbury station
- King's Cross station
- Euston bus station
- Russell Square station
- Holborn station
- Charing Cross station
- Trafalgar Square
N97
[edit]The route is primarily used as a night replacement for the Piccadilly line between Piccadilly Circus and Hammersmith stations. Passengers can then continue their journey using night routes N91 (to Cockfosters) or N9 (to Heathrow). There is currently no night service for the Uxbridge branch. Operation of the route passed from London United to Tower Transit on 5 March 2016.[103]
- Current route
Route N97 operates via these primary locations:[104]
- Hammersmith bus station
- West Brompton station
- Earl's Court station
- South Kensington station
- Knightsbridge station
- Hyde Park Corner station
- Piccadilly Circus station
- Trafalgar Square
N98
[edit]Route N98 commenced operating on 19 August 1995 between Stanmore station and Trafalgar Square. On 29 April 2000 the route was diverted at Oxford Circus to Red Lion Square. Initially operated by CentreWest, since 3 February 2001 it has been operated by Metroline.[7]
- Current route
Route N98 operates via these primary locations:[105]
- Stanmore station
- Queensbury station
- Kingsbury station
- Neasden
- Willesden bus garage
- Kilburn High Road station
- Maida Vale station
- Edgware Road station
- Marble Arch station
- Oxford Circus station
- Tottenham Court Road station
- Red Lion Square
N109
[edit]Route N109 commenced operating on 11 March 1994 between Coulsdon and Aldwych. It was withdrawn on 17 September 1999, being replaced by route N159. It was reintroduced on 28 August 2010 between Croydon and Oxford Circus station replacing route N159. Initially operated by Arriva London, upon being re-tendered it was taken over by Abellio London on 31 January 2015.[7][106][107]
- Current route
Route N109 operates via these primary locations:[108]
- Croydon Library
- West Croydon bus station
- Norbury station
- Streatham station
- Streatham Hill station
- Brixton station
- Kennington
- Lambeth North station
- Westminster station
- Trafalgar Square
- Piccadilly Circus station
- Оксфордская цирковая станция
N113
[ редактировать ]Маршрут N113 начал работу 30 июня 2012 года между автовокзал Edgware и Trafalgar Square , частично заменив маршрут N13. [ 109 ] [ 110 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N113 работает через эти первичные местоположения: [ 111 ]
- ЭДГВЕРИРОВАННАЯ БЕЗА на автобусную станцию
- Милл Хилл Цирк
- Уотфорд Уэй
- Центральная станция Хендона
- Станция Финчли -роуд и Фрогнал
- Станция Финчли -роуд
- Швейцарская коттеджа
- Деревянная станция Святого Иоанна
- Станция Бейкер -стрит
- Оксфордская цирковая станция
- Станция цирковой станции Пикадилли
- Трафальгарская площадь
N133
[ редактировать ]Маршрут N133 начал операцию 24 января 2003 года между автобусной станцией Tooting и Liverpool Street . 1 сентября 2007 года он был отведен в Стритэме в Митчам . Будучи управляемым лондонским генералом с момента его создания, после того, как он был повторно продемонстрирован, он был захвачен Arriva London 22 января 2010 года. [ 7 ] [ 112 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N133 работает через эти первичные местоположения: [ 113 ]
- Станция Морден
- Митчам трамвайт
- Стритэм общая станция
- Стрэтм Станция
- Стрэм -Хилл Станция
- Станция Брикстона
- Станция Кеннингтон
- Станция слона и замка
- Райственная станция
- Лондонский мостовой станция
- Станция памятника
- Банковская станция
- Мургейт Станция
- Автовокзал Ливерпуль -стрит
N136
[ редактировать ]Маршрут N136 начал работать 9 февраля 2008 года между Числехерст и Оксфордской цирковой станцией, заменяющей маршрут N36 между Grove Park и Oxford Circus. Будучи управляемым компанией Lessecoach London с момента его создания, после того, как он был повторно продемонстрирован, он был захвачен гонщиком Лондоном 27 мая 2017 года. [ 7 ] [ 114 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N136 работает через эти первичные местоположения: [ 115 ]
- Числхерст
- Станция Grove Park
- Кэтфордский автобус гараж
- Станция Льюишам
- Новая станция Cross Gate
- Queens Road Peckham Station
- Camberwell Green
- Овальная станция
- Автовокзал Vauxhall
- Станция Виктории
- Вестминстерская станция
- Станция цирковой станции Пикадилли
- Оксфордская цирковая станция
N137
[ редактировать ]Маршрут N137 начал работать 16 марта 2001 года между автобусной станцией Crystal Palace и Оксфордской цирковой станцией . Будучи управлением Лондонским Центральным с момента его создания, после того, как он был повторно продемонстрирован, он был захвачен Arriva London 9 июля 2004 года. [ 7 ] [ 116 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N137 работает через эти первичные местоположения: [ 117 ]
- Автобусная станция Crystal Palace
- Стрэм -Хилл Станция
- Clapham Common Station
- Квинстаун Роуд Станция
- Станция Парк Баттерси
- Слоун -сквер Станция
- Найтсбридж Станция
- Угловая станция Hyde Park
- Мраморная арка станция
- Станция Бонд -стрит
- Оксфордская цирковая станция
N140
[ редактировать ]Маршрут N140 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Маршрут N140
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Маршрут N140 начал работать 31 марта 2000 года между автобусным гаражом Harrow Weald и центральной автобусной станцией Хитроу . Он прекратился 16 апреля 2004 года, когда маршрут 140 был преобразован в 24-часовую службу. [ 7 ] Он был восстановлен 7 декабря 2019 года, когда маршрут 140 был снят между центральной автобусной станцией Хитроу и станцией Hayes & Harlington , а также, когда маршрут 140 прекратил 24-часовую службу. [ 76 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N140 работает через эти первичные местоположения: [ 118 ]
- Harrow Weald Bus Garage
- Уилдстоун
- Станция Harrow & Wealdstone
- Автобусная станция Харроу
Для станции Harrow-on the-Hill
- Станция Южной Харроу
- Станция Нортолт Парк
- Станция НОВОЛТ
- Йидинг
- Хейс и Харлингтон Станция
- Харлингтон
- Центральная автобусная станция Хитроу
N155
[ редактировать ]Маршрут N155 начал работать 18 августа 1995 года между станцией Саттон и Трафальгарской площадью . 28 мая 1999 года маршрут был продлен от Трафальгарской площади до Алдвиха . 12 декабря 2003 года он был снят между Саттоном и Морденом, заменяемый на трассе N44. Он управлялся лондонским генералом (ныне изким Лондоном) с момента его создания. [ 7 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N155 работает через эти первичные местоположения: [ 119 ]
- Станция Морден
- Морден -роуд -трамвайная остановка
- Станция Южного Уимблдона
- Коллиерс деревянная станция
- Станция Бродвея Тут
- Станция Tooting BEC
- Станция Балхэма
- Клэпхэм Южный Станция
- Clapham Common Station
- Станция Клэпхэма Хай -стрит
- Клэпхэм Норт Станция
- Стоквелл Станция
- Овальная станция
- Станция Кеннингтон
- Станция слона и замка
- Станция Ламбет Север
- Вестминстерская станция
- Трафальгарская площадь
- Чаринг Кросс Станция
- Авайн
N171
[ редактировать ]Маршрут N171 начал работать 27 апреля 1996 года между станцией Green Green и Trafalgar Square . была перемещена маршрут В 2000 году на станции Aldwych на станцию Court Road в Тоттенхэме , а не на площади Трафальгар. В 2006 году маршрут был изменен на прекращение в гараже Catford Bus, а не на зеленом, и так отражает маршрут дня 171 . [ 7 ]
30 апреля 2011 года он был перенаправлен обратно на станцию Gither Green . [ 120 ] Он управляется Go-Head London .
- Текущий маршрут
Маршрут N171 работает через эти первичные местоположения: [ 121 ]
- Зеленая станция
- Станция Кэтфорд Бридж
- Кэтфордская станция
- КРОФТОН ПАРК СТАНЦИЯ
- Новая поперечная станция
- Новая станция Cross Gate
- Queens Road Peckham Station
- Станция слона и замка
- Станция Ватерлоо
- Авайн
- Станция Холборна
- Tottenham Court Road Station
N199
[ редактировать ]Маршрут N199 начал работать 12 сентября 2015 года между станцией Сент -Мэри Крэй и Трафальгарской площадью , чтобы заменить прекращенный ночной автобус N47. [ 122 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N199 работает через эти первичные местоположения: [ 123 ]
- Станция Святой Марии Крэй
- Станция Орпингтон
- Петтс деревянная станция
- Бромли общий
- Станция Бромли Саут
- Даунхем
- Кэтфорд
- Ladywell
- Станция Льюишам
- Гринвичская станция
- Дептфорд
- Суррейская станция
- Канадская водная станция
- Станция Бермондси
- Лондонский мостовой станция
- Станция памятника
- Станция Кэннон -стрит
- Особняк дома
- Станция Thameslink City
- Авайн
- Чаринг Кросс Станция
- Трафальгарская площадь
N205
[ редактировать ]Маршрут N205 был введен 31 августа 2013 года, когда маршрут 205 прекратил 24-часовой маршрут. Он управлял Восточным Лондоном с момента его создания. [ 124 ] [ 125 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N205 работает через эти первичные места: [ 126 ]
- Лейтон Даунселл -роуд
- Автобусная станция Стратфорд -Сити
- Конечная станция мили
- Aldgate East Station
- Станция Ливерпуль -стрит
- Старая уличная станция
- Крестная станция короля
- Автовокзал Юстона
- Станция Паддингтон
- Паддингтон
N207
[ редактировать ]Маршрут SL8 коридор | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Маршрут N207
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Маршрут N207 начал операцию 11 октября 1996 года между станцией Uxbridge и автобусной станцией Victoria . 12 ноября 1999 года он был перемещен в Оксфордском цирке в Алдвих . 28 апреля 2000 года он снова был перенаправлен на площадь Блумсбери . [ 7 ] Будучи эксплуатируемым первым Лондоном момента приватизации, он был включен в продажу Hayes Garage Metroline с в июне 2013 года. [ 47 ] [ 48 ] После повторного проведения, он перешел в Абеллио Лондон 6 апреля 2019 года. [ 127 ] [ 128 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N207 работает через эти первичные местоположения: [ 129 ]
- Станция Uxbridge
- Хиллингдон
- Хейс заканчивается
- Саутхолль
- Илинг больница
- Ханвелл
- Западный Илинг
- Элинг Бродвей Станция
- Общая станция Илинга
- Актон
- Рыночная станция Шепарда
- Станция Буша Шепарда
- Голланд Парк Станция
- Станция Notting Hill Gate
- Мраморная арка станция
- Tottenham Court Road Station
- Bloomsbury Square
N242
[ редактировать ]Маршрут N242 начал работать 31 января 2003 года между Университетской больницей Хомертона и станцией Court Road Тоттенхэма . Он прекратился 23 апреля 2004 года, когда маршрут 242 был преобразован в 24-часовую службу. [ 7 ] Он был восстановлен 15 июня 2019 года, когда маршрут 242 прекратил 24-часовую службу. [ 76 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N242 работает через эти первичные местоположения: [ 130 ]
- Университетская больница Хомертона
- Хакни центральная станция
- Шордич
- Станция Ливерпуль -стрит
- Банковская станция
- Станция Святого Павла
- Станция Thameslink City
- Tottenham Court Road Station
N250
[ редактировать ]Маршрут N250 начал работать 29 августа 2003 года между Brixton и Fairfield Halls . Он прекратился 20 марта 2004 года, когда маршрут 250 был преобразован в 24-часовую службу. [ 7 ] Он был восстановлен 2 ноября 2019 года, когда маршрут 250 был снят между Fairfield Halls и автобусной станцией West Croydon , а также когда маршрут 250 прекратил 24-часовую службу. [ 76 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N250 работает через эти первичные местоположения: [ 131 ]
- Брикстон Стоквелл Парк Прогулка
- Станция Брикстона
- Стрэм -Хилл Станция
- Стрэтм Станция
- Норбери
- Станция Торнтон -Хит
- Кройдонская университетская больница
- Автовокзал Западного Кройдона
- Уэллсли -роуд -трамвайная остановка
- Кройдон Фэрфилд Холлс
N253
[ редактировать ]Маршрут N253 начал работать 3 сентября 1993 года, работающего между автовокзал Aldgate и автобусной станцией Euston . 25 ноября 1994 года он был продлен до Трафальгарской площади . 29 мая 1998 года маршрут был отозван между Трафальгарской площадью и станцией Тоттенхэма Корт -роуд . [ 7 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N253 работает через эти первичные местоположения: [ 132 ]
- Автовокзал Aldgate
- Aldgate East Station
- Станция Whitechapel
- Бетнальская зеленая станция
- Кембридж -Хит Станция
- Хакни центральная станция
- Станция Хакни Даунс
- Станция Клэптон
- Стэмфорд Хилл Станция
- Усадьба
- Финсбери Парк Станция
- Холлоуэй
- Камден -роуд Станция
- Станция Камден Таун
- Автовокзал Юстона
- Tottenham Court Road Station
N271
[ редактировать ]Маршрут N271 начал работать 4 февраля 2023 года между площадью Финсбери и Корнатом Tally Ho после выхода дневного маршрута 271 . [ 133 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N271 работает через эти первичные местоположения: [ 134 ]
- Мургейт Финсбери -сквер
- Старая уличная станция
- Эссекс Роуд Станция
- Станция Highbury & Islington
- Holloway Road Station
- Верхний Холлоуэй Станция
- Архэй Станция
- Highgate Village
- Восточная станция Финчли
- Tally Ho Corner
N277
[ редактировать ]Маршрут N277 начал работать 30 июня 2018 года между Кубиттом Тауном и Ислингтоном . [ 135 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N277 работает через эти первичные местоположения: [ 136 ]
- Кубитт город Асда
- Грязная станция
- Канарская станция Уорф
- Конечная станция мили
- Дальстонская Junction Station
- Станция ангела
- Ислингтон Уайт -Льон -стрит
N279
[ редактировать ]Маршрут N279 начал работать 26 апреля 1996 года между Upshire и автобусной станцией Victoria . 15 октября 1999 года он был снят между Upshire и Waltham Cross . 15 октября 2004 года он был вырублен из Виктории до Трафальгарской площади . [ 7 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N279 работает через эти первичные местоположения: [ 137 ]
- Уолтем -Кросс Станция
- Эдмонтон Грин Станция
- Станция Брюса Гроув
- Станция Семь сестер
- Финсбери Парк Станция
- Камден -роуд Станция
- Станция Камден Таун
- Tottenham Court Road Station
- Трафальгарская площадь
N343
[ редактировать ]Маршрут N343 начал работать 2 февраля 2001 года между New Cross Garage и автобусной станцией Victoria . Будучи управляемым Лондонским Центральным с момента его создания, о том, чтобы быть повторно продемонстрированным, это было захвачено Travel London в 2006 году. [ 138 ] Он был включен в продажу Travel London в Abellio London в мае 2009 года. [ 19 ] [ 20 ] После повторного проведения его вернулось в Лондон, 13 февраля 2018 года. [ 139 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N343 работает через эти первичные местоположения: [ 140 ]
- Новые кросс -ворота
- Брокли
- Станция Пекхэм Ржи
- Станция слона и замка
- Райственная станция
- Лондонский мостовой станция
- Авайн
- Чаринг Кросс Станция
- Трафальгарская площадь
N381
[ редактировать ]Маршрут N381 начал работать 9 октября 1999 года между Пекхэмом и Уайтхоллом . Первоначально управляемый Лондон Централ , после того, как он был повторно продемонстрирован, он был захвачен Коннексом 9 октября 2004 года. [ 141 ] Он был включен в продажу Connex в Travel London в феврале 2004 года [ 18 ] который, в свою очередь, был продан Abellio London в мае 2009 года. [ 19 ] [ 20 ]
- Текущий маршрут
Маршрут N381 работает через эти первичные местоположения: [ 142 ]
- Пекхэм
- Суррейская станция
- Канадская водная станция
- Станция Rotherhite
- Станция Бермондси
- Лондонский мостовой станция
- Саутуорк
- Станция Ватерлоо
- Вестминстерская станция
- Уайтхолл лошадь парад
N550
[ редактировать ]Маршрут N550 начался 30 октября 2008 года между автобусной станцией Canning Town и Trafalgar Square, заменив маршрут N50 между Каннинг -Таун и Восточным Бектоном . Первоначально управляемый Восточным Лондоном , после того, как он был повторно продемонстрирован, он был захвачен Tower Transit 31 августа 2013 года. [ 7 ] [ 143 ] Когда в следующий раз это было передано в CT Plus 1 августа 2018 года. [ 144 ] Сейчас он управляется Stagecoach London .
- Текущий маршрут
Маршрут N550 работает через эти первичные местоположения: [ 145 ]
- Автобусная станция консервирования
- Лимот
- Восточная Индия Станция
- Блэкволл
- Кубитт город
- Островная садовая станция
- Миллуолл
- Канарская станция Уорф
- Вестферри
- Станция Limehouse
- Aldgate East Station
- Станция Aldgate
- Банковская станция
- Особняк дома
- Станция Blackfriars
- Станция набережной
- Трафальгарская площадь
N551
[ редактировать ]Маршрут N551 начался 30 октября 2008 года между торговым парком Gallions и Trafalgar Square . Первоначально управляемый Go-Head London он был захвачен Tower Transit . , после того, как 31 августа 2013 года [ 7 ] [ 143 ] Когда в следующий раз это было передано в CT Plus 1 августа 2018 года. [ 144 ] Сейчас он управляется Stagecoach London .
- Текущий маршрут
Маршрут N551 работает через эти первичные местоположения: [ 146 ]
- Gallions добраться до торгового парка
- Gallions достичь станции
- Бектонская автобусная станция
- Станция принца Регента
- Пользовательская домашняя станция
- Автобусная станция консервирования
- Станция Limehouse
- Станция Aldgate
- Банковская станция
- Особняк дома
- Станция Thameslink City
- Трафальгарская площадь
Смотрите также
[ редактировать ]Ссылки
[ редактировать ]- ^ Маршрут N73 Транспорт для Лондона
- ^ Маршрут 73 Транспорт для Лондона
- ^ «Центральный лондонский ночной автобус» (PDF) . Транспорт для Лондона . Архивировано из оригинала (PDF) 28 августа 2017 года . Получено 14 апреля 2024 года .
- ^ 94 за пределами станции подземного цирка Пикадилли. «Первая ночная автобусная служба, B-тип (B185) на маршруте Лондонский транспортный музей . Получено 25 мая 2022 года .
- ^ «B/W Print of Poster, All Night Bus Services 94 и 94A, неизвестно, 1920» . Лондонский транспортный музей . Получено 25 мая 2022 года .
- ^ Мельбин, Мюррей (февраль 1978 г.). «Ночь как граница» . Американский социологический обзор . 43 (1). Бостон: Американская социологическая ассоциация: 3–22. doi : 10.2307/2094758 . JSTOR 2094758 . S2CID 147703422 .
- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый и фон глин час я Дж k л м не а п Q. ведущий с Т в v В х и С аа Аб и объявление Но из в нравиться это к и ал являюсь анонца в доступа вод с как в В из W. топор Ай а нет б.Б. до н.э. бд быть бр Уоллис, Филипп (2013). Лондонские ночные автобусы 1984-2013 (2 изд.). Лондон: Capital Transport Publishing. ISBN 978-1854143723 .
- ^ Тендерные результаты Расточны Лондон 16 июля 2014 г.
- ^ «Лондонский автобусный процесс и тендерный процесс» (PDF) . Транспорт для Лондона .
- ^ TFL представляет новые услуги в пятницу и субботу .
- ^ Сообщество "Ночной автобус" на Arriva London Buses Arriva London 11 мая 2015 г.
- ^ Ночной автобус; ночная суть на N29 The Guardian 11 мая 2015 г.
- ^ Go-aead приобретает автобусы East Thames Archived 22 июля 2014 года в The Wayback Machine Go-Head Group 30 июля 2009 г.
- ^ Go-Head Buys East Thames Buses Archived 24 мая 2014 года на автобусе Wayback Machine и Coach Professional 3 августа 2009 г.
- ^ Восточная Темза Автобусы заархивировано 24 мая 2014 года в The Wayback Machine Go-Head London
- ^ Маршрут N1 Карта Транспорт для Лондона
- ^ Маршрут N2 Карта транспорт для Лондона
- ^ Jump up to: а беременный National Express покупает 200 лондонских автобусов The Daily Telegraph 27 февраля 2004 г.
- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый National Express Group PLC Соглашение о продаже Travel London National Express Group 21 мая 2009 г.
- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый Приобретение Nedrailways укрепляет долгосрочную приверженность британскому транспортному рынку Nedrailways 9 июня 2009 г.
- ^ Маршрут N3 Карта Транспорт для Лондона
- ^ Лондонские автобусные контрактные изменения объявлены выпуск Coach & Bus Week 1420 19 ноября 2019 г. Стр. 10
- ^ Маршрут N5 Карта транспорт для Лондона
- ^ Результаты тендера автобуса - маршрут 7/N7 Транспорт для Лондона 2 ноября 2016 г.
- ^ «Изменение маршрута 7 раскрывает повышенную конкуренцию по тендеру». Выпуск автобусов 625 апрель 2007 г. Стр. 20
- ^ Tender News Bus Talk Выпуск 25 декабря 2013 г.
- ^ Маршрут N7 Карта транспорта для Лондона
- ^ Лондонские автобусы объявляют об изменениях в автобусных маршрутах 8, N8 и C2 Transport для Лондона 23 июня 2009 г.
- ^ Основные маршруты сохраняются и первый новый автобус для лондонского элижанса 1 февраля 2014 г.
- ^ Tender News Bus Talk Выпуск 26 февраля 2014 г.
- ^ Изменения в обслуживании 24 мая по 5 июля 2014 г. Инклюзивный транспорт для Лондона 5 июня 2014 г.
- ^ Маршрут N8 Карта транспорт для Лондона
- ^ Пять автобусных маршрутов до нового транспорта Терминала 5 для Лондона 18 марта 2008 г.
- ^ Маршрут N9 Карта транспорт для Лондона
- ^ Новые ночные автобусные услуги в западном лондонском транспорте для Лондона 22 января 2010 г.
- ^ Маршрут 297, чтобы стать 24-часовым транспортом в Лондоне 3 июня 2008 г.
- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый «Центральный лондонский обзор автобусов 2022 года: Резюме решения и следующие шаги» (PDF) . TFL 23 ноября 2022 года . Получено 23 ноября 2022 года .
- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый «Центральный лондонский автобус меняется» . Tfl . Получено 3 апреля 2023 года .
- ^ Маршрут N11 Карта транспорта для Лондона
- ^ Автобусная служба изменений с 11 марта до 16 апреля 2017 г. Транспорт для Лондона 24 марта 2017 г.
- ^ Маршрут N13 Карта транспорта для Лондона
- ^ Основные изменения в маршрутах 15, N15, 159 и N159 для Лондона 24 августа 2010 г.
- ^ Автобусные маршруты 6, 15 и N15 Транспорт для Лондона 13 августа 2018 г.
- ^ Tender News Go-Head London 28 марта 2017 г.
- ^ Маршрут N15 Карта Транспорт для Лондона
- ^ Маршрут N16 Карта транспорта для Лондона
- ^ Jump up to: а беременный Фирма Aberdeen FirstGroup продает склады за 80 миллионов фунтов стерлингов BBC News 9 апреля 2013 г.
- ^ Jump up to: а беременный Впервые бросил лондонский автобусный автобус и тренер Professional 9 апреля 2013 г.
- ^ Стижанс проиграет в автобусных тренерах и неделе автобуса, выпуск 1285 5 апреля 2017 г.
- ^ Маршрут N18 Карта транспорта для Лондона
- ^ Результаты тендера автобуса - Маршрут 19/N19 Транспорт для Лондона 27 июня 2011 г.
- ^ Результаты тендера автобуса - маршрут 19/N19 Транспорт для Лондона 25 августа 2016 г.
- ^ Tender News Bus Talk Выпуск 42 октября 2016 г. Стр. 12
- ^ Маршрут N19 Карта Транспорт для Лондона
- ^ Маршрут N20 Карта транспорт для Лондона
- ^ Маршрут N21 Карта Транспорт для Лондона
- ^ Изменения в автобусе с 16 июня на 28 июля 2017 г. Транспорт для Лондона 30 июня 2017 г.
- ^ Маршрут N22 Карта Транспорт для Лондона
- ^ Постоянные изменения автобуса с 2 ноября на 14 декабря 2018 года Транспорт для Лондона 26 ноября 2018 г.
- ^ Успех дилижанга в лондонской неделе тренера и автобуса 1404 30 июля 2019 г. Стр. 7
- ^ Маршрут N25 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N26 Карта транспорта для Лондона
- ^ Постоянные смены автобуса с 8 марта до 19 апреля 2019 г. Транспорт для Лондона 22 марта 2019 г.
- ^ Абеллио, Прибыль на дистанциях в TFL Тендерные результаты тренер и неделя автобуса 1387 2 апреля 2019 г.
- ^ Маршрут N27 Карта транспорта для Лондона
- ^ «Следующий этап программы ремонта моста Wandsworth в начале» . Вандсворт Совет . 23 августа 2023 года.
- ^ «Следующий этап программы ремонта моста Wandsworth в начале» . Вандсворт Совет . 23 августа 2023 года.
- ^ Маршрут N28 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N29 Карта Транспорт для Лондона
- ^ Tower Transit объявляет о первой группе частичного приобретения Transit 9 апреля 2013 г.
- ^ Первое подтверждает лондонский тренер и неделя автобусов 16 апреля 2013 г.
- ^ Результаты тендера автобуса - Маршрут 31/N31 Транспорт для Лондона 24 августа 2017 г.
- ^ Последние награды за обслуживание автобусов выпуск 751 октябрь 2017 г. Стр. 21
- ^ Маршрут N31 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N32 Карта транспорта для Лондона
- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый и фон Постоянные автобусные изменения с 12 апреля 2019 года на 30 июня 2019 г. Транспорт для Лондона 7 июня 2019 г.
- ^ Маршрут N33 Карта транспорта для Лондона
- ^ Результаты тендера автобуса - Маршрут 35/N35 Транспорт для Лондона 15 сентября 2008 г.
- ^ Предложение автобуса: 35 и N35 Транспорт для Лондона 18 марта 2016 г.
- ^ Маршрут N35 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N38 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N41 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N44 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N53 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N55 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N63 Карта транспорта для Лондона
- ^ Постоянные смены автобуса с 5 октября на 16 ноября 2018 года Транспорт для Лондона 23 октября 2018 г.
- ^ Маршрут N65 Карта транспорта для Лондона
- ^ Лондон Центральный проигрывает в тендере -раунде Тренер и Автобус Неделя 1303 8 августа 2017 г. Стр. 7
- ^ Маршрут N68 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N72 Карта транспорта для Лондона
- ^ Автобусные переводы с 19 мая по 30 июня 2017 г. Транспорт для Лондона 2 июня 2017 г.
- ^ Маршрут N73 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N74 Карта транспорта для Лондона
- ^ Изменения в маршруте 83 и внедрение нового маршрута 483 Архивировано 8 октября 2016 года на машинном транспорте Wayback для Лондона 7 июня 2016 г.
- ^ Автобусные переводы с 5 августа на 24 сентября включающий транспорт для Лондона 27 августа 2016 г.
- ^ Маршрут N83 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N86 MAP Transport для Лондона
- ^ Маршрут N87 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N89 Карта транспорта для Лондона
- ^ Результаты тендера автобуса - Маршрут 91/N91 Транспорт для Лондона 19 июня 2008 г.
- ^ Маршрут N91 Карта транспорта для Лондона
- ^ Более 50 новых электрических автобусов на пути к лондонскому тренеру и неделе автобуса 1198 21 июля 2015 г. Стр. 6
- ^ Маршрут N97 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N98 Карта транспорта для Лондона
- ^ Результаты тендера автобуса - Маршрут 109/N109 Транспорт для Лондона 17 апреля 2014 г.
- ^ Abellio продолжает свои победные автобусы выпуск 711 июня 2014 г. Стр. 19
- ^ Маршрут N109 Карта транспорта для Лондона
- ^ Предложение на автобусе: New Night Bus Route N113 и изменения на транспорт N13 для Лондона 1 июня 2012 г.
- ^ Новый ночной автобус N113 Links Mill Hill, Watford Way и Hendon Way с центральным лондонским транспортом для Лондона 26 июня 2012 г.
- ^ Маршрут N113 Карта Транспорт для Лондона
- ^ Результаты тендера автобуса - Маршрут 133/N133 Транспорт для Лондона 14 сентября 2009 г.
- ^ Маршрут N133 Карта транспорта для Лондона
- ^ Sullivan Buses и London Central Gain The London Bus Teach Coach & Bus Week Выпуск 1266 15 ноября 2016 г. Стр. 9
- ^ Маршрут N136 Карта транспорта для Лондона
- ^ Результаты тендера автобуса - Маршрут 137/N137 Транспорт для Лондона 2 февраля 2004 г.
- ^ Маршрут N137 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N140 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N155 Карта транспорт для Лондона
- ^ Предложение автобусного обслуживания: маршрут N171 Транспорт для Лондона
- ^ Маршрут N171 Карта транспорта для Лондона
- ^ «Скажите свой транспорт для Лондона» (PDF) . Архивировал (PDF) из оригинала 4 марта 2016 года . Получено 16 августа 2016 года .
- ^ Маршрут N199 Карта транспорта для Лондона
- ^ Выскажите свое мнение о предложениях на автобусные службы, чтобы обслуживать транспорт Олимпийского парка королевы Елизаветы для Лондона в августе 2013 г.
- ^ Шесть маршрутов перевод в последних тендерах TFL Coach & Bus Week Выпуск 1375 8 января 2019 г. Стр. 7
- ^ Маршрут N205 Карта транспорта для Лондона
- ^ Результаты тендера автобуса - Маршрут 207/N207 Транспорт для Лондона 11 июля 2018 г.
- ^ Metrobus и Abellio Gain Contracts Coacts Coach & Bus Week Выпуск 1351 17 июля 2018 г. Стр. 7
- ^ Маршрут N207 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N242 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N250 Карта транспорт для Лондона
- ^ Маршрут N253 Карта транспорта для Лондона
- ^ [1] Транспорт на автобусе для Лондона 1 февраля 2023 г.
- ^ Маршрут N271 карта транспорт для Лондона
- ^ Постоянные смены автобуса с 1 июня на 13 июля 2018 года Транспорт для Лондона 15 июня 2018 г.
- ^ Маршрут N277 Карта транспорта для Лондона
- ^ Маршрут N279 Карта транспорта для Лондона
- ^ Результаты тендера автобуса - Маршрут 343/N343 Транспорт для Лондона 9 марта 2005 г.
- ^ Успешный нежный раунд TFL для Лондона Central - Toach & Bus Week Выпуск 1299 11 июля 2017 г. Стр. 7
- ^ Маршрут N343 Карта транспорта для Лондона
- ^ Результаты тендера автобуса - Маршрут 381/N381 Транспорт для Лондона 15 марта 2004 г.
- ^ Маршрут N381 карта транспорт для Лондона
- ^ Jump up to: а беременный Награды контрактов показывают энтузиазм в ночных рабочих автобусах декабрь 2012 г. Стр. 18
- ^ Jump up to: а беременный HCT выигрывает три нового лондонских автобусных маршрутов HCT Group 13 декабря 2017 г.
- ^ Маршрут N550 Карта транспорт для Лондона
- ^ Маршрут N551 Карта транспорта для Лондона
- Автобусные маршруты в Лондоне
- Списки автобусных маршрутов в Великобритании
- Ночное автобусное обслуживание
- Транспорт в лондонском городе
- Транспорт в городе Вестминстер
- Транспорт в лондонском районе Баркинг и Дагенхэм
- Транспорт в лондонском районе Барнет
- Транспорт в лондонском районе Бексли
- Транспорт в лондонском районе Брент
- Транспорт в лондонском районе Бромли
- Транспорт в лондонском районе Камден
- Транспорт в лондонском районе Кройдон
- Транспорт в лондонском районе Илинга
- Транспорт в лондонском районе Энфилд
- Транспорт в лондонском районе Хакни
- Транспорт в лондонском районе Хаммерсмит и Фулхэм
- Транспорт в лондонском районе Харинги
- Транспорт в лондонском районе Харроу
- Транспорт в лондонском районе Хаверинг
- Транспорт в лондонском районе Хиллингдон
- Транспорт в лондонском районе Хаунслоу
- Транспорт в лондонском районе Ламбет
- Транспорт в лондонском районе Льюишам
- Транспорт в лондонском районе Мертон
- Транспорт в лондонском районе Ньюхэм
- Транспорт в лондонском районе Редбридж
- Транспорт в лондонском районе Ричмонд на Темзе
- Транспорт в лондонском районе Саутуорк
- Транспорт в лондонском районе Саттон
- Транспорт в лондонском районе Тауэр Гамлеттс
- Транспорт в Лондонском районе Уолтем Форест
- Транспорт в лондонском районе Вандсворт
- Транспорт в королевском районе Гринвич
- Транспорт в Королевском районе Кенсингтон и Челси
- Транспорт в Королевском районе Кингстон на Темзе