Jump to content

Папа Григорий VII

(Перенаправлен от папы Хильдебранда )


Григорий VII
Епископ Рима
Церковь Католическая церковь
Папство началось 22 апреля 1073 года
Папство закончилось 25 мая 1085
Предшественник Александр II
Преемник Виктор III
Предыдущий пост (ы) Архидиакон римской церкви
Приказ
Посвящение 22 мая 1073 года
Освящение 30 июня 1073 года
Создан кардинал 6 марта 1058
Личные данные
Рожденный
ILDEBRANDO DI SOANA

в 1015 [ 1 ]
Умер 25 мая 1085 (в возрасте 69–70)
Салерно , герцогство Апулии
Святость
Праздник 25 мая
Почитаемый в Католическая церковь
Битфифицировано 25 мая 1584 года
Рим , папские государства
Папа Григорий XIII
Канонизирован 24 мая 1728 года
Рим, папские государства
Папа Бенедикт XIII
Атрибуты
Покровительство Епархия Совена
Другие папы по имени Грегори

Папа Григорий VII ( латынь : Грегориус VII ; ок. 1015 - 25 мая 1085 г.), родившийся Хильдебранд из Сованы ( Итальянский : Ильдебрандо Ди Соана ), был главой католической церкви и правителем папских государств с 22 апреля 1073 года до его смерти в 1085. Он почитается как святой в католической церкви .

Один из великих реформирующих пап, он, пожалуй, наиболее известен своей ролью, которую он сыграл в противоречии инвестирования , его спор с императором Генрихом IV для установления первенства папской власти и нового закона канона, регулирующих выборы Папы Колледжем Кардиналы . Он также был в авангарде событий в отношениях между императором и папством в течение годов, прежде чем он стал Папой. Он был первым папой, который внедрил политику обязательного безбрачия для духовенства, которая до этого обычно брала, [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] а также напал на практику Саймонии .

Во время силовой борьбы между папством и империей Грегори отлучил Генрих IV Генриха IV, а Генри назначил Антипопа Клемента III , чтобы противостоять ему. Хотя Грегори был провозглашен одним из величайших римских понтифов после того, как его реформы оказались успешными, во время его собственного правления его осудили за его самодержавное использование папских держав. [ 6 ]

В более поздние времена Григорий VII стал образцом папского превосходства , и его память была вызвана как положительно, так и отрицательно, отражая отношение более поздних писателей к католической церкви и папству. Бено Санти Мартино Эльвестро , который выступил против Григория VII в споре с инвестициями, обвинил его в некромантии, жестокости, тирании и богохульстве. Это с нетерпением повторялось более поздними противниками католической церкви, такими как английский протестант Джон Фокс . [ 7 ] Напротив, современный историк и англиканский священник Хеем Коудри пишет: «[Григорий VII] был на удивление гибким, чувствуя свой путь и, следовательно, озадачивая обоих сложных сотрудников ... и осторожных и устойчивых ... Его рвение, моральная сила, и религиозное убеждение, однако, гарантировало, что он должен в замечательной степени сохранить лояльность и служение самым разным мужчинам и женщинам ». [ 8 ]

Ранний период жизни

[ редактировать ]

Грегори родился Хильдебранд ( Итальянский : Ильдебрандо ) в городе Сована , в графстве Гроссетто , ныне южной Тоскане , сына кузнеца . [ 9 ] В молодости его послали учиться в Риме в монастыре Святой Марии на Авентине , где, как сообщается, его дядя был аббатом монастыря на Авентинском холме . [ 10 ] [ 11 ] Среди его мастеров были эрудированный Лоуренс, архиепископ Амальфи и Йоханнес Гратиан, будущий папа Григорий VI . [ 12 ] Когда последнее было свергнуто в Совете Сутри в декабре 1046 года с одобрением Императора Священного Римского Генриха III [ 13 ] и изгнанный в Германию , Хильдебранд последовал за ним в Кельн . [ Цитация необходима ] По словам некоторых летописцев, Хильдебранд переехал в Клуни после смерти Григория VI, которая произошла в 1048 году; Хотя его декларация стала монахом в Клуни, оспаривается. [ 11 ]

Клуни Затем он сопровождал аббата Бруно из Тула в Рим; Там Бруно был избран Папой, выбирая имя Лео IX , и назвал Хильдебранд в качестве дьякона и папского администратора. В 1054 году Лео послал Хильдебранда в качестве своего легата на туры во Франции после противоречия, созданных Беренгаром тура . [ 14 ] При смерти Лео новый папа, Виктор II , подтвердил его как легата, в то время как преемник Виктора Стивен Икс отправил его и Ансельма из Лукки в Германию, чтобы получить признание от Императрицы Агнес . [ Цитация необходима ] Стивен умер, прежде чем смог вернуться в Рим, но Хильдебранд был успешным; Затем он сыграл важную роль в преодолении кризиса, вызванного избранием римской аристократии против Бенедикта X, Бенедикт X , [ 15 ] Кто, благодаря поддержке Агнес, был заменен епископом Флоренции , Николас II . [ 16 ] С помощью 300 нормандских рыцарей, отправленных Ричардом Авссой , Хильдебранд лично возглавил завоевание замка Галерия Антика, где Бенедикт нашли убежище. [ 17 ] Между 1058 и 1059 годами он был сделан архидиаконом римской церкви, став самой важной фигурой в папской администрации. [ 18 ]

Он снова был самой могущественной фигурой, стоящей за выборами Ансельма Лукки Старший в качестве папы Александра II на папских выборах в октябре 1061 года . [ 11 ] Новый папа выдвинул программу реформ, разработанную Хильдебрандом и его последователями. [ 19 ] советника папским В свои годы в качестве по Кардиналы эксклюзивные права на выборы нового папы. [ 20 ]

Выборы в папство

[ редактировать ]

Папа Григорий VII был одним из немногих пап, избранных Acclamation . исполнялись обязанности После смерти Александра II 21 апреля 1073 года, когда в Латеранской базилике , возникал громкий протест от духовенства и людей: «Пусть Хильдебранд будет Папой!», «Блажен Петр выбрал Хильдебранд архидиакон! " Хильдебранд немедленно сбежал и спрятался в течение некоторого времени, тем самым давая понять, что он отказался от неаноничных выборов в либерийской базилике. [ 21 ] Он был наконец найден в церкви Сан -Пьетро в Винколи , к которой был прикреплен знаменитый монастырь, и избранный папой собравшимися кардиналами, с должным согласием римского духовенства, на фоне повторяющихся акляя народа. [ 22 ] [ 23 ]

В то время обсуждалось, и с тех пор, будь то экстраординарная вспышка в пользу Хильдебранда со стороны духовенства и людей, была совершенно спонтанной или мог быть предварительно оранжево. [ 23 ] По словам Бенизо, епископа Сутри, сторонника Хильдебранда, протест был начат кардиналом Уго Кэндид, кардинал Священник С. Клементе, который бросился на кафедру и начал объявлять людям. [ 24 ] Конечно, режим его выборов подвергся сильно критике со стороны его противников. Многие обвинения против него, возможно, были выражением личной неприязни, ответственной за подозрение от того факта, что они не были подняты, чтобы атаковать его повышение по службе до нескольких лет спустя. Но из собственного описания Грегори о обстоятельствах его выборов ясно, [ 25 ] В своем послании 1 и «Послание 2», что оно было проведено очень нерегулярным образом, в отличие от конституции Папы 607. Этот церковный закон запретил папские выборы до третьего дня после захоронения Папы. [ 26 ] Вмешательство кардинала Уго противоречило Конституции Николаса II, которая подтвердила исключительное право на название кандидатов на кардинальных епископов; Наконец, это проигнорировало требование Конституции, чтобы с священным римским императором консультировались. [ 27 ] Однако затем Грегори был подтвержден вторым выбором в С. Пьетро в Винколи.

Самые ранние папские письма Григория VII четко признали эти события и, таким образом, помогли разрядить сомнения в его избраниях и популярности. 22 мая 1073 года, праздник Пятидесятницы , он получил посвящение в качестве священника , и он был освящен епископом и преследовал папу 29 июня, праздник кресла Святого Петра. [ 28 ]

В указе на выборы его избиратели провозгласили Григорию VII:

"Предыдущий человек, человек, могущий быть в человеческом и божественном знании, выдающийся любитель справедливости и справедливости, человек, фирменный в невзгодании и умеренном в процветании, человек, согласно выступлению апостола, хорошего поведения, безупречного, скромного , трезвый, целомудренный, данный гостеприимству, и тот, кто хорошо управляет своим собственным домом; ..] Тогда мы выбираем наш архидиакон Хильдебранд быть папой и преемником апостола, а также носить с собой и навсегда имя Грегори »(22 апреля 1073 г.). [ 23 ]

Первые попытки Григория VII во внешней политике были примирение с норманнами Роберта Гискарда ; В конце концов, две стороны не встретились. После неудачного призывов к крестовому крестовому посту князей Северной Европы, [ 29 ] и после получения поддержки других нормандских князей, таких как Landulf VI из Беневенто и Ричард I из Капуа , Григорий VII смог отлучить Роберта в 1074 году.

В том же году Григорий VII вызвал совет в Латеранском дворце, который осудил Симонию и подтвердил безбрачие для церковного духовенства. Эти указы были дополнительно подчеркнуты под угрозой отлучения в следующем году (24–28 февраля). [ 29 ] В частности, Грегори постановил, что только папа может назначить или свергнуть епископов или перенести их из увидимого , чтобы увидеть, что впоследствии должно было вызвать противоречие инвестирования . [ Цитация необходима ]

Начало конфликта с императором

[ редактировать ]

Gregory VII's main political project was his relationship with the Holy Roman Empire. Since the death of Holy Roman Emperor Henry III, the strength of the German monarchy had been seriously weakened, and his untried son Henry IV had to contend with great internal difficulties, presenting an opportunity for Gregory to strengthen the Church.[28]

In the two years following Gregory's election, the Saxon rebellion fully occupied Henry and forced him to come to terms with the pope at any cost. In May 1074 Henry did penance at Nuremberg—in the presence of the papal legates—to atone for his continued friendship with the members of his council who had been banned by Gregory; he took an oath of obedience, and promised his support in the work of reforming the Church.[30] However, as soon as Henry defeated the Saxons at the First Battle of Langensalza on 9 June 1075 (Battle of Homburg or Hohenburg), he tried to reassert his sovereign rights in northern Italy. Henry sent Count Eberhard to Lombardy to combat the Patarenes; nominated the cleric Tedald to the archbishopric of Milan, settling a prolonged and contentious question; and made overtures to the Norman duke Robert Guiscard.[28]

Gregory VII replied with a harsh letter dated 8 December 1075, in which he accused Henry of breaching his word and of continuing to support excommunicated councillors. At the same time, the pope sent a verbal message threatening not only the ban of the Church against the emperor, but the deprivation of his crown. At the same time, Gregory was menaced by Cencio I Frangipane, who on Christmas night surprised him in church and kidnapped him, though he was released the following day.[28]

Pope and emperor depose each other

[edit]

The high-handed demands and threats of the pope infuriated Henry and his court, and their answer was the hastily convened national synod of Worms on 24 January 1076. In the higher ranks of the German clergy, Gregory had many enemies, and the Roman cardinal Hugo Candidus, once on intimate terms with Gregory but now his opponent, hurried to Germany for the occasion. Candidus declaimed a list of accusations against the pope before the assembly, which resolved that Gregory had forfeited the papacy. In one document full of accusations, the bishops renounced their allegiance to Gregory. In another, Henry pronounced him deposed, and required the Romans to choose a new pope.[28][31]

The council sent two bishops to Italy, who then procured a similar act of deposition from the Lombard bishops at the synod of Piacenza. Roland of Parma faced the pope with these decisions before the synod which had just assembled in the Lateran Basilica. For the moment the members were frightened, but there soon arose such a storm of indignation that only the calming words of Gregory saved the envoy's life.[28]

On the following day, 22 February 1076, Gregory solemnly pronounced a sentence of excommunication against Henry IV, divested him of his royal dignity, and absolved his subjects of their sworn allegiance. The effectiveness of this sentence depended entirely on Henry's subjects, above all on the German princes. Contemporary evidence suggests that the excommunication of Henry made a profound impression both in Germany and Italy.[28]

Thirty years before, Henry III had deposed three unworthy claimants to the papacy, a service acknowledged by the Church and public opinion. When Henry IV again attempted this procedure he lacked support. In Germany there was a rapid and general feeling in favor of Gregory, strengthening the princes against their feudal lord Henry. When at Whitsun the emperor summoned a council of nobles to oppose the pope, only a few responded. Meanwhile, the Saxons snatched the opportunity to renew their rebellion, and the anti-royalist party grew in strength from month to month.[28]

Walk to Canossa

[edit]

Henry now faced ruin. As a result of the agitation, which was zealously fostered by the papal legate Bishop Altmann of Passau, the princes met in October at Trebur to elect a new German ruler. Henry, who was stationed at Oppenheim on the left bank of the Rhine, was only saved from the loss of his throne by the failure of the assembled princes to agree on his successor.[28] Their dissension, however, merely postponed the verdict. Henry, they declared, must make reparation and obeisance to Gregory; and if he were still under the ban on the anniversary of his excommunication, his throne should be considered vacant. At the same time invited Gregory to Augsburg to decide the conflict.[28]

Unable to oppose his princes and the pope together, Henry saw that he must secure absolution from Gregory before the period named. At first he attempted this through an embassy, but when Gregory rejected his overtures he went to Italy in person.[28] The pope had already left Rome and had informed the German princes that he would expect their escort on 8 January 1077 to Mantua. This escort had not appeared when he received the news of Henry's arrival at Canossa, where Gregory had taken refuge under the protection of his close ally, Matilda of Tuscany. Henry had travelled through Burgundy, greeted with enthusiasm by the Lombards, but he resisted the temptation to employ force. In an astonishing turn, the emperor mortified his pride and abased himself in the snow to do penance before the pope. This immediately reversed the moral situation, forcing Gregory to grant Henry absolution. The Walk to Canossa soon became legendary.[28]

The reconciliation was only effected after prolonged negotiations and definite pledges on the part of Henry, and it was with reluctance that Gregory VII at length gave way, considering the political implications.[32] If Gregory VII granted absolution, the diet of princes in Augsburg, which had called on him as arbitrator, would be rendered impotent. It was impossible, however, to deny the penitent re-entrance into the Church, and Gregory VII's Christian duty overrode his political interests.[28]

The removal of the ban did not imply a genuine settlement, as there was no mention of the main question between pope and emperor: that of investiture. A new conflict was inevitable.[28]

Later excommunications of Henry IV

[edit]

Obedience to the excommunication of Henry IV was used as a pretext to legitimize the rebellion of the German nobles, which did not end with his absolution. To the contrary, at Forchheim in March 1077 they elected a rival ruler in the person of Duke Rudolf of Swabia, with the papal legates declaring their neutrality. Pope Gregory sought to maintain this attitude during the following years, balancing the two parties of fairly equal strength, each trying to gain the upper hand by getting the pope on their side. In the end, his non-commitment largely lost the confidence of both parties. Finally he decided for Rudolf of Swabia after his victory at the Battle of Flarchheim on 27 January 1080. Under pressure from the Saxons, and misinformed as to the significance of this battle, Gregory abandoned his waiting policy and again pronounced the excommunication and deposition of Henry on 7 March 1080.[28][33]

The papal censure now got a very different reception from the one four years before. It was widely felt to be unjustly pronounced on frivolous grounds, and its authority came in question. The emperor, now more experienced, vigorously denounced the ban as illegal.[28] He summoned a council at Brixen, and on 25 June 1080 thirty bishops present pronounced Gregory deposed, electing archbishop Guibert (Wibert) of Ravenna as his successor.[34] Gregory countered on 15 October, ordering the clergy and laity to elect a new archbishop in place of the "mad" and "tyrannical" schismatic Wibert.[35] In 1081, Henry opened the conflict against Gregory in Italy.[28] The emperor was now in the stronger position,[36] as thirteen cardinals had deserted the pope, and the rival emperor Rudolf of Swabia died on 16 October. A new imperial claimant, Hermann of Luxembourg, was put forward in August 1081, but he was unable to rally the papal party in Germany, and the power of Henry IV was at its peak.[28]

The pope's chief military supporter, Matilda of Tuscany,[37] blocked Henry's armies from the western passages over the Apennines, so he had to approach Rome from Ravenna. Rome surrendered to the German king in 1084, and Gregory thereupon retired into the exile of the Castel Sant'Angelo.[38] Gregory refused to entertain Henry's overtures, although the latter promised to hand over Guibert as a prisoner, if the sovereign pontiff would only consent to crown him emperor. Gregory, however, insisted that Henry appear before a council and do penance. The emperor, while pretending to submit to these terms, tried hard to prevent the meeting of the council. A small number of bishops assembled nonetheless, and Gregory again excommunicated Henry.[23]

Henry, upon receipt of this news, again entered Rome on 21 March to see that his supporter, Archbishop Guibert of Ravenna, was enthroned as Pope Clement III on 24 March 1084, who in turn crowned Henry as emperor. In the meantime Gregory had formed an alliance with Robert Guiscard, who marched on the city[23] and compelled Henry to flee towards Civita Castellana.

Exile from Rome

[edit]

The pope was liberated, but after the Roman people became incensed by the excesses of his Norman allies, again withdrew to Monte Cassino,[39] and later to the castle of Salerno by the sea, where he died on 25 May 1085.[40] Three days before his death, he withdrew all the censures of excommunication that he had pronounced, except those against the two chief offenders—Henry and Guibert.[23]

Papal policy to the rest of Europe

[edit]

England

[edit]
A map of Gregory VII's papal correspondence

In 1076, Gregory appointed Dol Euen, a monk of Saint-Melaine of Rennes, as bishop of Dol, rejecting both the incumbent, Iuthael, who had the support of William the Conqueror, who had recently been conducting military operations in north-eastern Brittany, and Gilduin, the candidate of the nobles in Dol opposing William. Gregory rejected Iuthael because he was notorious for simony and Guilden as too young.[41] Gregory also bestowed on Dol Euen the pallium of a metropolitan archbishop, on the condition that he would submit to the judgment of the Holy See when the long-standing case of the right of Dol to be a metropolitan and use the pallium was finally decided.[42]

King William felt himself so safe that he interfered autocratically with the management of the church, forbade the bishops to visit Rome, made appointments to bishoprics and abbeys, and showed little anxiety when the pope lectured him on the different principles which he had as to the relationship of spiritual and temporal powers, or when he prohibited him from commerce or commanded him to acknowledge himself a vassal of the apostolic chair.[28] William was particularly annoyed at Gregory's insistence on dividing ecclesiastical England into two provinces, in opposition to William's need to emphasize the unity of his newly acquired kingdom. Gregory's increasing insistence on church independence from secular authority in the matter of clerical appointments became a more and more contentious issue.[43] He sought as well to compel the episcopacy to look to Rome for validation and direction, demanding the regular attendance of prelates in Rome.[44] Gregory had no power to compel the English king to an alteration in his ecclesiastical policy, so he was compelled to ignore what he could not approve, and even considered it advisable to assure King William of his particular affection.[28] On the whole, William's policy was of great benefit to the Church.[45][46]

Normans in the Kingdom of Sicily

[edit]

The relationship of Gregory VII to other European states was strongly influenced by his German policy, since the Holy Roman Empire, by taking up most of his energies, often forced him to show to other rulers the very moderation which he withheld from the German king. The attitude of the Normans brought him a rude awakening. The great concessions made to them under Nicholas II were not only powerless to stem their advance into central Italy, but failed to secure even the expected protection for the papacy. When Gregory VII was hard pressed by Henry IV, Robert Guiscard left him to his fate, and only intervened when he himself was threatened with German arms. Then, on the capture of Rome, he abandoned the city to his troops, and the popular indignation evoked by his act brought about Gregory's exile.[28]

Claims of Papal sovereignty

[edit]

In the case of several countries, Gregory VII tried to establish a claim of sovereignty on the part of the Papacy, and to secure the recognition of its self-asserted rights of possession. On the ground of "immemorial usage", Corsica and Sardinia were assumed to belong to the Roman Church. Spain, Hungary and Croatia were also claimed as her property, and an attempt was made to induce the king of Denmark to hold his realm as a fief from the pope.[28]

In his treatment of ecclesiastical policy and ecclesiastical reform, Gregory did not stand alone, but found powerful support: in England Archbishop Lanfranc of Canterbury stood closest to him; in France his champion was Bishop Hugh de Dié, who afterwards became Archbishop of Lyon.[28][47]

France

[edit]

Philip I of France, by his practice of simony and the violence of his proceedings against the Church, provoked a threat of summary measures. Excommunication, deposition and the interdict appeared to be imminent in 1074. Gregory, however, refrained from translating his threats into actions, although the attitude of the king showed no change, for he wished to avoid a dispersion of his strength in the conflict soon to break out in Germany.[28]

Pope Gregory attempted to organize a crusade into Al-Andalus, led by Count Ebles II of Roucy.[48]

Distant Christian countries

[edit]

Gregory, in fact, established some sort of relations with every country in Christendom; though these relations did not invariably realize the ecclesiastico-political hopes connected with them. His correspondence extended to Poland, Kievan Rus' and Bohemia. He unsuccessfully tried to bring Armenia into closer contact with Rome.[28][49]

Byzantine Empire

[edit]

Gregory was particularly concerned with the East. The schism between Rome and the Byzantine Empire was a severe blow to him, and he worked hard to restore the former amicable relationship. Gregory successfully tried to get in touch with the emperor Michael VII. When the news of the Muslim attacks on the Christians in the East filtered through to Rome, and the political embarrassments of the Byzantine emperor increased, he conceived the project of a great military expedition and exhorted the faithful to participate in recovering the Church of the Holy Sepulchre[28]—foreshadowing the First Crusade.[40] In his efforts to recruit for the expedition, he emphasized the suffering of eastern Christians, arguing western Christians had a moral obligation to go to their aid.[50]

Internal policy and reforms

[edit]

Gregory VII

Pope; Confessor
BornIldebrando di Soana
1015
Sovana, March of Tuscany
Died25 May 1085 (aged 69-70)
Salerno, Duchy of Apulia
Venerated inRoman Catholic Church
Beatified25 May 1584, Saint Peter's Basilica, Papal States by Pope Gregory XIII
Canonized24 May 1728, Saint Peter's Basilica, Papal States by Pope Benedict XIII
AttributesPapal vestments
Papal tiara
Benedictine habit
PatronageDiocese of Savona
Salerno

His lifework was based on his conviction that the Church was founded by God and entrusted with the task of embracing all mankind in a single society in which divine will is the only law; that, in its capacity as a divine institution, it is supreme over all human structures, especially the secular state; and that the pope, in his role as head of the Church, is the vice-regent of God on earth, so that disobedience to him implies disobedience to God: or, in other words, a defection from Christianity. But any attempt to interpret this in terms of action would have bound the Church to annihilate not merely a single state, but all states.[28]

Thus Gregory VII, as a politician wanting to achieve some result, was driven in practice to adopt a different standpoint. He acknowledged the existence of the state as a dispensation of providence, described the coexistence of church and state as a divine ordinance, and emphasized the necessity of union between the sacerdotium and the imperium. But at no period would he have dreamed of putting the two powers on an equal footing; the superiority of church to state was to him a fact which admitted of no discussion and which he had never doubted.[28]

He wished to see all important matters of dispute referred to Rome; appeals were to be addressed to himself; the centralization of ecclesiastical government in Rome naturally involved a curtailment of the powers of bishops. Since these refused to submit voluntarily and tried to assert their traditional independence, his papacy is full of struggles against the higher ranks of the clergy.[28] Pope Gregory VII was critical in promoting and regulating the concept of modern university as his 1079 Papal Decree ordered the regulated establishment of cathedral schools that transformed themselves into the first European universities.[citation needed]

This battle for the foundation of papal supremacy is connected with his championship of compulsory celibacy among the clergy and his attack on simony. Gregory VII did not introduce the celibacy of the priesthood into the Church, but he took up the struggle with greater energy than his predecessors. In 1074, he published an encyclical, absolving the people from their obedience to bishops who allowed married priests. The next year he enjoined them to take action against married priests, and deprived these clerics of their revenues. Both the campaign against priestly marriage and that against simony provoked widespread resistance.[28]

Wax funeral effigy of Gregory VII under glass in the Salerno cathedral.

His writings treat mainly of the principles and practice of Church government.[23] They may be found in Mansi's collection under the title "Gregorii VII registri sive epistolarum libri".[51] Most of his surviving letters are preserved in his Register, which is now stored in the Vatican Archives.

Doctrine of the Eucharist

[edit]

Gregory VII was seen by Pope Paul VI as instrumental in affirming the tenet that Christ is present in the Blessed Sacrament. Gregory's demand that Berengarius perform a confession of this belief[52] was quoted in Pope Paul VI's historic 1965 encyclical Mysterium fidei:[53]

I believe in my heart and openly profess that the bread and wine that are placed on the altar are, through the mystery of the sacred prayer and the words of the Redeemer, substantially changed into the true and proper and lifegiving flesh and blood of Jesus Christ our Lord, and that after the consecration they are the true body of Christ.[54]

This profession of faith began a "Eucharistic Renaissance" in the churches of Europe as of the 12th century.[53]

Death

[edit]

Pope Gregory VII died in exile in Salerno; the epitaph on his sarcophagus in the city's Cathedral says: "I have loved justice and hated iniquity; therefore, I die in exile."[10][55]

Legacy

[edit]

Gregory VII was beatified by Pope Gregory XIII in 1584 and canonized on 24 May 1728 by Pope Benedict XIII.[23]

See also

[edit]

References

[edit]
  1. ^ Cowdrey 1998, p. 28.
  2. ^ [Henry Chadwick, The Early Church, ISBN 978-0140231991]
  3. ^ New Catholic Encyclopedia, vol 3, Catholic University of America: Washington, D.C. 1967, p. 323
  4. ^ New Catholic Encyclopedia 1967, p. 366
  5. ^ Parish, Helen (23 May 2016). Clerical Celibacy in the West: C.1100-1700. Routledge. ISBN 9781317165163.
  6. ^ Beno, Cardinal Priest of Santi Martino e Silvestro. Gesta Romanae ecclesiae contra Hildebrandum. c. 1084. In K. Francke, MGH Libelli de Lite II (Hannover, 1892), pp. 369–373.
  7. ^ "The acts and monuments of John Fox", Volume 2
  8. ^ Cowdrey 1998, pp. 495–496.
  9. ^ Johann Georg Estor, Probe einer verbesserten Heraldic (Giessen 1728), "vorrede": Das Pabst Hildebrand ein Zimmermanns Sohn gewesen, we noch der Pater Daniel in der netten Historie von Franckreich geglaubet, rechnete der Pater Maimburg und Pater Pagi nicht unbillig zu eben dieser Ordnung. Francesco Pagi, Breviarium historico-chronologico criticum Tomus II (Antwerp 1717), p. 417, attributed to Cardinal Baronius the notion that the father was a faber, but that Papebroch considered him to be of noble stock.
  10. ^ Jump up to: a b Paolo O. Pirlo (1997). "St. Gregory VII". My First Book of Saints. Sons of Holy Mary Immaculate - Quality Catholic Publications. p. 105. ISBN 978-971-91595-4-4.
  11. ^ Jump up to: a b c Butler, Alban (25 May 1866). "Saint Gregory VII., Pope and Confessor. Volume V: The Lives of the Saints". www.bartleby.com. Retrieved 5 April 2019.
  12. ^ Cowdrey 1998, p. 29.
  13. ^ Bugnolo, Alexis (19 October 2023). "The Provincial Council of Sutri, Dec. 20-23, 1046 A.D., and It's importance for the Church of Today (Video) | From Rome". FromRome.Info. Retrieved 25 May 2024.
  14. ^ Radding, Charles and Newton, Francis. Theology, Rhetoric, and Politics in the Eucharistic Controversy, 1078-1079, Columbia University Press, 2003, p. 6 ISBN 9780231501675
  15. ^ According to the sources, feeling he was nearing his end, Stephen had his cardinals swear that they would wait for Hildebrand's return to Rome before electing his successor.Paravicini Bagliani, Agostino (December 2008). "Una carriera dietro le quinte". Medioevo (143): 70.
  16. ^ Weber, Nicholas. "Pope Nicholas II." The Catholic Encyclopedia Vol. 11. New York: Robert Appleton 1911 Public Domain This article incorporates text from this source, which is in the public domain.
  17. ^ "Galeria Antica". Lazio Nascosto (in Italian). Retrieved 5 April 2019.
  18. ^ G. B. Borino, "L' arcidiaconato di Ildebrando," Studi Gregoriani 3 (1948), 463–516.
  19. ^  One or more of the preceding sentences incorporates text from a publication now in the public domainChisholm, Hugh, ed. (1911). "Alexander (popes)". Encyclopædia Britannica (11th ed.). Cambridge University Press.
  20. ^ Arnold Harris Mathew D.D. (1910). "Early life of Hildebrand". the Life and Times of Hildebrand. London: Francis Griffiths. p. 20.
  21. ^ The Annales of Berthold, the follower of Hermannus Augiensis, in Monumenta Germaniae Historica, Scriptorum Volume 5 (Hannover 1844), p. 276: Quo audito sese imparem tanto honori immo oneri reputans, inducias respondendi vix imploravit; et sic fuga elapsus aliquot dies ad Vincula sancti Petri occultatus latuit. Tandem vix inventus et ad apostolicam sedem vi perductus....
  22. ^ Philippus Jaffé (editor), Regesta pontificum Romanorum editio secunda Tomus I (Leipzig 1885), p. 198. Sede Vacante 1073 (Dr. J. P. Adams).
  23. ^ Jump up to: a b c d e f g h  One or more of the preceding sentences incorporates text from a publication now in the public domainOestreich, Thomas (1913). "Pope St. Gregory VII". In Herbermann, Charles (ed.). Catholic Encyclopedia. New York: Robert Appleton Company.
  24. ^ Bonizo of Sutri, in Monumenta Germaniae Historica, 6, Libelli 1, Libelli de Lite I (Hannover, 1891), p. 601 (ed. E. Dummler). Carl Mirbt, Die Publizistik im Zeitalter Gregors VII (Leipzig 1894), pp. 42–43.
  25. ^ J. P. Migne (editor), Patrologia Latina Volume 148, columns 235–237.
  26. ^ Liber Pontificalis, in Monumenta Germaniae Historica Scriptores, Volume 5 (Hannover 1844), p. 164 (ed. Mommsen), p. 164: Hic fecit constitutum in ecclesia beati Petri, in quo sederunt episcopi LXXII, presbiteri Romani XXXIII, diaconi et clerus omnis, sub anathemate, ut nullus pontificem viventem aut episcopum civitatis suae praesumat loqui aut partes sibi facere nisi tertio die depositionis eius adunato clero et filiis ecclesiae, tunc electio fiat, et quis quem voluerit habebit licentiam eligendi sibi sacerdotem.
  27. ^ The Annales of Lambertus of Hersfeld, in Monumenta Germaniae Historica Scriptorum 5 (1844), p. 194, states that Gregory did wait for a reply from the Emperor: cogi tamen nullo modo potuisse, ut ordinari se permitteret, donec in electionem suam tam regem quam principes Teutonici regni consensisse certa legatione cognosceret. Whether he got it, or whether the response was positive, is another matter.
  28. ^ Jump up to: a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z aa ab ac ad  One or more of the preceding sentences incorporates text from a publication now in the public domainChisholm, Hugh, ed. (1911). "Gregory (Popes)/Gregory VII". Encyclopædia Britannica (11th ed.). Cambridge University Press.
  29. ^ Jump up to: a b Paravicini Bagliani, Agostino (December 2008). "Sia fatta la mia volontà". Medioevo (143): 76.
  30. ^ Barber, Malcolm. The Two Cities: Medieval Europe 1050–1320. (2004) University of Pennsylvania Press. pp. 7-88
  31. ^ Letter to Gregory VII (24 January 1076)
  32. ^ A. Creber, ‘Women at Canossa. The Role of Elite Women in the Reconciliation between Pope Gregory VII and Henry IV of Germany (January 1077),’ Storicamente 13 (2017), article no. 13, pp. 1–44.
  33. ^ Emerton, pp. 149–154.
  34. ^ Philippus Jaffe, Regesta pontificum Romanorum I, editio altera (Leipzig 1885), p. 649. Guibert continued to maintain his pretensions as pope until his death in September 1100. Otto Köhncke, Wibert von Ravenna (Papst Clemens III) (Leipzig 1888).
  35. ^ Филипп Джаффе (редактор) Библиотека Германии Том 2: памятник Грегориан (Берлин 1865), стр. 443-444 ( Regerum , книга 8, 13).
  36. ^ Он жаловался в письме королю Альфонсо из Леона и Кастилии в 1081 году, что у него было большое количество хулителей, чьи жалобы были широко распространены, и которых он называет «лжецами»: Jaffe Bibliotheca , с. 470–473.
  37. ^ Робинсон (1978), с. 100
  38. ^ Петерс, Эдвард, изд. (1971). Первый крестовый поход . Филадельфия: Университет Пенсильвании Пресс. п. 33. ISBN  978-0812210170 .
  39. ^ Фердинанд Грегоровиус, История города Рима в средневековье (Тр. А. Гамильтон) Том IV (Лондон 1896), с. 245–255. Гораций К. Манн, Жизнь пап в средневековье, том VII (Лондон, 1910), с. 162–165.
  40. ^ Jump up to: а беременный Петерс 1971 , с. 33.
  41. ^ De Fougerolles, Paula (1999). «Папа Григорий VII, архиепископство DOL и норманны» . В Харпер-Билле, Кристофер (ред.). Англо-норманские исследования . Тол. 21. Бойделл и Брюер. ISBN  0-85115-745-9 .
  42. ^ Филипп Джаффе (редактор) Библиотека Германии Том 2: памятник Грегориан (Берлин 1865), стр. 247-249 ( Регистрант IV.4 и 5, 27 сентября 1076 г.). B. Hauréau (редактор), Gallia, Christian 14 (Paris 1856), 1046-1047.
  43. ^ Loyn, HR (1988). «Епископы Уильяма: некоторые дальнейшие мысли». Англо-норманские исследования . Тол. 10. С. 222–235. ISBN  0-85115-502-2 .
  44. ^ Philippus Jaffe (редактор) Bibliotheca Rerum Germanicarum Tomus II: Monumenta Gregoriana (Berolini 1865), с. 318–320; и жалоба Грегори Уильяму, архиепископу Руан в 1080 году, который не обращал внимания на требования, чтобы он приехал в Рим: с. 469–470. Точно так же, в Regestum IV. 9, Грегори сообщил архиепископу Сенс, что он отлучен епископ Орлеана, если он не появится в Риме: с. 253–254 (2 ноября 1076 г.)
  45. ^ Дуглас, Дэвид С. (1964). Уильям победитель . Беркли: Университет Калифорнийской прессы. С. 317–345, особенно 323, 336–339. ISBN  0-520-00350-0 .
  46. ^ Emerton, pp. 154–156 (24 апреля 1080). Migne, Patologia latina vol. 148, с. 565–567.
  47. 1728) , Кристиан IV ( Париж с. 97–109.
  48. ^ Рейли, Бернард Ф. (1995). Конкурс христианской и мусульманской Испании 1031–1157 . Блэквелл. п. 69. ISBN  0-631-19964-0 .
  49. ^ Газарян, Джейкоб Г. (2000). Армянское королевство в Киликии во время крестовых походов: интеграция армян с латинянами, 1080–1393 . Curzon Press. С. 81–82, 188–193. ISBN  0-7007-1418-9 .
  50. ^ «Папа Григорий VII о тяжелом положении восточных христиан до первого крестового похода» . 14 ноября 2016 года.
  51. ^ Манси, "Григорий 7 регистр или письма". Новые советы и большая коллекция . Флоренция, 1759
  52. ^ Монтклос, Дж. (1971). Ланфранк и Беренгер. Евхаристическая полемика 11 -го века Leuven.  542116Oclc {{cite book}}: CS1 Maint: местоположение отсутствует издатель ( ссылка )
  53. ^ Jump up to: а беременный Хардон, Джон А. (2003). История евхаристического обожания . CMJ Publishers and Distrib. С. 4–10. ISBN  0-9648448-9-3 .
  54. ^ «Тайна веры » . Ватиканский веб -сайт .
  55. Стандартная эпитафия: я любил справедливость и ненавидел беззаконие, поэтому я умираю в изгнании . Это переработка известного PS. 44.8 любил справедливость и ненавидел беззаконие, помазал вас, вашего Бога, радостного нефти . Вместе с PS 44. 2, мое сердце - хорошее слово, я король , оно формирует вход первых из двух масс общего девы, а не мученика . Грамматическая вариация «Ты любил справедливость и ненависть беззакония», оригинал которого было сказано в апострофе канонизированной девственнице, а не мученику, чей праздник отмечается. Следовательно, Грегори (или его восхваление), вероятно, цитировал из знакомого литургического текста. Смотрите также: Хубингер, Пол Эгон (2013) [1973]. Последние слова Папа Грегор VII: 164 -я встреча 20 января 1971 года в Дюссельдорфе . Академия наук Rheinish-Westfälisch, гуманитарные науки. Лекции, G 185. Springer-Verlag. ISBN  978-3-322-98884-3 .

Дальнейшее чтение

[ редактировать ]
  • Watterich, Martin, ed. (1862). Понтифики римской жизни из равного тома 1 . Лейпциг Вильгельм Энгельманн.
  • Bonizo of Sutri , «бесплатно для друга» в библиотеке Philip Jaffe (редактор) Германа Том 2: памятник Грегорианский (Берлин 1865), с. 577-689.
  • Пол фон Бернрид, канон Регенсбурга, «Св. Григорий 7 Жизнь», JP Migne (ed.), Corpus Complete Series 148: Св. Григорий 7 букв и папский (Paris, Ponifical (Paris 1878), 39-104.
  • «Святой Григорий VII». Полем Encyclopædia Britannica . Тол. XI (9 -е изд.). 1880. С. 176–177.
  • Макдональд, Аллан Джон (1932). Хильдебранд: жизнь Григория VII . Лондон: Метуэн.
  • Emerton, Ephraim (1932). Переписка папы Григория VII: отобранные письма из Регистрации . Нью -Йорк: издательство Колумбийского университета. ISBN  9780231096270 Полем OCLC   1471578 .
  • Куттнер С. (1947). «Книга Canon: записка о датированном папе, Studi Gregorian 2 (1947), 387-401.
  • О. Капитаны ​454–481.
  • Капитаны, О. (1966). Иммунитет епископа и экклезиологии в «предыдущем» и «григорианском» возрасте. Начало «Восстановление , Сполето.
  • Гатто Л. (1968). Bonizo di Sutri ed Il свою книгу для друга Пескара.
  • Нокс, Рональд (1972). «Поиск закона: события в каноническом законодательстве во время григорианской реформы», Studi Gregoriani 9 (1972) 419–466.
  • Gilchrist, JT (1972). «Прием Папы Григория VII в канонный закон (1073-1141)». Журнал юридической истории: канонистический отдел , 59 (1973), 35–82.
  • Робинсон, Ян Стюарт. (1978). Авторитет и сопротивление в конкурсе инвестиций: полемическая литература конца одиннадцатого века . Манчестерское университетское издательство.
  • Капитаны, О. (1984). Средневековая Италия на протяжении веков Трапассо: реформа Церкви (1012–1122) . Болонья.
  • Fuhrmann, H. (1989). «Папа Грегор VII и Canon Law. О проблеме Dictatus papae», Studi Gregoriani XIII, с. 123–149, 281–320.
  • Голинелли, Паоло (1991). Матильда и Каносса в самом сердце средневековья . Милан: Мурсия.
  • Лейзер, Карл (1994). Общение и власть в средневековой Европе: Грегорианская революция и за ее пределами . Лондон: Хэмблдон Пресс. ISBN  978-0826430281 .
  • Cowdrey, Hej (1998). Папа Григорий VII, 1073–1085 . Оксфорд: Clarendon Press. ISBN  9780191584596 .
  • Капитаны, Ovid (2000), « Gregorio VII, Santo », в энциклопедии dei papi. Рим: Институт итальянской энциклопедии.
  • Робинсон, есть (2003). Генрих IV Германии 1056–1106 (пересмотренное изд.). Кембридж: издательство Кембриджского университета. ISBN  978-0521545907 .
  • Фёрстер, Томас (2011). Бонизо из Сутри в качестве григорианского историка . Ганновер: Ханше Буххандлунг. Полем Monumenta Germaniae Historica. Исследования и тексты , 53.
  • Мэтью, Арнольд Харрис (2013) [1910]. Жизнь и времена Хильдебранда, папа Григорий VII . Св. Габриэль Богословская пресса.
  • Капитаны, Овидий; (ред. Пио Берардо) (2015). ГРЕГОРИЙ VII: Папа воплощение Церкви Рима . Сполето: Итальянский центр исследований раннего средневековья.
  • Уикхем, Крис (2015). Средневековый Рим. Стабильность и кризис города, 900–1150 . Оксфорд: издательство Оксфордского университета. ISBN  9780199684960 .
  • Виллегас-Аристизабал, Лукас, «Папа Григорий VII и граф Эблиус II из прото-критерия Руси в Иберии в. 1073», Журнал средневековой истории 21.1 (2018), 1–24. doi : 10.1177/0971945817750508
[ редактировать ]
Католические церковные названия
Предшествует Папа
1073–85
Преуспевает
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 539371e0403a2e21409e3385a2aa3278__1725737580
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/53/78/539371e0403a2e21409e3385a2aa3278.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Pope Gregory VII - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)