База ВВС
База ВВС | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Альбукерке , Нью -Мексико в Соединенных Штатах Америки | |||||||||||
![]() Здания в Kirtland AFB, включая управления воздушным движением башню | |||||||||||
![]() | |||||||||||
Coordinates | 35°02′25″N 106°36′33″W / 35.04028°N 106.60917°W | ||||||||||
Type | US Air Force base | ||||||||||
Site information | |||||||||||
Owner | Department of Defense | ||||||||||
Operator | US Air Force | ||||||||||
Controlled by | Air Force Global Strike Command (AFGSC) | ||||||||||
Condition | Operational | ||||||||||
Website | www.kirtland.af.mil | ||||||||||
Site history | |||||||||||
Built | 1941 | ||||||||||
In use | 1942 – present | ||||||||||
Garrison information | |||||||||||
Garrison | 377th Air Base Wing (Host) | ||||||||||
Airfield information | |||||||||||
Identifiers | IATA: ABQ, ICAO: KABQ, FAA LID: ABQ, WMO: 723649 | ||||||||||
Elevation | 1,632.2 metres (5,355 ft) AMSL | ||||||||||
| |||||||||||
Airfield shared with Albuquerque International Sunport Source: Federal Aviation Administration[1] |
База ВВС Kirtland ( IATA : ABQ , ICAO : KABQ ) - база ВВС США . Он расположен в юго -восточном квадранте Альбукерке, Нью -Мексико , городской район, рядом с международным Санпортом Альбукерке . База была названа в честь раннего армейского авиатора полковника Роя К. Киртленда . [ 2 ] Военные и международный аэропорт имеют одни и те же взлетно-посадочные полосы, что делает ABQ совместным гражданским аэропортом.
Kirtland AFB является крупнейшей установкой в глобальном командовании ВВС и шестой по величине в ВВС США. В базе занимают 51 558 акров и работают более 23 000 человек, в том числе более 4200 действующих военнослужащих и 1000 охраны, плюс 3200 сотрудников резерва, занятых неполный рабочий день. [ 3 ] В 2000 году экономическое влияние Kirtland AFB на город Альбукерке составила более 2,7 миллиардов долларов.
Kirtland является домом Центра ( NWC ядерного оружия ). Обязанности NWC включают приобретение, модернизацию и поддержание программ ядерных систем как для Министерства обороны , так и для Министерства энергетики . NWC состоит из двух крыльев - 377 -й крыло воздушного основания и 498 -го крыла ядерных систем - в течение десяти групп и семи эскадронов.
Kirtland is home to the 58th Special Operations Wing (58 SOW), an Air Education and Training Command (AETC) unit that provides formal aircraft type/model/series training. The 58 SOW operates the HC-130J, MC-130J, UH-1N Huey, HH-60G Pave Hawk and CV-22 Osprey aircraft. Headquarters, Air Force Operational Test and Evaluation Center is also located at Kirtland AFB. Additionally the 150th Special Operations Wing of the New Mexico Air National Guard, an Air Combat Command (ACC)-gained unit, is also garrisoned at Kirtland.[4]
History
[edit]
Kirtland Air Force Base was named for Colonel Roy C. Kirtland (1874–1941) in February 1942. Colonel Kirtland learned to fly in 1911 in one of the first Wright airplanes at Dayton, Ohio. During World War I, he organized and commanded a regiment of mechanics and served as an inspector of aviation facilities. Recalled from retirement in 1941 at age 65, he was oldest military pilot in the Air Corps. Colonel Kirtland died of a heart attack on 2 May 1941 at Moffett Field, California.
Kirtland Air Force Base has dramatically changed since its establishment as a U.S. Army airfield in 1941. It has evolved from a hastily constructed training and testing facility necessitated by World War II, to a significant USAF center for R&D. What began as a 2,000-acre air base has grown into a 51,800-plus-acre facility.
Origins
[edit]Kirtland Air Force Base's beginnings stem from three private airfields of 1928 to 1939 and are similar to that of other installations choosing to adapt existing runways and hangars for military use.[5][6]
In 1928, two Santa Fe Railroad employees working with the town of Albuquerque, graded two runways on East Mesa with one approximately 5,300 feet long and the other just under 4,000 feet. Albuquerque Airport was wholly a private venture, irrespective of the town's involvement. Immediately following construction of the airport, other individuals and promoters became interested in Albuquerque as a crossroads location for southwestern air traffic. James G. Oxnard, a New York entrepreneur, bought Franklin's interest in Albuquerque Airport, expanding the facility toward the end of 1928.[6]
The airfield soon drew business from private flyers, as well as Transcontinental Air Transport (TAT) and Western Air Express (WAE), commercial airlines that set up operations at the new airport. The city's viability as a crossroad of air traffic in the Southwest was confirmed by this early success. As the 1920s closed, the two airlines initiated competitive passenger, mail, and cargo service between the Midwest and California; which positioned Albuquerque as an important transcontinental airfield.[5]
WAE soon moved to the West Mesa Airport and was joined by TAT as the two airlines merged to become Trans World Airlines (TWA). This new facility, also private, became known as Albuquerque Airport, and the first, which was renamed Oxnard Field, also continued to service general aviation needs. In the mid-1930s, Mayor Tingley, other city officials, and TWA management began to conceive of a municipal airport, the next necessary step in confirming Albuquerque's status as a "Crossroads of the Southwest." With the help of President Roosevelt's Works Progress Administration (WPA) funds, construction on a new airport was begun four miles west of Oxnard Field and completed in 1939, on the cusp of World War II.[6]
In January 1939, Major General Henry "Hap" Arnold, who became chief of the U.S. Army Air Corps (AAC), proposed to Congress that money be spent on a strong air defense. It soon became a national priority to secure airfields and bombing and gunnery ranges. An effort was also being made in cooperation with the WPA and Civil Aeronautics Authority to build up civilian airports of value to national defense efforts (Tagg 1998). Albuquerque city leaders began to examine the possibility of an air base locating on the mesa, and through extensive negotiations with the AAC, succeeded in their efforts when the Army established an air base on the East Mesa in 1939.[5]
World War II
[edit]


As of late 1939, Army and Navy pilots began using Oxnard Field for refueling and maintenance for a variety of military flights. Later that same year, the Army Air Corps leased 2,000 acres neighboring Albuquerque Airport, four miles west of Oxnard Field. The Army eventually condemned the Oxnard Field property for military use, with subsequent transfer to the federal government.[6]
Construction of Albuquerque Army Air Base began in January 1941 and was completed in August 1941. Albuquerque Army Air Base received its first military aircraft in March, and on 1 April 1941, a lone B-18 bomber, landed on the north–south runway. With the assignment of five pilots to the aircraft, the day marked the official opening of Albuquerque Army Air Base. The first buildings on the installation were simple wood-frame structures constructed quickly in order to fulfill the country's urgent need for trained pilots to fight the war. Most of the buildings were Theater of Operations construction while some were of the Mobilization type. The Mobilization type buildings included the station hospital, theater, chapel, and Link training buildings.[5]
During World War II there were three levels of pilot training:[5]
- Primary Flying School
- Basic Flying School
- Advanced Flying School (including Transition Training)
The Albuquerque Army Air Base provided advanced flying training in "AT" (advanced trainer) trainer aircraft and transition training in combat-ready aircraft, primarily the B-17 Flying Fortress and the B-24 Liberator. In addition to pilot training, the Albuquerque Army Air Base provided bombardier training at its Advanced Flying School. During this period, the facility was under the Flying Training Command and the Air Training Command.[5]
In addition to the main airfield, several auxiliary airfields were used to support the flying school:
- Oxnard Airport (Original Albuquerque Airport) 35°02′23″N 106°33′36″W / 35.03972°N 106.56000°W
- West Mesa Airport 35°05′23″N 106°43′25″W / 35.08972°N 106.72361°W
- Acomita CAA Intermediate Airfield 35°02′48″N 107°42′38″W / 35.04667°N 107.71056°W
- Paddy Auxiliary Army Airfield 34°43′28″N 107°21′25″W / 34.72444°N 107.35694°W
- Santa Fe Auxiliary Army Airfield35°37′01″N 106°05′21″W / 35.61694°N 106.08917°W
- Socorro Auxiliary Army Airfield 34°01′30″N 106°54′13″W / 34.02500°N 106.90361°W
19th Bombardment Group
[edit]
The 19th Bombardment Group arrived at Albuquerque AAB from March Field, California, in April 1941, shortly after the base was activated. Its purpose was to train air and ground crews for reconnaissance and bombing duty on Boeing B-17 "Flying Fortresses" before deployment to Clark Field in the Philippine Islands. The 19th Bombardment Group became the most famous bomber unit of World War II for its part in the strategic campaign against Japan. The 30th, 32nd, and 93rd Bombardment Squadrons and the 38th Reconnaissance Squadron were assigned to the 19th Bombardment Group. The 3rd Air Base Squadron, also assigned to the 19th Bombardment Group, was the first to arrive on base. Headquarters, materiel, quartermaster, ordnance, and signal detachments accompanied it. On 10 April, the squadrons began operations.[5]
Because B-17s were in short supply, the pilots trained on Douglas B-18 Bolos and Northrop A-17s, as well as Stearman PT-17 biplanes. Under the command of Lt. Colonel Eugene Eubank, the 19th Bombardment Group focused on precision, high-altitude, and formation flying. They also flew mock attacks on New Mexico villages and ranches. Eubank was known for being a taskmaster, demanding that his pilots gain extensive cockpit experience and that the men cross-train as navigators and bombardiers. As such, it was purported that every B-17 flight had a half-dozen pilots aboard, two flying, two practicing dead reckoning and celestial navigation, and two making practice bomb runs.[5]
Ferrying command training
[edit]The 19th Bombardment Group transferred to active duty in September 1941. It was replaced by the AAC Ferrying Command Specialized Four Engine school. The school operated under the Army Air Corps Ferrying Command, which had been established in late May 1941 and charged with transporting aircraft overseas for delivery to the Royal Air Force. The students were training to ferry Consolidated B-24 Liberator bombers, (the aircraft used at the Four-Engine School) and other multi-engine aircraft to the RAF in Great Britain. TWA chose Albuquerque for the school's location because of its 10,000-foot runway, which could accommodate B-24s, as well as its fair weather. The students were trained in pilot skills, instrument flying, meteorology, radio, briefing, and general transition.[5]
TWA pilots and ground crews were readily available as instructors; the difficulty was in housing the students because base quarters were not finished. Consequently, they doubled up in the barracks. The first contingent of B-24 trainees arrived in Albuquerque on 19 June 1941. The facility was officially titled the Air Corps Ferrying Command Four-Engine Transition School but was unofficially referred to as the "Four-Engine School" or "Jack Frye School"—for the president of TWA. Its location on the base was called the Eagle Nest Flight Center.[5]
Using Link Trainers and B-24 training aircraft, the TWA instructors trained more than 1,100 pilots and crewmen during the eight months the company operated the school. On 7 February 1942, the U.S. Army transferred the training function from TWA back to the USAAF, and the school was redesignated the Combat Crew Training School. The Air Corps Ferrying Command was redesignated the Army Air Forces Ferrying Command in March 1942, a month after the AAC transferred the school from TWA training back to the military. The command was then redesignated the Air Transport Command in July 1942—the same month that the school was transferred from Albuquerque to Smyrna Army Airfield, Tennessee.[5]
Bombardier training
[edit]





With the departure of the 19th Bombardment Group from Albuquerque Army Air Base in the fall of 1941, Major General Arnold moved the military's bombardier school from Louisiana to Albuquerque for two reasons—good weather and the availability of vacant land on which to build bombing ranges. It was proclaimed the "World’s First Bombardier School", and on 24 December 1941 it was officially designated an Army Air Forces Advanced Flying School under the USAAF Western Flying Training Command.[5]
The 56th and 88th School Squadrons, the 9th Materiel Squadron, and the 92nd Quartermaster Battalion arrived the week after the Pearl Harbor Attack, followed shortly by the 383rd and 384th School Squadrons and the 459th Ordnance Company. The director of the school, Colonel John P. Ryan, was praised for rapidly organizing the nation's first permanent bombardier training school. Instructors, maintenance personnel, and cadets arrived so quickly that base operations such as engineering and supply had to be operated out of pyramidal tents lacking heat and protection from blowing sand. Other problems included lack of aircraft parking space and adequate lighting near the aircraft parking ramp. New construction projects began early in 1942, adding offices and housing quarters, ordnance storage, a photography lab, flightline buildings, and maintenance hangars. The base undertook paving and lighting of aircraft parking spaces, and scheduled the building of additional runways and taxiways.[5]
Students began training on twin-engine Beechcraft AT-11 Kansan bomber trainers. By January 1942, there were 50 aircraft on base, in addition to 28 B-18A Bolo bombers used for training. Eventually, about 150 AT-11s served the school. The USAAF established a new minimum proficiency standard for bombardier trainees in 1943. Trainees were required to hit their targets during at least 22 percent of their drops. Practice combat flying missions required continuous evasive action within a 10-mile radius of the intended target. The final approach was required to be straight, level and taking no longer than 60 seconds.[5]
The school taught bombardiers the technique of bomb sighting. Bombardiers were required to crawl down shafts that gave way to the "bubble," from which they had bird's-eye views of the ground below. The bombardier's job was to feed the bombsight the needed information, air speed, wind speed, wind direction, altitude, and the angle of drift. As the aircraft approached the target, the pilot turned the aircraft over to the bombardier and the Norden bombsight, which was also an automatic pilot that flew the aircraft as bombs were released over the target. Classroom instruction at the Albuquerque base was held at night and training missions were flown during the day to bombsights around Albuquerque. Servicemen and WPA workers were tasked with laying out bombing ranges for training. These were located west and southwest of Albuquerque, including a major range located between the neighboring village, Los Lunas and the Rio Puerco. Contracts for day and night bombing targets on the ranges were let during January 1942, and access roads to the targets were constructed. Bomb ranges numbered 2,450 square miles on ranch and Indian reservation land by the end of 1942. At that time, a total of 24 targets, simulated cities and warships, were in use on the ranges.[5]
Bombardier school was 12 to 18 weeks during which a student dropped approximately 160 bombs; precise records were kept of hits and misses. The elimination rate for trainees was 12 percent, and upon graduation, a new bombardier was transferred to an operational training unit and trained for overseas duty. Albuquerque was an operational training facility, and the first class of 61 bombardiers from the Albuquerque base school graduated 7 March 1942. By 1945, Albuquerque's flying training field had turned out 5,719 bombardiers and 1,750 regular pilots for the B-24 bomber alone. The 51st class to complete the bombardier training course included 143 bombardiers. Chiang Kai-shek pilots and bombardiers received training from Kirtland Field instructors. And film actor Jimmy Stewart was stationed at Kirtland Field briefly, beginning in August 1942, assisting bombardier cadet training by flying bombers on training missions.[5]
Additional training
[edit]Bombardier and pilot training was not the only focus at Kirtland Field between 1942 and 1945. In 1943, the USAAF Flying Training Command merged with the Technical Training Command in an effort to save manpower. The new command, the Air Training Command, became responsible for all training from classification center through pilot and technical schools. In 1943, Kirtland Field facilities expanded to support existing bombardier training plus other training missions. This expansion was the result of the merging of the two training commands.[5]
Expanded training at Kirtland Field included a ground school for glider pilots—called the Glider Replacement Center, which was established in July 1942. The center served as a temporary training area for glider pilots awaiting vacancies at glider schools. The Army Air Forces glider-training program had expanded, and prior flight training was eliminated as a necessary qualification for candidates. On 30 June, the War Department opened the program to any man between 18 and 36 who could meet the physical and mental requirements, including civilians as well as officers and enlisted men. At Kirtland Field, the Glider Replacement Center operated until February 1943.[5]
In May 1943, a Women's Army Auxiliary Corps (WAAC) contingent was established at Kirtland Field with the arrival of 45 women on base. WAAC quarters built at Kirtland Field included barracks, a day room, beauty shop, and supply room. A WAAC open house for the new post was held in August 1943 and several hundred men with their wives and families attended. Initially, most WAACs and WACs worked as file clerks, typists, stenographers, or motor pool drivers. Gradually, their jobs grew more technical as positions were created for weather forecasters, parachute riggers, radio operators and repair specialists, sheet metal workers, bombsight maintenance specialists, control tower operators, and cryptographers.[5]
In August 1943, Kirtland Field became host to a USAAF Provisional B-24 Liberator Pilot Transition School designed to train airplane commanders. Transition training was the final step after successful completion of Primary, Basic, and Advanced Flying training. The Bombardier School, for the most part, furnished facilities and maintenance, and personnel from two squadrons, that had been part of the Bombardier School, were put to work in the B-24 school. Officer pilots were selected for the new school from advanced twin-engine training schools. Instruction covered day and night navigation and instrument flying, formation and altitude flying, comprehensive ground schoolwork, engineering, radio, meteorology, weather flying, first aid and oxygen training, as well as a course on the duties of an airplane commander.[5]
A school for navigation was also established at Kirtland Field in the summer of 1943. The six-week navigation training course extended bombardier cadets’ schooling from 12 weeks to 18 weeks, qualifying them to serve as navigators as well. The navigation instructors were often recent combat veterans; the school combined regular bombardier missions to targets throughout New Mexico with navigational missions.[5]
A month later, headquarters of the 38th Flying Training Wing relocated from Roswell Army Airfield, New Mexico to Kirtland Field. One of the wings under the Western Flying Training Command, the 38th held jurisdiction not only over Kirtland Field but also the Hobbs, Roswell, and Carlsbad Army Air Fields; Williams Field, Arizona; and Victorville Air Field, California. The wing relocated to Williams Field, Arizona, in February 1945 due to Kirtland Field's conversion to a Superfortress base under the Second Air Force.[5]
Kirtland Field served as a B-29 Superfortress base in support of the incendiary bombing raids on Japan. In March 1945, Kirtland Field was converted into a Superfortress base in a matter of only 45 days after its assignment to the Second Air Force. The Second Air Force, operating under the Continental Air Forces, concentrated on training for heavy and very heavy bombers during the war. Kirtland Field was one of six stations in the 16th Bombardment Operational Training Wing program. Other locations were Alamogordo Army Airfield and Clovis Army Airfield in New Mexico; Biggs Army Airfield and Pyote Army Airfield in Texas; and Davis-Monthan Army Airfield in Arizona.[5]
Manhattan Project
[edit]Perhaps one of the most important functions Kirtland Field served during World War II was as a transportation center for the needs of scientists developing the atomic bomb in Los Alamos. The Manhattan Project personnel in Los Alamos first became aware of the value of the location of the air base during the process of converting the atomic bomb into a practical airborne weapon. Because Kirtland Field was the closest large airport, its runways and bombloading pit supported the atomic bomb program during 1944 and 1945. It also became an important staging ground for the ferrying of men and material to various field sites.[5]
From Kirtland Field, Manhattan Project scientists were flown back and forth to Wendover Army Air Base for testing in a disguised "Green Hornet" aircraft. Members of the USAAF made similar trips from Wendover through Albuquerque to Los Alamos. A special Manhattan Engineer District, Military Police unit was located at Kirtland Field to guard facilities used to load Los Alamos–assembled ordnance and test shapes on Silverplate aircraft. The loading pit constructed at Kirtland Field, although primitive and manually operated, operated until December 1945, when a hydraulic lift was installed.[5]

On 16 July 1945, at Kirtland Field, two B-29 Superfortress observation planes had set out early in the morning with instructions from Oppenheimer to steer a course at least 15 miles west of the atomic detonation point, Trinity Site. Because of thunderstorms, the planes dropped from 23,000 to 18,000 feet before circling the Trinity Site during the first atomic bomb detonation. While "The Gadget" underwent field-testing at Trinity, the nuclear components for the bombs and the active materials were being sent piecemeal to Tinian. Shortly before the bomb testing at the Trinity site, components of Little Boy were driven from Los Alamos to Kirtland Field and then flown to San Francisco. This included some of the U-235. From San Francisco, they were transported to Hunters Point to board the cruiser USS Indianapolis, bound for Tinian. Following that, the Fat Man plutonium core and its initiator were driven down to Albuquerque. They left Kirtland Field on 26 July and were flown in a C-54 Skymaster to Tinian, where they arrived 28 July. Such was Kirtland Field's last important role in the U.S. defeat of Japan, thereby ending World War II.[5]
However, it was not its last connection with the Manhattan Project at Los Alamos, which largely would determine the base's fate in the postwar economy.
To the east of the air base, at Oxnard Field, the U.S. Army also acquired 1,100 acres of land to develop a school for aircraft mechanics. An Air Depot Training Station, it was unofficially referred to as "Sandia Base". After various other incarnations—as a convalescent center and aircraft burial ground—Sandia Base became the precursor to Sandia National Laboratories when the Manhattan Project's Z Division relocated from Los Alamos to continue top-secret work development of atomic weapons.[5]
The New Mexico Proving Grounds (NMPG) was constructed concurrently with the development of the Albuquerque Army Air Base and the activities at the old Oxnard Field. It was built to the south to serve as the base for testing the top-secret proximity fuze, a device that played an important role in defeat of the German Vergeltungswaffe (V-1) rocket. The proximity fuze, a weapon that was later dubbed by the media as the second most important one developed during the war. By war's end, nearly 50,000 acres had been acquired for the NMPG, this acreage is to the south of the runway and main base that today makes up the greatest portion of Kirtland AFB.[5]
Postwar aircraft storage depot
[edit]
With the end of World War II, the base again became Albuquerque Army Air Field and was used by the Reconstruction Finance Corporation—later called the War Assets Administration. Old or surplus aircraft were to be sold or demolished at the site. Albuquerque Army Air Field received some 2,250 old or surplus aircraft, such as obsolete B-24 Liberator and B-17 Flying Fortress bombers, and smaller aircraft like AT-6 Texan trainers, Curtiss P-40 Warhawk and Bell P-39 Airacobra fighters. Aircraft that the Civil Aeronautics Administration licensed for public use were sold to the public, with prices ranging from $100 for a PT-17 Stearman to $90,000 for a C-54 Skymaster. North American Aviation bought back a large number of their AT-6s, overhauled and resold them to customers including the Dutch and Chinese governments. The remaining 1,151 aircraft were put up for bid in the fall of 1946. The Denver contracting firm that successfully bid on the surplus planes sold some of the engines for commercial air transports, but by the end of the year, the remaining surplus planes were "chopped into sections and melted into ingots in a constantly burning smelter". This storage and recycling effort was the last of Albuquerque Army Air Field's wartime contributions.[5]
Cold War
[edit]Kirtland AAB was put on a temporary inactive basis on 31 December 1945. When World War II ended, it was not clear whether Kirtland Field would be closed or become a permanent USAF facility. The transformation of the Air Depot Training Station into Sandia Base, home to Sandia Laboratory and the AFSWP, kept the facility open and ultimately determined its fate. Kirtland Field was renamed Kirtland AFB, and it became the USAF's main facility for integrating new weapons designs produced by Sandia Laboratory with operational USAF aircraft and equipment.
Atomic weapons development
[edit]On 1 February 1946, Kirtland was transferred to the Fourth Air Force for use as a flight test center. Kirtland Field was returning to B-29 Superfortress activity as the flight-testing headquarters for the 58th Bombardment Wing, which had been stationed at Roswell Army Airfield, New Mexico under the Fourth Air Force. This B-29 unit would assist the Z Division at Sandia Base with flight-testing new atomic weapons designs. The 428th AAF Base Unit (Flight Test) was activated as a unit of the 58th Bombardment Wing and the host of Kirtland Field on 1 February 1946. At that time, there were fewer than 300 officers and enlisted men at the field. Because there were so few personnel on hand, morale was low and workloads were strenuous for the installation throughout the early Cold War period.[5]
On 21 March 1946, Strategic Air Command (SAC) was activated and on 31 March 1946, SAC's Fifteenth Air Force assumed operation of Kirtland Field. The 58th Bombardment Wing remained in command of the installation under SAC, and there was a return of personnel. Shortly thereafter, an "S-2 Section" was established on base and became responsible for the security of Kirtland Field and the "W-47 Project". The W-47 Project had been the wartime operation established at Wendover Army Air Base to train the 509th Composite Group to drop the atomic bombs on Hiroshima and Nagasaki. In keeping with Kirtland Field's mission to assist Sandia Base's Z Division with the marriage of bombs and aircraft, the 509th Composite Group's Flight Test Section was transferred to Kirtland.[5]
As these arrangements were taking place, a new subgroup of the Manhattan Project at Los Alamos was being organized. Titled the Z Division for its chief, Dr. Jerrold Zacharias, a Los Alamos scientist from the Massachusetts Institute of Technology (MIT), the new group's mission was to manage the engineering design, production, assembly, and field-testing of the non-nuclear components associated with nuclear bombs. Construction began on guard, storage, administrative, and laboratory facilities for the Z Division. Because the airfield was still receiving surplus warplanes, the U.S. Army constructed a fenced area for classified activities. They employed security measures including tanks, guard towers, and watch dogs to protect the small stockpile of atomic weapons parts. In the years after the war, Sandia Base boundaries would vastly expand to include the thousands of acres owned by the NMPG, which occupied much of the East Mesa.[5]
Base operations began to increase in June 1946 with the organization of a full-scale Ground Training Program and the arrival of the Special Ordnance Squadron and Special Transport Flight of the 58th Bombardment Wing. Aircraft being maintained by the 58th Bombardment Wing included five B-29 Superfortresses and C-45 Expeditors, two C-47s, B-25 Mitchells and L-5s, and a C-46 Commando, AT-11 Kansan, F-80 Shooting Star, F-61 Black Widow, and F-59 Airacomet. Prior to the new Ground Training Program, which began officially on 24 June 1946, some training was carried out by individual units, primarily physical engineering, bombardiering, and armament. With the new program came a push for development of a comprehensive organization, with training in navigation, bombing, personnel equipment, chemical warfare, physical training, synthetic training, and use of the gunnery range.[5]
A primary mission for Kirtland Field was recorded in the September 1946 narrative history: "[To] provide aerial and ground functioning testing facilities and conduct functional tests on all equipment and materiel related to the use of special weapons and radioactive materials". Between late 1946 and early 1947, after the Atomic Energy Act creating the Atomic Energy Commission was passed, the AFSWP was established with Sandia Base as an installation under its control. A special engineering battalion was also created to aid in the assembly and maintenance of atomic bombs at Sandia Base.[5]

In July and August 1946, Kirtland Field and Sandia Base personnel took part in Operation Crossroads at the Eniwetok Proving Ground in the Pacific's Marshall Islands. Operation Crossroads was the first of many atmospheric nuclear weapons tests in the early Cold War years. The Kirtland Field Narrative Histories do not make specific reference to participation in Operation Crossroads by groups at Kirtland Field, but this is most likely due to the high security that the operation garnered.[5]
With the focus on atomic weapons, in early December 1946, Kirtland Field was again transferred, this time to the Air Materiel Command (AMC), specifically the Directorate, Research and Development, HQ, AMC. AMC was responsible for all USAF R&D, including atomic weapons. The transfer took place due to Kirtland Field's close proximity to Sandia Base and the Z Division. The AMC mission at Kirtland Field was "to provide flight services for the Manhattan [Engineering] District at Sandia and Los Alamos in atomic bomb testing".[5]
In early 1947, the AMC established Kirtland Field's mission as the USAAF nuclear weapons facility, a continuation of the wartime Wendover Army Air Base (509th Composite Group)–Manhattan Project operations. Kirtland's role in the testing and evaluation of atomic weapons increased in 1947 when Kirtland Army Air Field, became Kirtland Air Force Base.[5]
Secondary missions at Kirtland Field during the inception of the Cold War included furnishing facilities for the Air Force Reserve and Civil Air Patrol (CAP). The establishment of the Air Reserve facilities, and in July 1947 the New Mexico Air National Guard (NM ANG) was assigned to Kirtland Field and federally recognized as the 188th Fighter-Bomber Squadron. The unit was composed of a flight equipped with Douglas A-26 Invader light bombers, a fighter squadron flying 25 P-51 Mustangs and three T-6 Texan trainers, plus a small weather detachment.[5]
Aircraft atomic weapons modification center
[edit]
The Convair B-36 Peacemaker aircraft arrived at Kirtland AFB in September 1948, most likely into the hands of the HQ Squadron 3170th Special Weapons Group. The B-36 was a state-of-the-art bomber and was large and heavy, weighing 300,000 pounds. It was limited to a small number of bases. Kirtland, with its 10,000-foot-long and 200-foot-wide runway, was one of those bases, and as such was one of few installations around the country to receive the aircraft. In anticipation of the arrival of the B-36, facilities at Kirtland were improved, including new overlays on the north–south runway.[5]
The B-36 was the first intercontinental bomber able to carry any weapon in the U.S. arsenal across distances up to 3,900 miles. Thus, it was the principal means of deterrence from 1948 to the late 1950s. It was flown extensively in later atomic weapons tests at the Marshall Islands and at the Nevada Proving Ground. Yet, in its entire history, the "Peacemaker" never dropped a bomb in combat. Although the six-engine B-36 bomber was one of the newest aircraft in the USAF, it was not initially designed to carry atomic weapons and therefore required modifications in order to be coupled with such weapons. These modifications and weapons marriage occurred at Kirtland under the HQ Squadron 3170th Special Weapons Group.[5]
Many other marriages of aircraft and weapons were completed at Kirtland. The XB-47 Stratojet, the first U.S. swept-wing, multi-engine bomber, shortly followed the arrival of the B-36 at Kirtland for modification. According to Kirtland monthly histories, during that period, as new types of aircraft were acquired by the USAF, they were flown to Kirtland to undergo modifications and fly missions related to their incorporation into the special weapons arena.[5]
The following summer (June 1949), the assigned organizations of KAFB were again redesignated, by General Order No. 52, HQ, AMC. They were as follows:[5]
- HQ and HQ Squadron, 2758th Experimental Wing
- HQ and HQ Squadron, 3170th Special Weapons Group
- HQ and HQ Squadron, 2930th Maintenance and Supply Group
- HQ and HQ Squadron, 2797th Medical Group
- HQ and HQ Squadron, 3078th Air Base Group
Air Force Special Weapons Command
[edit]
In response to the explosion of a Soviet atomic bomb in the fall of 1949, and following the U.S.’s new military strategy of deterrence, in December 1949 the Special Weapons Command (SWC), a USAF Major Command, was established to develop and test atomic weapons.[5]
New Mexico Air Defense
[edit]
Along with its assignment under SWC, Kirtland AFB received a related air defense mission for Air Defense Command (ADC). Kirtland housed an ADC Air Defense Detection Center (ADDC) which would then alert the Fighter-Interceptor squadrons and the Air Defense Control Center (ADCC) for unknown aircraft intrusions in ADC monitored airspace. The ADCC would then alert ADC's Central Air Defense Force, which consisted of the Western Air Defense Force [WADF], the Central Air Defense Force [CADF], and the Eastern Air Defense Force [EADF]. Kirtland hosted one of the first ADCCs in the country, which was under construction at Kirtland in late 1950 and operational before the close of 1951 as part of the 34th Air Division (Defense). ADCCs were innovative buildings that were proto-hardened and designed for protection from atomic, biological, and chemical warfare. A single ADCC controlled multiple FISs for its air defense jurisdiction. Along with the ADCC at KAFB was a corresponding ADDC.[5]
The central New Mexico region was considered a high air defense priority in the early Cold War because of Sandia Laboratory, Los Alamos Scientific Laboratory (LASL), and the newly created nuclear weapons stockpile. On 25 April 1950, KAFB became HQ for the newly created 34th Air Division (Defense). The 34th Air Division (Defense) protected New Mexico and Arizona, most of Colorado and Utah, and a portion of West Texas. This included Los Alamos, the Sandia Kirtland complex, the White Sands and Biggs, Walker and Davis-Monthan Air Force Bases.[5]
In tandem with its hosting of HQ 34th Air Division (Defense), Kirtland began hosting a subordinate Aircraft Control and Warning (AC&W) radar station in 1950. The 690th Aircraft Control and Warning Squadron in charge of the station was supported, at the outset of the mission, directly on base in temporary Jamesway huts—round Quonset-hut type structures.[5]
KAFB remained the HQ for the 34th Air Division (Defense) throughout the 1950s until 1 January 1960. From that date until 1 November 1960, the zone was referred to as the Albuquerque Air Defense Sector. By the early 1960s, however, the USAF began shifting emphasis away from intercepting bombers in favor of the detection of Intercontinental ballistic missiles. Funding cutbacks began to cripple ADC programs, and that particular era of air defense drew to a close.[5]
81st Fighter-Interceptor Wing
[edit]
In June 1949, Kirtland AFB became host to one of the earliest alert Air Defense Command fighter interceptor wings created for air defense of the U.S., the 81st Fighter Wing, which had been established in May 1948 at Wheeler AFB, Hawaii. The 81st Fighter Wing was redesignated the 81st Fighter-Interceptor Wing in January 1950, flew the F-86A Sabre Jet day fighter and was responsible for defense of the areas around LASL and Sandia Base. The 81st Fighter-Interceptor Wing was on constant alert, with aircraft typically parked at the ends of runways and their crews on duty in nearby makeshift structures. In July 1950 Kirtland was one of only 14 priority FIS locations in the continental U.S.[5]
However, the air defense area in New Mexico for the 81st Fighter-Interceptor Wing lasted only a short while. In May 1950, the 81st Fighter-Interceptor Wing departed for Moses Lake AFB, Washington, along with the 91st and 92d FIS, which were under its jurisdiction. The 93d Fighter-Interceptor Squadron took the 81st Fighter-Interceptor Wing's place at Kirtland and was attached to the Albuquerque Air Defense Sector in the same month. The 93d FIS employed the F-86A Sabre jet, the USAF's first swept-wing jet designed as a high-altitude day fighter, was on ready alert, and was continually training to increase its combat efficiency.[5]
Air Force Special Weapons Center
[edit]
By 1952, the Atomic Energy Commission had substantially increased both the quantity and variety of nuclear weapons, requiring Special Weapons Command to engage in R&D work and expand its test support activities. It was subsequently reduced to an operating agency level, losing its major command status, and was incorporated within the framework of the new Air Research and Development Command (ARDC), which had been established in September 1950 as a major command devoted to R&D. Kirtland AFB became an ARDC facility on 1 April 1952. SWC was re-designated the Air Force Special Weapons Center (AFSWC). Also at this time, the responsibility for biological and chemical research and testing—which had been established at Kirtland during the tenure of SWC—was transferred to Eglin AFB, Edwards AFB, and Holloman AFB. Kirtland then maintained an administrative role over those programs, presumably through the AFSWC.[5]
AFSWC became one of the distinct R&D centers within the ARDC. Its principal task was the proper marriage of aircraft and weapons: the best combinations of aircraft/weaponry were to be analyzed, designed, developed, and tested. The AFSWC was to conduct this development and test work in conjunction with the AEC, Sandia Laboratory, LASL, and the FC/AFSWP at Sandia Base.[5]
In short, LASL would build the "physics package" of a new weapon. This included the high explosive, the physical nuclear material, and the package. Sandia Laboratory would put the weapon in a case and install firing, fusing, timing, and safety systems, the electromechanical element. The AFSWC would track all of this new development for USAF use and drop test the new weapon designs. The AFSWC was also required to monitor the development work of aircraft contractors to assure compatibility of plane and bomb. Lastly, it provided support concerning special weapons to other USAF commands and support for full-scale atmospheric testing, as had the SWC.[5]
By September 1956, AFSWC included a group with three squadrons trained in the testing of atomic weapons (the atom bomb) and a group trained in testing thermonuclear weapons (the hydrogen bomb). AFSWC was organized into the following units:[5]
- Research Directorate
- Development Directorate
- 4900th Air Base Group
- 4925th Test Group (Atomic)
- 4950th Test Group (Nuclear)

AFSWC's Research Directorate became a focal point for USAF research in nuclear matters and advanced weaponry. Its mission was to "conduct applied research in the fields of nuclear weapons analysis, requirements and development, and to advise Air Force Special Weapons Center staff on nuclear research matters". In 1953 the Research Directorate began a weapons data-indexing project and maintained a technical library for all data on USAF contributions to the atomic energy program. The Research Directorate essentially led the charge in USAF efforts to conduct special weapons testing for weapons survivability and vulnerability. It also provided the groundwork for USAF interest in directed energy and weapons.[5]
The Research Directorate also conducted numerous studies on the hazards of neutron and gamma radiation exposure for aircraft crews both in the air and on the ground. For example, directorate scientists accompanied AFSWC's 4926th Test Squadron (Sampling) during nuclear cloud samplings taken at atmospheric tests in the Pacific and in Nevada.[5]
The Development Directorate's mission was to study, research, and develop nuclear weapons, weapons systems, components, and associated equipment for the USAF. In the early 1950s, the Development Directorate conducted numerous nuclear weapons studies focusing on specific target effectiveness and detonation conditions of atomic weapons. The Development Directorate was the AFSWC division working in conjunction with LASL and Sandia Laboratory as new bomb designs were developed. In terms of the stockpile-to-target sequence, the Directorate conducted R&D on techniques for suspension and release of the bombs created by Sandia Laboratory, retardation devices and lay-down delivery of the bombs, as well as monitoring their designs for USAF requirements.[5]
In the mid-1950s, the AFSWC's Development Directorate began work on atomic warhead installations in guided missile weapons and the development of warhead support equipment. In January 1955, Douglas Aircraft Company was awarded the development contract for the weapon that became known as the Genie. The Genie was an air-to-air, unguided nuclear-tipped rocket that was designed for arming in the air moments before it was fired. The nuclear warhead of the Genie was a W-25 with a yield of approximately two kilotons. It was the only nuclear rocket to actually be launched and detonated from an aircraft, which took place at 20,000 feet over the Nevada Test Site on 19 July 1957. The original Genie was referred to as the MB-1 and later redesignated the AIR-2A; the carrier aircraft included the F-89J Scorpion, F-101B Voodoo, and F-106A Delta Dart. Other aerodynamic missiles developed at the Development Directorate were the SM-62 Snark, SM-64 Navaho, CIM-10 Bomarc and MGM-1 Matador.[5]
The atmospheric tests conducted throughout the 1950s were critical to the definition of nuclear weapons effects for the design of survivable U.S. offensive and defensive weapons systems. Conducted under the auspices of the AEC, each test series was directed by a Joint Task Force appointed by the JCS. In early nuclear test series, the USAF assembled one Air Task Group per test to perform air support and missions. The frequency of tests and these issues justified a permanent group, and the USAF looked to AFSWC to fill the requirements. In response, in 1956 AFSWC established the 4950th Test Group (Nuclear) to serve as a permanent USAF Air Task Group for atmospheric testing, replacing the 4925th Test Group (Atomic), which then focused on the aircraft/weapon marriage mission.[5]
In 1958, efforts were underway between the United States and Soviet Union to agree on a moratorium for atmospheric nuclear testing. The anticipated limitations on determining weapons effects inspired efforts by the Special Weapons Center and Sandia Corporation to develop methods of simulating nuclear effects with non-nuclear techniques. In 1962, Kirtland AFB and Sandia personnel participated in Operation Dominic, a series of atmospheric and subsurface tests in the Pacific. They were the last such tests conducted before the Partial Nuclear Test Ban Treaty was signed with the Soviet Union in late 1962, prohibiting testing in the atmosphere, in space and under water.[6]
In April 1961, the Air Research and Development Command was redesignated the Air Force Systems Command (AFSC). The new command was given the weapons procurement and production functions of ARDC's longtime rival Air Materiel Command, which effectively ended the ten years of contention between the ARDC and AMC. With the disestablishment of ARDC in 1961, AFSC took command of Kirtland and AFSWC. The replacement of ARDC with AFSC resulted in significant changes for AFSWC, but there were many adjustments that did not result solely from the change in command. AFSWC's primary role as "the AEC’s Air Force"—the primary USAF flight support for atmospheric testing—was no longer a military priority by the early 1960s owing to the 1958 moratorium on atmospheric testing.[5]
As the phase-down of testing activities continued during the moratorium, in August 1961 the 4950th Test Group (Nuclear) and 4925th Test Group (Atomic) were disestablished. Also during this moratorium period most of the missions of the AFSWC's 4926th Test Squadron (Sampling) consisted of U.S. Weather Bureau projects. On 16 August 1961 the 4926th Test Squadron (Sampling) was placed under HQ, 9th Weather Reconnaissance Group, Air Weather Service of the Military Air Transport Service (MATS), since MATS also used the RB-57D Canberra aircraft and could easily add the unit to their inventory (Jones et al. 1976). The new unit designation was the 1211th Test Squadron (Sampling). Although the unit was no longer under AFSC, it remained based out of Kirtland.[5]
Shortly after the testing groups were disestablished, the testing ban was lifted briefly when the Soviet Union detonated a nuclear device in the atmosphere in September 1961. A flurry of full-scale U.S. test activity resulted during 1961 and 1962. These tests were part of the National Nuclear Test Readiness Program, which had been set up as a direct response to President John F. Kennedy’s Safeguard C, which required readiness to promptly resume atmospheric testing should the need arise. Atmospheric testing of nuclear weapons finally ended with the 1963 Limited Test Ban Treaty.[5]
Atmospheric sampling
[edit]
On 16 June 1963, also after the Limited Test Ban Treaty, the 1211th Test Squadron was inactivated, and its assets were re-designated as the 58th Weather Reconnaissance Squadron, and the unit activated on 1 February 1964. The new designation created no change in unit mission, although the squadron then emerged into the "Age of the F Troop" . The "F" was from the assignment of the RB-57F Canberra to the squadron. According to the official history of the "F Troop 58th Weather Squadron," the RB-57F proved itself to be an aircraft gifted with the capabilities of exceptional payload, high altitude, long-range performance, and extended loiter time, all of which were useful for taking air samples.[5]
This monitoring activity was directly related to Kennedy's LTBT safeguards: to monitor testing by other nations. An ongoing assignment of the 58th Weather Reconnaissance Squadron was observation for evidence of Soviet Union and Communist Chinese nuclear tests, a direct response to Safeguard D. For example, the 58th Weather Reconnaissance Squadron flew back and forth to Argentina during 1965 for its top secret "Quick Dip" program. Quick Dip involved biweekly flights of two RB-57Fs to El Plumerillo Airport in Mendoza, Argentina, for periods of four to five days. During each period, five to six air samplings were to be taken to estimate the amount of plutonium being produced by the Soviets.[5]
В 1968 году RB-57FS службы воздушной погоды были перепроектированы WB-57FS, и они продолжали использоваться в роли отбора проб в атмосфере, в основном от имени AEC. Некоторые из самолетов были оснащены зондами, чтобы выкопать воздушные частицы в программе постоянного мониторинга ядерных испытаний. Большая часть этой деятельности была сосредоточена на ядерных испытаниях, проведенных в коммунистическом Китае , но некоторые из них использовались в воздушном пространстве США для мониторинга воздуха после подземных ядерных испытаний. [ 5 ]
58-я погода разведка эскадрильи была последней эскадрилья в ВВС США, которая использовала WB-57F; Весной 1972 года было принято решение о передаче 12 самолетов F-Troop, WB-57FS и WB-57CS в Дэвис-Монтан АФБ в Аризоне для хранения в Центре хранения и расположения военных самолетов. К лету 1973 года ходили слухи о сокращении эскадрильи, и инактивация эскадрильи была официально объявлена в марте 1974 года в результате постоянного сокращения с моратория 1958 года. [ 5 ]
Ракетная разработка
[ редактировать ]На протяжении оставшейся части 1960 -х годов AFSWC тесно сотрудничал с Центром развития ракет ВВС в Hulloman AFB . Обязанности AFSWC в это время включали тестирование и оценку воздушных ракет, самолетов -разведывательных систем и повторного входа ракет. Называя себя «Gateway to the White Sands ракетная диапазон», AFSWC спонсировала все программы ВВС США в White Sands и офис AFSWC, расположенную в ракетной линии White Sands для повседневных операций. AFSWC предоставил поддержку летных испытаний от Kirtland, а также поддержку Mission Control и запуск беспилотников в Центре развития ракет ВВС в Holloman AFB. [ 5 ]
К середине 1970-х годов поддержка разработки ракет в рамках AFSWC достигла плато-с расширенными ракетами, полностью сосредоточенными через Организацию AFSC в области космических и ракетных систем (SAMSO) на станции ВВС Лос-Анджелеса. Samso был предшественником сегодняшнего Космические и ракетные системы Центр в том, что сейчас известно как база ВВС Лос -Анджелеса . К сентябрю 1974 года функция AFSWC стала в основном устаревшей, и в 1976 году центр был официально расстроен AFSC. [ 5 ]
Лаборатория оружия ВВС
[ редактировать ]
После полномасштабных испытаний и подписания договора о запрете испытаний лаборатория оружия ВВС (AFWL) была создана из элементов Центра специального оружия. AFWL отвечал за исследование ядерного оружия и уязвимость американских систем оружия к ядерной атаке. Поскольку атмосферное тестирование было запрещено в 1963 году, тестирование уязвимости на уязвимость оружия в настоящее время было сосредоточено на моделировании эффектов ядерного оружия. Первоначальная миссия AFWL состояла в том, чтобы исследовать военное использование ядерной энергетики, оружия и вспомогательного оборудования, а также снизить уязвимость систем США к эффектам ядерного оружия. Это включало изучение эффектов ядерного оружия посредством тестирования, обеспечения совместимости ядерного оружия с системами доставки ВВС США, предоставления передовых методов доставки ядерного оружия и изучения концепций ядерной энергетики. [ 5 ]
В течение 1960-х годов ученые AFWL строили средства для моделирования ядерных эффектов, таких как переходное излучение, рентген и электромагнитный импульс. Например, в 1965 году филиал исследований в области гражданского строительства AFWL начал исследования с использованием обычных высоких взрывчатых веществ для моделирования ядерного взрыва для проверки твердости или выживаемости подземных ракетных силосов и командных центров. Лаборатория оружия построила объекты в течение 1960-х годов для моделирования ядерных эффектов, таких как переходное излучение, рентген и электромагнитный импульс. Чтобы изучить последнее, Atlas-I (более известный как Trestle ), крупнейшее моделирование, когда-либо построенное, было завершено на восточной стороне Kirtland AFB в конце 1970-х годов. [ 5 ]
AFWL также внесла важные вклад в течение десятилетия, чтобы улучшить ядерные системы, связанные с такими самолетами, как F-4 Phantom II , F-105 Thunderchief , F-111 и Hustler B-58 . Системы оружия, соответствующие этим самолетам, включали в себя собаку AGM-28 AGM-28 AGM -69 SRAM «Ракета с короткой атакой», а также LGM-25C Titan и Titan II и LGM-30 Minuteman LGM-30-30 ICBMS и LIM-49 Spartan ABM. [ 5 ]
1 июля 1971 года Киртланд объединился с базой Сандиа и базой Мансано , ее соседей на востоке. Через двенадцать месяцев после слияния Kirtland AFB стала домом для одного из самых важных подразделений по промышленным управлению в стране, когда отдел управления контрактами ВВС (компонент командования систем ВВС ) переехал на базу из Лос -Анджелеса . В начале 1974 года, в направлении начальника штаба ВВС , в Киртланде был организован центр эксплуатации и оценки ВВС для направления и контроля эксплуатационных испытаний самолетов и другого оборудования. [ 5 ]
Лазерная технология
[ редактировать ]

Laser R & D стал миссией для AFWL в 1960 -х годах и был основным вниманием к 1970 -м годам. Военные начали рассматривать лазеры как потенциально превосходящие обычное оружие из-за интенсивности лазеров на больших расстояниях и предполагали, что они разрабатывают их для обороны баллистических ракет, а также миссии по антизателлитам и зенитам. В 1968 году ВВС США уполномочил AFWL проектировать, построить и уволить GDL, способный привлечь цели, которые были статичными или движущимися. В 1971 году офис передовых радиационных технологий в AFWL построил свой TSL в SOR, назвав его лазером ВВС (AFL). Сопряжение AFL и полевого тестового телескопа (FTT)-первого шага к снимке воздушной цели с лазером-Took Place в октябре 1972 года. Успешное спаривание AFL и FTT в 1972 году стало важной вехой в ВВС-энергии ВВС Лазерное исследование. В том же году AFSC возглавил ответственность за часть ВВС США высокоэнергетической лазерной программы Министерства обороны DOD в AFWL. Ученые AFWL были полны решимости использовать AFL для сбивания самолета беспилотников. Год спустя, в ноябре 1973 года, AFWL встретился с тремя вехами и преуспел в первом снятии воздушной цели лазером. [ 5 ]
В то время как наземный лазер мог отслеживать и задействовать движущуюся цель, у воздушного лазера были дополнительные трудности вибраций, распространения пучка и указывая лазер с воздушной платформы. Развитие лазерной лазерной лазерной лазерной лазеры (все) стало центральной частью лазерной программы AFWL в 1970 -х годах. Все термины были придуманы в 1972 году, и все программа началась с тестирования цикла I в 1973 году и закончилась завершением цикла III в сентябре 1983 года. Все были модифицированными NKC-135, а 4900-й летной тестовой группы была сформирована для самолета операции. Лабораторные испытания произошли в 400 областях Kirtland AFB и начальных наземных испытаниях в ангаре 1001, в то время как ангар на тестовом центре Advanced Gradiation (ARTF) в юго -восточном углу взлетно -посадочной полосы строился. ARTF использовался для более поздних наземных испытаний, которые нацелены на APT от испытательной площадки ARTF до цели в атмосфере, чтобы калибровать инструменты самолетов при подготовке к летным испытаниям. Наряду с пятью NKC-135, 4900-й FTG управлял парком из пяти F-4D, One RF-4C, три NC-135AS, пять C-130 и несколько A-37, F-100 и вертолеты. [ 5 ]
Эти испытания на рейсы проходили с января по июль 1975 года, причем первое «хорошее» поколение луча произошло в марте. Тестирование закончилось в 1976 году, и хотя испытания в воздухе продемонстрировали необходимость обновления трекера, оптического качества зеркал и стабилизации APT, они явно доказали, что лазер может быть точно указан в воздушной среде. После 1977 года работа продолжила все, что достигнет своей цели в 1983 году. [ 5 ]
В 1979 году AFWL достиг вехи в развитии воздушного лазерного оружия. Система сбора и отслеживания лазерного радара с высокой энергией (Helrats) была разработана специально для отслеживания самолетов и ракет противника. Установленная на пике Северной Оскары на ракетном диапазоне белых песков в период с мая по ноябрь 1979 года, Хельратс прошел обширные испытания на самолеты и ракеты. Эти тесты были критически важными шагами по разработке высокоэнергетической лазерной программы DOD. Тесты диапазона проходили с мая по декабрь 1979 года. Самым успешным из тестов был тот, который выстрелил AIM-9B DownRange; Луч в тестовой ячейке доставил и заблокировалась на направлении AIM на ракетном куполе, наносит ущерб куполу, руководству и единице искателя внутри AIM-9B. Этот тест продемонстрировал, что все системы могут работать как единица и отключить цель. [ 5 ]
В июле 1980 года был проведен тест на систему «горячего увольнения», став первым воздушным испытанием системы. Полет состоялся возле WSMR на 10 000 футов. Затем была проведена серия испытаний на воздушные систем до извлечения луча из All. В январе 1981 года внутри ALL-лучевой луче был создан высокоэнергетический луч, направленный через APT и распространялся в воздухе за пределами самолета; Это была первая демонстрация того, что все компоненты могут работать как единая система и указывать на цель. Основная моментальная программа All произошла в мае 1983 года, над хребтом Центра военно-морского оружия в Китайском озере, штат Калифорния, где лазер был объединен с утонченным указателем и трекером, чтобы отменить или отключить ракеты Five-9 AIM-9 «Sidewinder». В то время как ракеты не падали с неба на кусочках, они были отключены до такой степени, что они больше не могли найти, отслеживать и забивать свою цель. [ 5 ]
Несмотря на свой успех, планировщики оружия проигнорировали все, потому что его миссии были классифицированы как «доказательство концепции», а не демонстрации жизнеспособного военного инструмента. Все самолеты были в отставке в 1984 году и хранились в ангаре 760 в Киртланде. Четыре года спустя он отправился в последний рейс в Райт Паттерсон AFB, где он теперь выставлен в Музее ВВС США . Примерно через десять лет, после войны в Персидском заливе, концепция анти-миссидного лазера была оживлена в воздушной лазерной программе Boeing Yal-1 . [ 5 ]
Центр испытаний и оценки ВВС
[ редактировать ]В 1974 году в KAFB был организован Центр испытаний и оценки ВВС (AFTEC), чтобы направить и контролировать эксплуатационные испытания самолетов и систем и систем ВВС ». Цель AFTEC состояла в том, чтобы ответить на вопросы о том, насколько безопасными, эффективными, надежными, обслуживаемыми, совместимыми и логистически поддерживать новые системы ВВС США будут для целей приобретения. F-16 Falcon Fighter и круизная ракета BGM-109 Tomahawk были среди оружия, которое центр проверил в 1970-х годах, а информационные ресурсы базовых ресурсов Kirtland и экономическое воздействие в 1984 году сообщили, что AFTEC тогда «оценивает более 90 основных систем. И среди них-ракета миротворчества, HH-60 Helicopter, новая версия ракеты F-15 Advance Air-Air, Maverick Air-The Система мультисервисной связи и бомбардировщик B-1 ». [ 5 ]
Из -за ограничений бюджета и реорганизации Центр специального оружия был разделен в течение 1976 года. Его обязанности в качестве арендодателя Kirtland AFB были переданы в отдел управления контрактами, а новая организация поддержки, 4900 -й крыло авиабазы, была создана для выполнения этих обязанностей. [ 6 ]
1550 -й тренировочный крыло боевых экипажей
[ редактировать ]
В 1976 году, когда эти организационные изменения вносили, Служба аэрокосмической спасения и восстановления перенесла свое обучение и тестовое крыло на экипажах 1550 -го числа (позже став 1550 -й тренировочным крылом боевого экипажа ) в Kirtland AFB из Hill AFB , штат Юта. Обучение вертолета и фиксированного крыла этого подразделения приносило регулярные полеты в Киртленд в дополнение к обычной поддержке, предоставляемой для переходных военных самолетов. 1550 -й ATTW отвечал за все усовершенствованные ВВС США. Подразделение также проходило обучение по спасению и восстановлению с фиксированным крылом в самолете HC-130 Hercules, а также тестировал новые вертолетные системы и методы. [ 6 ]
1 июля 1977 года база снова перешла в руки, когда было создано 1606 -й крыло авиабазы 1606 -го, когда военное командование воздушного выхода (MAC) взяло на себя ответственность за эксплуатацию AFB Kirtland от командования систем ВВС . [ 6 ]
В середине 1980-х годов крыло было оснащено парком из 32 самолетов, который включал в себя пять спасательных транспортов HC-13 и шесть Hueys или «Hueys» или «Hueys». Полетая тренировка в 1550-м ATTW включала базовые квалификации самолетов, полеты в инструментах и переход, воздушную заправку веселых зеленых гигантских вертолетов с помощью танкеров HC-130, боевой тактики, воздушных капель парарецветного персонала и оборудования, обучение поднятия сухопутного вертолета, моделируемый поиск миссии, поиск и перехват потерянных или проблемных самолетов. Первоначальная подготовка для всех парарескуменов ВВС США также была проведена в Киртланде. Обучение включало в себя занятия по альпинизму, выживанию, навигации, подводным парашюту с парашютными прыжками, поднятием с вертолета, экстренной медицины, боевой тактики и оружия. В 1985 году крыло окончило приблизительно 1250 студентов из 34 официальных курсов. [ 5 ]
Центр космических технологий ВВС
[ редактировать ]1 октября 1982 года в Киртланде был создан Центр космических технологий ВВС (AFSTC) для координации и управления исследованиями космических систем ВВС. Это было для планирования и выполнения «программ исследований и разработок ВВС в области космических технологий, усовершенствованного нетрадиционного оружия и воздействия оружия, ракетного движения и геофизики». AFSTC работал под надзором подразделения космических систем командования систем ВВС (AFSC), расположенного в Лос -Анджелесе AFB. AFSTC контролировал AFWL, лабораторию ракеты ВВС в Эдвардс АФБ , Калифорния, и Лабораторию геофизики ВВС в Хансском АФБ , штат Массачусетс. Объявление для нового центра было сделано через два дня после того, как государственный секретарь Александр Хейг показал, что Советский Союз провел тренировочные пробежки с несколькими космическими оружием, в том числе одно, которое могло уничтожить нас спутники. Новый AFSTC был ответственен за военные спутники, анти-сателлитную программу, военные полезные нагрузки, вращающиеся космическими шаттлами , отслеживание советских спутников и другие связанные программы. [ 5 ]
Стратегическая ценность пространства в военном отношении стала новой целью для AFWL в начале 1980 -х годов. В марте 1983 года президент Рональд Рейган объявил о крупных исследовательских усилиях по определению осуществимости передовой защиты от баллистических ракет. В середине 1980-х годов AFWL сделал Важный вклад в программу SDI посредством исследования уязвимости лазера уязвимости твердых и жидкости ICBM. AFWL использовал усовершенствованный химический лазер среднего инфракрасного химического лазера (miracl), чтобы продемонстрировать такие уязвимости, и успешные испытания Miracl разрушили как стационарные, так и вращающиеся отражающие цели. К инициативе Рейгана по стратегической оборонной инициативе (SDI) приходилось более 60 процентов бюджета AFWL. [ 5 ]
AFWL провела тесты своей программы тестирования уязвимости. В этих испытаниях ученые использовали Miracl для уничтожения вывода из эксплуатации Titan I Booster Second Stage под моделируемым полевым нагрузкой в ракетном диапазоне белых песков, и полученные данные были использованы для определения уязвимостей репрезентативных случаев твердых двигательных случаев и бустеров жидкости для лазеров. В декабре 1990 года Центр космических технологий ВВС и лаборатория оружия объединились, чтобы стать лабораторией Phillips , а затем в исследовательскую лабораторию ВВС . [ 6 ]
1 октября 1991 года 1606 -е крыло воздушного база и 1550 -й тренировочное крыло боевых экипажей объединилось в одно «супер» крыло под названием 542D Крыла экипажа. [ 6 ]
Современная эра
[ редактировать ]
В 1992 году комплекс технического обслуживания и хранения Kirtland Munitions в Kirtland AFB был активирован . Объект обеспечивает хранение, доставку и техническое обслуживание ВВС США . Он управляется 898 -й эскадрильей боеприпасов (898 Muns) и 377 -й эскадрильей безопасности вооружений (377 WSSS). Объект - это состояние искусства, с более чем 300 000 квадратных футов (28 000 м. 2 ) расположен полностью под землей. Kummsc является крупнейшим хранилищем для ядерного оружия в мире. [ 7 ] Общее количество поставляемых ядерных боеголовок, хранящихся там, составляет более 3000. Большинство боеприпасов включают в себя гравитационные бомбы B83 и B61 , а также W80 , W78 и W87 для боеголовок для Air Labnered Cruise ракета (ALCM), Minuteman III и Peacekeeper ICBMS .
1 января 1993 года база снова перешла в руки, когда недавно сформированное командование военно -воздушных сил приобрело Kirtland AFB от Air Mobility Command . 377 -е крыло воздушного база было реактивировано, чтобы стать принимающей организацией базы.
1 апреля 1994 года 1550-й тренировочный крыло боевых экипажей был переименован в 58-е крыло специальных операций под командованием авиации и обучения (AETC). В дополнение к обучению на вертолете, он также обучал экипажи на самолетах специальных операций, включая вертолеты и модифицированные самолеты C-130 Hercules. Он также выполнял параретические обучения и поисковые и спасательные миссии. Кроме того, крыло, обученное поддержке ракетных участков и воздушного перевозки для выдающихся посетителей. В то же время крыло продолжало развертывать персонал по всему миру для непредвиденных обстоятельств и боевых действий. Крыло было выброшено федеральной целевой группой в Пенсильванию для расследования места крушения четвертого авиалайнера после террористических атак 11 сентября 2001 года. С тех пор 58 -й развернул персонал и оборудование для поддержки операции, устойчивая свобода и эксплуатацию в Иракской свободе.
Сегодня 58-й SOW Trains Airsrews в MC-130J Commando II, MC-130H Combat Talon II и Osprey CV-22 для командования специальными операциями ВВС; Король боевых действий HC-130p, HC-130J Combat King II и HH-60G Pavehawk для Air Combat Command и Pacific Air Sorces; UH-1 Huey для космического командования ВВС; и эти эфирные операции, приобретенные в этих командах от командования резерва ВВС и Национальной гвардии воздуха.
31 марта 2006 года был создан Центр ядерного оружия и стала родительской организацией в Kirtland AFB. 498 -й крыло систем вооружений (позже 498 -й крыло ядерных систем) также было создано, чтобы быть поддержанием NWC, в то время как 377 -й ABW оставался подразделением поддержки хоста на основе. 1 октября 2015 года Kirtland AFB был перемещен под командованием Air Force Global Strike.
В ноябре 2009 года 377 -й крыло авиабаза под командованием полковника Майкла С. Дювалла и 498 -го крыла «Ядерных систем» под командованием полковника Ричарда М. Штуки не провалили инспекции ядерной безопасности. Инспекции проводились командованием военно -воздушных сил и Агентством по сокращению угроз защиты. [ 8 ] [ 9 ]
27 января 2010 года эскадрилья 898 -й боеприпасы была опубликована. Действие означало, что эскадрилья больше не могла выполнять свою миссию по защите оружия в подземном комплексе подземных боеприпасов в Киртланде, пока не пройдет инспекцию ядерного поручительства. [ 10 ] Эскадрилья была повторно сертифицирована 11 июня 2010 года. [ 11 ]
27 января 2012 года крыло 498 ядерных систем было деактивировано, так как ВВС передало надзор за ядерными боеприпасами в Глобальное забастовочное командование ВВС. [ 12 ] Два года спустя, в декабре 2014 года, ВВС объявили о своих намерениях «перестроить 377 -й крыло авиабазея под командованием ВВС Global Strike и реструктуризации Центра ядерного оружия ВВС для повышения эффективности и поддержки ядерного предприятия ВВС в ядерном предприятии. . " [ 12 ]
Основные команды назначены
[ редактировать ]Источник: [ 13 ]
|
|
Основные подразделения назначены
[ редактировать ]
|
|
.* Базовый операционный блок
Предыдущие имена
[ редактировать ]- Авиабаза армии Альбукерке, 8 марта 1941 года
- Авиационное поле Армии Киртленда, 24 февраля 1942 года
- База ВВС Киртленда, с 13 января 1948 года
Роль и операции
[ редактировать ]![]() | Эта статья содержит контент, который написан как реклама . ( Апрель 2013 ) |
Миссии Kirtland AFB делятся на четыре основные категории: обслуживание боеприпасов; готовность и обучение; исследования, разработки и тестирование; и базовая оперативная поддержка более чем 100 федеральных правительственных и частных партнеров.
Основные подразделения
[ редактировать ]


- Миссия NWC состоит в том, чтобы обеспечить безопасное, безопасное и надежное ядерное оружие для поддержки национальной командной структуры и борца военно -воздушных сил.
- Крыло обеспечивает обслуживание, готовность и подготовку боеприпасов , а также базовую операционную поддержку примерно 76 федеральных правительства и 384 арендаторов частного сектора и ассоциированных подразделений. Среди них - по снижению обороны Агентства Школа ядерного оружия , миссия которой состоит в том, чтобы обеспечить основные компетенции ядерного оружия и химическое, биологическое, радиологическое, ядерное и высокое взрывное (CBRNE) обучение реагированию на DOD, другие федеральные и штаты Агентства и национальный лабораторный персонал.
- Исследовательская лаборатория ВВС, Kirtland AFB
- Директорат энергетики
- Эта лаборатория разрабатывает, интегрирует и переходит наука и технология для направленной энергии, чтобы включить мощные микроволн, лазеры, адаптивную оптику, визуализацию и эффекты, чтобы обеспечить превосходство Соединенных Штатов в воздухе и космосе.
- Филлипс исследовательский сайт
- Организованные для поддержки направленной энергии (RD) и космических транспортных средств (RV), которые занимаются обоими директорами. Эти функции поддержки, специфичные для сайта, включают в себя возможности для бизнеса, занятость и резервы AFRL-PRS.
![]() | Эта статья, по -видимому, содержит большое количество модных слов . ( Июнь 2018 г. ) |
- Эта лаборатория разрабатывает и переходит космические технологии, поддерживающие Warfighter, используя коммерческие, гражданские и другие государственные возможности.
- Офис программной программы лазерной системы с воздухом
- Центр знаний Министерства обороны для лазерного развития всех типов
- Оперативно отзывчивое пространство
- 21 мая 2007 года заместитель министра обороны и исполнительный агент по космосу установил офис оперативного отзывчивого пространства (ОРС) как упреждающий шаг для адаптации пространственных возможностей к изменению требований национальной безопасности и стать агентом для изменений в сообществе.
- 58 -е крыло специальных операций является основным подразделением 19 -й ВВС под командованием воздушного образования и обучения . Миссия крыла состоит в том, чтобы подготовить готовые к миссии специальные операции, боевые поиски и спасение, поддержку ракетных площадок и экипаж выдающегося посетителя UH-1 для прямой поддержки воздушных экспедиционных сил для шести основных команд в ВВС.
Ассоциированные подразделения
[ редактировать ]- 150th Special Operation Wing ( New Mexico Air National Guard ) (1947 - Present)
- Крыло обеспечивает поисковые и спасательные возможности для региона.
- Агентство инспекции ВВС (AFIA)
- Полевое агентство, которое сообщает Генеральному инспектору Департамента ВВС . 120 военных и гражданских сотрудников AFIA предоставляют старшим лидерам ВВС своевременного, независимых оценок для улучшения ВВС.
- Агентство по сокращению угрозы обороны , Альбукерке
- Миссия DTRA состоит в том, чтобы защитить Америку и ее союзников от оружия массового уничтожения (химическое, биологическое, радиологическое, ядерное и высокое взрывчатое вещество) путем предоставления возможностей для уменьшения, устранения и противодействия угрозе и смягчения ее последствий.
- Kirtland AFB NCO Academy (закрыто)
- 505 -я распределенная группа войны
- 705 -я эскадрилья боевых тренировок
- Центр безопасности ВВС
- Центр эксплуатационных испытаний и оценки ВВС
- 351 -я специальная эскадрилья для обучения военных действий (школа подготовки офицеров по параретическим и боевым спасателям)
- Директат испытаний на разработку космического пространства, центр космической и ракетной системы
- Агентство ядерного оружия и контрпролификации ВВС
- Услуга обороны и маркетинг
Невоенные организации
[ редактировать ]- Sandia National Laboratories - лаборатория национальной безопасности. Сандия имеет два основных объекта: крупная лабораторная и штаб -квартира в Альбукерке, штат Нью -Йорк, и небольшая лаборатория в Ливермор, Калифорния.
- Отряд 1, Центр эксплуатационных испытаний и оценки ВВС
- Отряд 3, Центр эксплуатационных испытаний и оценки ВВС
- Система здравоохранения по делам ветеранов в Нью -Мексико
- Институт респираторных исследований Lovelace , некоммерческая организация биомедицинских исследований
Основанные подразделения
[ редактировать ]Летающие и заметные не летающие подразделения, базирующиеся на базе ВВС Киртланда. [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] [ 17 ] [ 18 ] [ 19 ]
Подразделения, отмеченные GSU, являются географически отдельными единицами, которые, хотя и базируются в Киртланде, подчинены родительскому подразделению, базирующемуся в другом месте.
ВВС США
[ редактировать ]
Глобальная забастовка ВВС (AFGSC)
Командование военно -воздушных сил (AFMC)
Авиационное образование и обучение командование (AETC)
Air Combat Command (ACC)
Национальная гвардия воздуха ()
|
Прямые отчетные единицы (DRU)
Армия Соединенных Штатов[ редактировать ]
Космические силы США[ редактировать ]
Министерство обороны[ редактировать ]Космическое командование Соединенных Штатов Департамент ВВС[ редактировать ]Полевые операционные агентства
Агентство ракетной обороны[ редактировать ]
Агентство по сокращению угрозы обороны (DTRA)[ редактировать ]
|
Загрязнение окружающей среды из -за разлива реактивного топлива
[ редактировать ]Утечка реактивного топлива была обнаружена на базе ВВС Kirtland в 1999 году. [ 20 ] Предполагалось, что они протекали незамеченными в течение десятилетий, около 6-24 миллионов галлонов топлива насыщали почву, создавая серьезную опасность для скважин в Южной долине, соединенном с муниципальным водоснабжением. [ 20 ] [ 21 ]
Руководство ВВС 85-16 требовало ежегодных и пятилетних осмотров на объекте объемного топлива. Инспекции не проводились в течение трех десятилетий. В 1985 году был выдан отказ, чтобы не выполнять тестирование на давление трубопровода. В 1992 году утечка была обнаружена в доме насоса насоса топлива. 1033. В 1994 году были выпущены два отказа: один для годового тестирования трубопровода, а другой для тестирования давления. [ 22 ] В 1999 году была обнаружена еще одна утечка реактивного топлива из сломанной 16-дюймовой трубы. [ 23 ] Позже стало известно, что труба протекала топливо, не обнаруживаемое с 1953 года. Первоначально ВВС подсчитала, что труба просочилась примерно от 1 до 2 миллионов галлонов США (3800 и 7600 м. 3 ) реактивного топлива за этот 46-летний промежуток. Тем не менее, государственные экологические чиновники считают, что число может достигать 24 миллионов галлонов США (91 000 м. 3 ), который может сделать разлив более чем в два раза больше разлива нефти Exxon Valdez 1989 года в Принсе Уильяме Саунд , Аляска . [ 24 ] В 2007 году 18 дюймов топлива плавали над столом воды, когда вырыли колодец. [ 23 ]
Сбежатое реактивное топливо погружено в 500 футов под землей в водоносном горизонте питьевой воды. По состоянию на 2010 год, шлейф загрязняющих веществ длиной 6000 футов, наиболее опасным химическим веществом является этилен дибромид (EDB), перемещенный в пределах 4000 футов в сторону муниципальных колодцев, которые поставляют питьевую воду города. EDB негативно влияет на печень и почки и является подозреваемым канцерогеном человека. [ 25 ]
В июне 2014 года Совет директоров муниципальной водопроводной утилиты Альбукерке утвердил резолюцию о том, что «любое количество этилена дибромида , независимо от того, насколько мал, будет причина закрыть пораженную скважину». Он также призвал к тому, что ВВС «двигаться быстрее при очистке разлива», поскольку медленный прогресс разочаровывал членов сообщества. По оценкам 2014 года, загрязненный водный шлейф может достичь ближайшей питьевой воды в течение пяти до 40 лет. [ 20 ]
Однако по состоянию на январь 2020 года не было никаких случаев загрязнения питьевой воды и никаких угроз будущего загрязнения.
Исправление
[ редактировать ]Уже было завершено несколько промежуточных мер, включая удаление приблизительно 5000 тонн загрязненной почвы вблизи источника утечки и удаление эквивалента приблизительно 775 000 галлонов топлива посредством комбинации экстракции паров в почве и биологического перевода. Кроме того, ВВС заменили многолетнюю подставку для топлива на многолетнем топливе на современный завод для топлива.
Чтобы смягчить любые потенциальные угрозы для Управления по водоснабжению округа Альбукерке Берналильо округа Управление по водоснабжству RidgeCrest Drive. Эта промежуточная мера состоит из четырех экстракционных скважин и очистки подземных вод, в которой используется гранулированный активированный углерод для удаления EDB. По состоянию на январь 2020 года около 800 миллионов галлонов подземных вод были успешно обработаны, и приблизительно 91% массы EDB (приблизительно 122 грамма) в зоне захвата цели было удалено.
Для получения дополнительной информации, посетите: база ВВС Kirtland> Главная> Окружающая среда> BFF
Образование
[ редактировать ]Kirtland AFB зонирован в государственных школах Альбукерке . [ 26 ]
Начальная школа Sandia (здание № 21000) и начальная школа Wherry (здание № 25000) находятся на границе AFB Kirtland, в то время как начальная школа Kirtland и средняя школа Ван Бурена находятся за пределами границы AFB Kirtland. [ 27 ]
База ВВС | |
---|---|
Страна | Соединенные Штаты |
Состояние | Нью -Мексико |
Графство | Берналильо |
Население ( 2020 ) | |
• Общий | 3,838 |
Часовой пояс | UTC-7 ( гора (MST) ) |
• Лето ( DST ) | UTC-6 (MDT) |
Станция Нового Орлеана -это место, назначенное переписи (CDP), охватывающее жилую популяцию воздушной базы ВВС в Киртланде в округе Берналильо , штат Нью-Мексико . Впервые он появился как CDP в переписи 2020 года с населением 3838. [ 28 ]
Демография
[ редактировать ]CDP Base Base Base Base Kirtland -это место, назначенное переписи (CDP), покрывающее жилую популяцию базы ВВС Киртланд в округе Берналильо , штат Нью-Мексико . Впервые он появился как CDP в переписи 2020 года с населением 3838. [ 28 ]
Перепись | Поп | Примечание | %± |
---|---|---|---|
2020 | 3,838 | — | |
США в десятилетнем переписи [ 29 ] 2020 [ 30 ] |
Перепись 2020 года
[ редактировать ]Раса / этническая принадлежность | Поп 2020 [ 30 ] | % 2020 |
---|---|---|
Белый один (NH) | 2,323 | 60.53% |
Черный или афроамериканец (NH) | 315 | 8.21% |
Уроженец коренных американцев или Аляски (NH) | 37 | 0.96% |
Только азиатка (NH) | 121 | 3.15% |
Один житель острова Тихого океана (NH) | 23 | 0.60% |
Одна другая раса (NH) | 29 | 0.76% |
Смешанная раса/многорасовая (NH) | 279 | 7.27% |
Латиноамериканцы или латиноамериканцы (любая раса) | 711 | 18.53% |
Общий | 3,838 | 100.00% |
Примечание. Перепись США рассматривает латиноамериканцев/латиноамериканцев как этническую категорию. Эта таблица исключает латиноамериканцы из расовых категорий и назначает их в отдельную категорию. Латиноамериканцы/латиноамериканцы могут быть любой расы.
Kirtland в популярной культуре
[ редактировать ]- Kirtland служил авиабазой Баграма в фильме Lone Survivor (2013).
- RKO Radio Pictures Film Bombardier (1943) был в основном снят на базе.
- На научно-фантастическом телесериале «Секретные материалы» , часть эпизода « Пространство », происходит на базе.
- Это было упомянуто в фильме «Контакт» (1997) как место, откуда исходили самолеты awacs .
- Персонаж Джейн Марголис в телевизионном сериале AMC Breaking Bad говорит в эпизоде «Феникс» второго сезона , что она рисует татуировки для «Дети колледжа и летчиков из Киртланда».
- Kirtland AFB становится временной столицей Соединенных Штатов после того, как ядерный взрыв разрушит Вашингтон, округ Колумбия, и четыре других города в трилогии «столкновение цивилизаций» Ли Бойланд.
- Kirtland AFB играет ключевую роль в сюжете Douglas Preston и Lincoln Childs 2023 романа «Мертвая гора»
Смотрите также
[ редактировать ]Примечания и ссылки
[ редактировать ]- ^ «Диаграмма аэропорта - Albuquerque Intl Sunport (ABQ)» (PDF) . Федеральное авиационное управление . 18 июля 2019 года . Получено 12 августа 2019 года .
- ^ «База ВВС Киртланда> Главная> Добро пожаловать» . www.kirtland.af.mil . Получено 25 января 2023 года .
- ^ "Kirtland AFB Base Guide" . Военный.com . Получено 18 июля 2023 года .
- ^ Шамим, Асиф (23 февраля 2010 г.). «Kirtland AFB, чтобы потерять F-16» . F-16 Fighting Falcon News . Архивировано из оригинала 22 мая 2014 года.
- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый и фон глин час я Дж k л м не а п Q. ведущий с Т в v В х и С аа Аб и объявление Но из в нравиться это к и ал являюсь анонца в доступа вод с как в В из W. топор Ай а нет б.Б. до н.э. бд быть бр б. BH с бидж бенк с БМ мгновенный боевой б. бк бренд BS бт этот бер Черный бекс к бз что CB скандал Ван Ситтерс, Карен; Биссон, Кристен (июнь 2003 г.). «Национальный реестр исторических мест Исторический контекст и оценка для базы ВВС Киртланда» (PDF) . Архивировано из оригинала (PDF) 3 мая 2012 года.
- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый и фон глин час я Дж "Kirtland AFB Guide/Directory - история" . kirtland.baseguide.net .
- ^ Рид, Олли (9 апреля 2016 г.). «KAFB Home для массивного комплекса ядерного хранения» . Albuquerque Journal . Архивировано из оригинала 18 сентября 2021 года . Получено 22 сентября 2022 года .
Неофициально, это самый большой центр хранения ядерного оружия в мире ...
- ^ Хоффман, Майкл, « Два крыла получают F на ядерную проверку », Air Force Times 27 ноября 2009 года.
- ^ Хоффман, Майкл, « Вождь центра оружия принимает обвинения », военные времена , 11 февраля 2010 года.
- ^ Хоффман, Майкл, « АФБ -подразделение Kirtland теряет ядерную миссию », военные времена , 12 февраля 2010 года.
- ^ Korte, Tim, ( Associated Press ) « Эскадрилья Kirtland Nuke восстанавливает сертификацию », военные времена , 12 июня 2010 года.
- ^ Jump up to: а беременный «Основание воздушных заводов Kirtland> Единицы> 377 -е крыло авиабазе» . www.kirtland.af.mil . Получено 24 января 2024 года .
- ^ «Основание воздушных заводов Kirtland> Единицы> 377 -е крыло авиабазе» . www.kirtland.af.mil . Получено 25 января 2023 года .
- ^ «Единицы» . База ВВС Киртленда . ВВС США . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ «58 -е крыло специальных операций» . Air Education and Training Command . ВВС США . Получено 13 августа 2018 года .
- ^ «Единицы» . 150th Special Operation Wing . ВВС США . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ Т. Хэм IV, Уолтер (11 февраля 2015 г.). «21 -й солдаты компании EOD тестируют высокотехнологичный инструмент» . Армия США . Получено 13 августа 2017 года .
- ^ «Распределенные миссионерские операционные центра (DMOC)» . Локхид Мартин . 25 июня 2019 года. Архивировано с оригинала 12 августа 2019 года . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ «Агентство ракетной обороны - организация» (PDF) . Агентство ракетной обороны . Май 2019 . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ Jump up to: а беременный в Флек, Джон (19 июня 2014 г.). «Водяные скважины закроются любое загрязнение реактивного топлива» . Albuquerque Journal . Архивировано с оригинала 26 марта 2017 года.
- ^ Стэплтон, Шерил Уильямс (17 февраля 2014 г.). «Законодательство приняло для решения разлива топлива в Киртланде» . Los Alamos Daily Post . Архивировано из оригинала 2 мая 2014 года . Получено 26 марта 2017 года .
- ^ Маккой, Дэйв (июль 2013 г.). «Kirtland AFB обнаружил протекающее реактивное топливо ранее, чем в 1999 году, затем не смог расследовать и исправить» . Гражданское действие Нью -Мексико. Архивировано с оригинала 28 июня 2016 года . Получено 26 марта 2017 года .
- ^ Jump up to: а беременный Swarts, Phillip (27 июля 2015 г.). «Новые скважины обращаются к очистке топлива Kirtland» . ВРЕМЯ ВВС . Архивировано из оригинала 28 мая 2024 года.
- ^ Клаузинг, Джери (20 июля 2012 г.). «Разлив топлива для воздушного топлива Kirtland Base угрожает водоснабжению Альбукерке» . Доступа Архивировано из оригинала 23 июля 2012 года.
- ^ «Этилендибромид (EDB) (пересмотренный)» . CDC . 1981 . Получено 24 января 2024 года .
- ^ «Перепись 2020 года - Справочная карта школьного округа: округ Берналильо, Нью -Йорк» (PDF) . Бюро переписей США . Получено 20 июля 2021 года .
- ^ «Базовая карта воздушных сил Kirtland» . ВВС США . Получено 20 июля 2021 года .
- ^ Jump up to: а беременный «Kirtland AFB CDP, Нью -Мексико» . Бюро переписи Соединенных Штатов . Получено 13 мая 2022 года .
- ^ «Десятилетняя перепись населения и жилья на десятилетия» . Бюро переписей США .
- ^ Jump up to: а беременный «P2 латиноамериканцы или латиноамериканцы, а не латиноамериканцы или латиноамериканцы по гонке - 2020: DEC перераспределение данных (PL 94-171) - Kirtland AFB CDP, Нью -Мексико» . Бюро переписи Соединенных Штатов .
Источники
[ редактировать ] Эта статья включает в себя материалы общественного достояния из Агентства исторических исследований ВВС
- Большая часть этого текста в ранней версии этой статьи была взята со страниц на сайте базы ВВС Киртланда , который, как считается работой правительства США, является ресурсом общественного достояния . Эта информация была дополнена:
- Маурер, Маурер (1983). Боевые подразделения ВВС во Второй мировой войне . Максвелл АФБ, Алабама: Управление истории ВВС. ISSBN 0-89201-092-4 .
- Маурер, Маурер, изд. (1982) [1969]. Боевые эскадрильи ВВС, Вторая мировая война (PDF) (переиздание изд.). Вашингтон, округ Колумбия: Управление истории ВВС. ISBN 0-405-12194-6 Полем LCCN 70605402 . OCLC 72556 .
- Мюллер, Роберт (1989). Активные базы ВВС в Соединенных Штатах Америки 17 сентября 1982 года . Справочная серия ВВС США, Максвелл АФБ, Алабама: Управление истории ВВС. ISBN 0-912799-53-6
- Равенштейн, Чарльз А. (1984). ВВС боевых крыльев и истории с отличием 1947–1977 . Максвелл АФБ, Алабама: Управление истории ВВС. ISBN 0-912799-12-9 .
- Shaw, Frederick J. (2004), Разображение базовых участков ВВС, Программа «История Истории и Музеи ВВС», ВВС США, Вашингтон, округ Колумбия. OCLC 57007862 , 1050653629
Внешние ссылки
[ редактировать ]
- Официальный сайт
- 377 -я эскадрилья поддержки сил
- Ресурсы для этого военного аэропорта США:
- Информация об аэропорту FAA для ABQ
- Информация об аэропорту Airnav для KABQ
- ASN История несчастных случаев для ABQ
- NOAA/NWS Последние погодные наблюдения
- SkyVecter Aeronautical Bart для KABQ
- Установки ВВС США в Нью -Мексико
- Здания и сооружения в округе Берналильо, штат Нью -Мексико
- Военные в Альбукерке, Нью -Мексико
- Военные установки созданы в 1947 году
- Аэропорты в Нью -Мексико
- Установки Национальной гвардии ВВС США
- Транспорт в округе Берналильо, штат Нью -Мексико
- 1942 заведения в Нью -Мексико
- Экологические бедствия в Соединенных Штатах
- Аэродромы ВВС армии Соединенных Штатов в Нью -Мексико